Sunday, April 10, 2011

Hagemessa 2011

Det ble ikke mye tid til å blogge mens vi var i Oslo.
Når skravla går ustoppelig, er det vanskelig å skrive samtidig....
Nå har jeg derimot kommet hjem, og selv om hodet kjennes mest ut som det er fylt med vatt, skal jeg prøve å knote ned noen ord. (Minimalt med søvn)
Uansett er det vel bildene som er mest spennende her.

Velkommen på hagemesse:
Jeg falt helt for denne porten, samt stakittgjerdet fra http://www.treko.no/ og er ganske sikker på at jeg kommer til å bestille dette til hagen min.
Porten ledet inn til Helen Fredholms stand med overbygd veranda, sitteplasser og beplantningsdel.
Likte denne utrolig godt. Gyngesofaen er også produsert av Treko as.
Den kreative Fruen selv. http://www.fredholm.no/
Den beplantede delen:
Denne kunne jeg ha tenkt med en bit av da:  ;)
Hekken er agnbøk, en av mine løvfellede favoritter når det gjelder hekk. Bak skimtes utebadekaret.
Vannkanner i sink er kjempekoselige, og står til pynt når de ikke brukes. Jeg har hatt en sånn i over 12 år.


En liten pust i bakken etter en vellykket shopping.
Hvem hadde gjettet at Nina og Line Cathrin, handler mer klær enn planter på hagemesse??
Generelt er vi jo ikke kjent for å gå så flott antrukket i hagen, eller handle mye klær....
Ser i grunnen rimelig fornøyd ut der jeg sitter og gliser.
Om noen drar kjensel på den rosa posen....?
Jepp, den kommer fra Landstil. ;)
Tone og Anette var som vanlig super-hyggelige, og vi syns like godt at vår planlagte klesshopping ble gjort her, i stedenfor i Oslo. Det var jo bare SÅ mye fint å velge i mellom....
Jeg kjøpte denne jakken, samt en annen kortere jakke, men angrer på at jeg ikke plukket med meg en sånn thigts med blonder i tillegg.
Nina i ett nøtteskall, -angrer altfor ofte på ting jeg ikke har kjøpt, enn det jeg har kjøpt.

Mye fint på standen til Landstil.
Ser vi har temmelig lik smak, ja ;)
Når økonomien blir litt stivere, må jeg vel gå til innkjøp av flere buer og lignende i hagen. Det er jo så fint!
Magnolia


Stilig med tåke i dammen...
Ett gjennomgående tema i flere av standene er bruken av gammelt bygningsmateriell, trekasser og sink.
Her er det brukt en takrenne....
Kreativt!
Dette er fra Linneas Hage (Nittedal)
Jeg kjøpte meg flere pelargonier fra Pelargoniumsforreningen da, for jeg har klart å miste noen i vinter.
Men jeg kjøper bare lys rosa og hvite...
Sær, ja!
Vet det.
Tusenfryd er en kjempefin vårblomster å ha i krukker nå.
Lekkert!
Ellers gikk det mye i betonstein, hageredskap og diverse utstyr som terrassevarmere polyrattan-møbler mm på de andre standene.
Ikke alt var like spennede da, men vi hadde en flott dag!

21 comments:

  1. Lekre bilder og koslig blogg du har!
    Henger meg på som følgeren din:)
    Ønsker deg ei flott uke:))
    Klem Anne Torill

    ReplyDelete
  2. Sukk så utroooolig nydelig!!!!
    Mitt innlegg i dag ble vel litt mer frustrerende enn denne idyllen;)

    Øsnker deg en deilig kommende uke!
    Tusen takk for all inspirasjon!!!

    Klem fra Hege

    ReplyDelete
  3. Wow,utrolig flotte stands!!!Kan tenke meg dere koste dere en hel masse:)
    Hærlig inspirasjon nå som våren har kommet:)
    Ønsker deg en super uke!
    Klem Caroline

    ReplyDelete
  4. Flotte bilder. Jeg var på Hagemessa i fjor. En skikkelig opplevelse!!! Ellers syntes jeg den overbygde verandaen var midt i blinkeen, akkurat sånn jeg ønsker meg!!! klemz

    ReplyDelete
  5. Så morsomt å se hva du la merke til på messa :)
    Jeg orket ikke se over alle stands sjøl, så dette var kjekt.

