Wednesday, September 3, 2008

Blogge-rommet!

"Angels are welcome her"
Står det på døra inn til vårt soverom.
Dette lille rommet er for øyeblikket vårt data-rom, samt litt garderobe.
Fargen er den samme som på tvillingenes gamle rom i Sandbakken, og heter Risør.

Det er dekorert av til noe helt annet enn pc-rom, fordi det ligger rett innenfor vårt soverom og er veldig egnet til ett babyrom. Nå er den der babien ikke unnfanget enda, men vi jobber med saken....

Vi har satt inn to av pc'ene våre her, så sitter vi å surfer sammen. Han på bilforum (les: BMW), samt tekninske duppedingser, jeg på hage og interiør. Veldig koselig, faktisk! (halve huset er jo ellers en byggeplass, og vi har ikke stue enda!)

Mitt søte, gamle innebygde klesskap! Faktisk veldig romslig.
En miks av arvegods, auksjonsfunn og selvlaget.
Før pc'er og kaos av skøteledninger ble tatt inn.

Ellers jobber vi fortsatt med kjøkkenet, og jeg pusser opp toalettkommoden på soverommet. Har en merkelig tendens til å aldri klare å bare holde på med en ting i gangen, jeg. Mulig jeg tror jeg er mer effektiv på den måten?

På kjøkkenet gjenstår nå tak-, dør- og gulvlister, samt lyslister under skapene, og litt småplukk ellers. Vi har ett dør-problem, da kjøkkenet har ikke mindre enn 5 dører(!) og ingen av de er like!!

Noen endelig løsning har vi ikke for øyeblikket, annet enn at jeg vil i fremtiden en gang, få en snekker til å lage to nye dører til oss. Den inn til stua har vi tatt bort, og skal ha ett dørløst hull i veggen. I Sandbakken hadde jeg skyvedør mellom disse rommene, og den var aldri igjen! (kun den gangen John svidde taco-skjellene!) I og med at vi fjerner stue-døra, har vi en dør med karm til overs for å bruke mellom kjøkkenet og gangen, der vi åpnet en igjenkledt dør. Problemet er at døra svinger feil vei....!

I tillegg er spiskammersdøra den styggeste i NATO, men har selvfølgelig ett heeelt annet mål enn standard. Da jeg lå å spekulerte i de sene nattetimer i går, fant jeg ut at jeg vil prøve å lage vindu i den, og samtidlig få bruke opp litt små-lister. (klarer jeg det da?? Hmmm...)

Blir det bare slik at jeg ødelegger døra, vi bestille ny! ;)

Ha en flott kveld, uansett hvilken dag det er i dag!

12 comments:

  1. Den fargen er så herlig, jeg har den på kjøkkenet mitt og bare ELSKER den ;) Håper det kommer en bebis snart som kan fylle rommet med kjærlighet ;)

    ReplyDelete
  2. Du er like effektiv som alltid. Har en Award inne til meg.Har kaffegrut på rosene mine etter jeg så tipset til deg. Skjønner du ikke hvem jeg er?Har arb sammen med deg.

    ReplyDelete
  3. Fargen på rommet er nydelig! Så koselig å sitte sammen og surfe da. Jaskjønte nesten at du var gartner... hihi:O=) Du er super flink!

    Klem

    ReplyDelete
  4. Først må jeg si gratulerer med ny jobb(husker ikke om jeg har sagt det før)...blir du som står på hodet i rose beddene i Molde nå da? hehe..
    Soverommet ser lekkert ut, den fargen er fiiin! Og det innbygde skapet kjempesøtt.
    Lykke til med "formering" og kjøkkenprosjektet;-D

    Torsdagsklem fra meg.

    ReplyDelete
  5. Så flott du har det!!! Nydelige farger!!Det tvillingrommet så jo bare helt vakkert ut da!!!

    ReplyDelete
  6. Lekkert rom!
    Lykke til med kjøkkenet og familieøkelsesprosjektet...
    ;-)

    ReplyDelete
  7. Så fint det blir!

    ReplyDelete
  8. Gurimalla!Du har no bra mange prosjekter på gang!Skikkelig efektliv tror jeg du er. Det bloggerommet ditt er jeg litt misunnelig på. Så koselig hvis en liten en kan ta over rommet etterhvert da!;)

    Jeg har ikke fått postet pakken din enda. Er litt treg...men det blir;)

    Ha en fin kveld Nina

    ReplyDelete
  9. Fargen er nydelig. Har den på lillegutts rom. Men lurer på om jeg ikke skulle malt noe annet i den fargen også. Veldig pen.
    Kjøkkenet ditt ligner veldig på mitt.
    Så gøy å lese bloggen din!

    ReplyDelete
  10. Hei, fant deg via-via en del andre. Bet meg merke i at du er aktivitør, da sjø... for det er jeg også. Jobber som aktivitør her på smøla.
    Lekkert rom tvillingene har! Driver og pusser opp minste prinsessa sitt rom...og jeg går meg fullstendig vill i ideer...umulig å velge...velkommen innom bloggen min! klem fra smøla.

    ReplyDelete
  11. Bloggrommet har blitt utrolig koselig , fint at dere kan sitte sammen og pleie hver av deres intresser.
    Rommet er nå yppelig for en liten gutt ( må prøve å lage det no da he he) å den blå fargen er kjempefin , hadde jeg hatt flere rom hadde den fargen vert et klart alternativ.

    Flaskene til vaskerommet var topp, de likte jeg også, ha en fin kveld.

    ReplyDelete
  12. Hei
    Du har en utfordring inne hos meg.

    Spennende ang bilen...

    Klæm

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)