Wednesday, April 13, 2011

Multimamma i vernesko!

Våren har kommet for fult på Nesjestranda, og jeg formelig bor utendørs.
Utekjøkken har vært planlagt i flere år, og jeg kjenner at lengselen blusser opp hver vår. Dessverre strekker ikke tiden til, (eller pengene, for den saks skylt) til alt, så det må nok bare vente.
Heldigvis har jeg ett kjøkkengulv som tåler det aller meste, så jeg går inn med vernesko. Ikke tid å ta de av for hver gang...
Og glad er jeg for å ha en skikkelig kjøkkeninngang nå. Der har vi flis og varmekabler, så det er lett å gjøre rent, og våte sko tørker fort.
Kjøkkeninngangen, eller bislaget som vi kaller det, ligger vegg i vegg med vaskerommet. Og ignoerer jeg den store korga med vaskede klær der, så er rommet ganske bra nå.
Sydde forheng til benken der i går kveld.
Forhenget er festet i en u-skinne som gjør at det er svært lett å flytte det til siden, og det er selvsagt en åpning midt på, for der under står skittentøysdunken.
Om du lurer på hvordan vaskerommet ser ut uten forheng, ser du det her.
Det eneste jeg mangler nå er den fukstyrte viften i veggen over speilet, batteri i klokka mi og en hushjelp.
;)
Mannen jobber plutselig overtid annenhver dag, så jeg henger bare så vidt med i svingene her.
Løp opp på posten/butikken i middags-siestaen min for å levere en pakke i dag, bare for å møte postbilen på vei ut derfra. Det var den postavgangen, liksom....
Postpakke i barnevogn, nemlig!

Har en historie fra mandagen også, men den får jeg ta senere. I kveld er jeg sliten etter både å ha vært gressenke, billøs og to paller med varer, men trøsten heter spade, trillebår og sol, så jeg syns ikke jeg kan klage. Var tross alt på gartneri i går og fylte bilen med diverse vintergrønt, samt 3 klematiser som jeg overhode ikke trengte.....
Nå har jeg sittet på rumpa i en halvtime og vurderer haging med hodelykt. Skal derimot være egoistisk og ta frem Harry Hole i steden, og ignorere mail-boxen min helt og fult i en halvtime til. ;)
Ha en flott mandag!
Som syns vi akkurat har begynt på en ny uke....

16 comments:

  1. Molto dolce,molto carino!Rosetta

    ReplyDelete
  2. Synes du skal værew egoistisk jeg. Koble ut litt nå vænnen! Ble veldig fine de kappene. :)

    ReplyDelete
  3. Så fint du har fått det. Flink og effektiv dame ;-)

    P.S.Jeg har hatt hushjelp hver fredag en gang i tiden. Det var HERLIG!

    ReplyDelete
  4. Så nydelig vaskerom! Det ser mye ut som det jeg har planlagt oppi hodet mitt for vårt kommende bad/vaskerom!
    For tiden har jeg verdens minste bad, og en vaskemaskin i en grovkjeller...

    Tenker du er ivrig i hagen nå ja, så håper du får mange koselige timer der framover!

    ReplyDelete
  5. Du fortjener en halvtime og eventuelt litt mer. Du er supersprek. Hilsen, Telma

    ReplyDelete
  6. Clematis er jo så nydelig - skjønner godt at du fikk med deg noen hjem jeg:)
    Vaskerommet ditt har jo blitt skjønt.
    Nesten så det er trivelig å gjøre en jobb der da;)

    ReplyDelete
  7. Lekkert!Kunne ønske at jeg klarte å holde vaskerommet mitt like ryddig LOL

    - Digger stilen din -

    ReplyDelete
  8. For et herlig vaskerom og flott forheng du har sydd. Har lyst på det andre bordet,men bestiller heller et senere. Har shoppa litt mye i det siste. ;)
    Ha en fin Torsdag.

    ReplyDelete
  9. HUff det høres ut som du har det hektisk! Men du får hente ny energi fra de lyse kveldene og det varme været!

    vaskerommet ditt er bare blitt så utrolig fint!!

    Ønsker deg en god torsdag, snart hleg må;)

    Hilsen Ingvild

    ReplyDelete
  10. Nydelig forheng!Hvor har du fått tak i det fine stoffet?Ha en god dag!Klem fra Kathrin

    ReplyDelete
  11. Tror dette må være det fineste vaskerommet jeg noen gang har sett!
    Utrolig lekkert!

    Ønsker deg en fin dag!
    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  12. Vaskerommet ditt er blitt utrolig flott!!! Nydelige forheng du har sydd!!
    Fortjener virkelig en pause, så ikke ha dårlig samvittighet !!! Og den hushjelpen kunne jeg også trengt ; )
    Klem Tove

    ReplyDelete
  13. Kjempe fint vaskerom! Jeg skal selv pusse opp mitt i påsken og lurer veldig på hvor du har kjøpt vasken din?
    På forhånd takk.

    ReplyDelete
  14. Vasken min er Domsjö fra IKEA, og gardinene er fra butikken min.
    Egentlig lange lengder med knytebånd øverst, men disse har jeg sprettet av, og sydd opp.
    Jeg har stolsete-trekk i samme stoff/trykk på kjøkket som ligger vegg i vegg med stort sett åpen dør i mellom ;)

    ReplyDelete
  15. Jeg er såååååå missunelig på det derre vaskerommet ditt! Jeg skal lage meg et slikt et når jeg flytter til sommeren, altså!!!
    Kos deg med Hole, det blir aldri feil!!!

    ReplyDelete
  16. Så stiiiiilig :))

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)