    Legger deg til på en oversikt jeg har laget på moseplassen over blogger som har skrevet om hagemessa. Det er virkelig mange i år.

    ReplyDelete
  6. hei.
    åå så spennende på den messen, så mye vakkert, kjekt at du deler med oss..
    så fin du er vennen, å så moro å kjøpe seg klær hos landstil da,
    porten var helskjønn.
    ønsker deg en vakker mandag.
    fikk inspirasjon til å gjøre noe nytt i hagen jeg nå.
    klem fra sylvia

    ReplyDelete
  7. Så lekre bilder <3
    Ser ut som dere har kost dere en HEL del.

    Klær fra Landstil var en god ide, de har jo så mye vakkert <3

    Var og skikkelig kult med den tankrennen med blomster i..

    Masse hageinspirasjon her :)

    Ha en fin fin mandag.

    Henriette

    ReplyDelete
  8. Himmel, så mye fint!!! Nå fikk jeg veldig lyst til å ordne i hagen :-)
    Jeg ønsker deg en fin uke
    Klem fra Janicke

    ReplyDelete
  9. Mye lekkert her ja. Spesielt det til Treko falt jeg for. Takk for at du viser, jeg prioriterte fridagen til å jobbe i min egen hage jeg da. Så fantastisk å være ute, uten å fryse. i dag har de melt +18. Så da blir det sommer:)
    Ha en strålende dag
    Klem:)

    ReplyDelete
  10. God morgen. Så herlige bilder fra messa.Var sjuk på jeg skulle dit, men hadde jobbehelg. Godt jeg ikke visste det var SÅ bra, for da hadde jeg vel blitt skikkelig sjuk:-)Takk for siste setningen om at ikke alt var like interessant. En fattig men god trøst hi,hi:-)
    NYDELIGE bilder. Neste år! Ja da SKAL jeg...:-)
    Grethe P.

    ReplyDelete
  11. Oj så mye fint du viser frem. Takk for titten.

    ReplyDelete
  12. Så utrolig mye fint. Her er det bare å drømme seg bort. Tenker det var en gøy messe å være på.
    Ha ei fin uke!
    klem

    ReplyDelete
  13. oi oi oi... her vare det mye lekkert! Og så mange gode tips! Det med den takrenna skal jeg kopiere, har nemlig et par liggende! Og den vannkanna i sink har jeg maken av (lurer på om den fulgte huset). Håper du har litt avleggere til meg neste uke :-)

    ReplyDelete
  14. Åååååå som jeg angrer på at jeg ikke kom meg avgårde :( jaja til neste år SKAL jeg !! Flotte bilder, og fine klær du kjøpte deg !!
    Mye fint,sikkert vanskelig å løsriver seg fra noen stands og komme seg videre for å rekke over mest mulig !!

    Ha en fin kveld, her skal det trimmes (har jo enda snø og is i hagen, så jeg får ikke grava og lempa stein enda ;))

    -maren-

    ReplyDelete
  15. Sukk - her skulle eg vore ser eg.
    Herlige bileter du viser oss!
    Kjekt med litt hage-inspirasjon nå på våren. Det er jo så MYKJE ein skulle gjort!
    Ha ei fin veke!

    ReplyDelete
  16. Så UTROLIG mye fint! Skjønner godt at du trivdes på messa, ja.

    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  17. Heilt fantastis! Då er det berre til å leite fram spaden ;-)

    ReplyDelete
  18. Herregud kor mye lekkert!!

    ReplyDelete
  19. Hei berta mi.
    Åssen gåre etter langturen?????
    Jeg vil ha den gyngebenkegreia, hva er pris på den tror du? Å kan du evnt besst den til deg? Eller meg da. hehe
    Flotte bilder, dere ser ut som dere har kosa dere masse.
    Nattaklem fra meg. ;o)))))

    ReplyDelete
  20. Wow, så mye nydelig! Inspirasjon er vel stikkordet her! Kjempenydelig blogg du har, og jeg er imponert over hagen din. Du er så flink♥

    Klem Kristin

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)