Monday, September 1, 2008

Planlegger vaskerom.

I dag har det vært bikini-vær i Paradiset, og jeg har benyttet hver ledig stund til å jobbe i hagen.

Fikk ikke tatt bilder før det plutselig ble mørkt, så derfor måtte jeg finne noe annet å skrive om i dag. Jeg har nemlig en lei tendens til å jobbe til det er så mørkt at jeg ikke ser forskjell på løvetann og solhatt. Da har jeg valget enten å gå inn, eller hente hodelykt! ;)

I kveld gikk jeg derimot inn, fordi jeg visste at det var kake igjen fra i går!
I motsetning til Emmeline, har min snickers-kake fått stå i fred i kjøleskapet, men jeg spiser den heller selv enn å be meg gjester! (glis)

Innimellom kjedelig pussing og litt hyggeligere maling, kverner tanker, ideer og planer om videre utforming av huset (og hagen)

Om noen måneder (ja, jeg skrev i flertall!) får jeg meg nytt vaskerom. Siden dette rommet har orginalt smalpanel i både tak og vegger, er det helt klart at rommet skal ha gammeldags preg, slik som resten av huset. I mitt forrige hus hadde jeg ett mer minimalistisk stil her, og nå vil jeg ha forandring.
Jeg har begynt å samle små ting som skal være med å sette preg på rommet. Disse flaskene fra Durance kjøpte jeg hos Christina på torsdag, da jeg stakk innom henne etter å ha levert tvillingene til farmoren.
Ett besøk i Christinas butikk anbefales på det sterkeste, og du får utmerket service! ;)
Jeg skal tilbake senere, når jeg har fått til flere av rommene i huset. Hater nemlig å kjøpe pynt og sånn som bare skal settes i skapet i månedsvis....

Føler meg forresten kjempeteit som ikke skrev at det er Marita som har tapetsert rommet til tvillingene to innlegg lenger ned her!! Tapeten er også kjøpt hos henne, slik som alle tapetene både her i huset og mitt forrige hus! ;)

Kjempekjekt med tilbakemeldinger på innlegg, altså! Men så innmari effektiv har jeg da ikke vært da... Prøv en hele sommer uten hverken sofa, tv, komfyr etter internett! Noe må man da finne på! ;)

Ellers er ikke haging for meg jobb, bare terapi! :) Hva annet kan jeg gjøre når jeg mottar ikke mindre enn 3 skadede sikringsskap i tur og orden, enn å gå ut å finne seg en spade??

Var forresten og snakket med min kommende sjef i dag. I oktober begynner jeg å jobbe som gartner i Molde Kommune!! Gleder meg.

9 comments:

  1. Så spennende med den nye jobben! GRATTIS SÅ MASSE:) Synes du hadde det fint før, og er sikker på at det blir råflott i paradiset;)
    Mannen er allerede misunnelig på hagedammen din, for det er drømmen hans...hihi:)
    Ha en god natt;)

    ReplyDelete
  2. Hmm,vaskerom...har visst ett jeg også. Ser for meg hvordan jeg ville hatt det,men...

    Tror kanskje jeg slår følge neste gang du skal til Cristina,kanskje jeg gir etter for noe impulsivt for en gangs skyld.

    Klem fra mamma!

    PS:må huske på å få "hyttenøklene"

    ReplyDelete
  3. Det vaskeromeet blir nok kjempe fint. Jeg har også vært innom Christina. Kjempe jente og koselig butikk.

    Grattis med ny jobb. Du må ikke slite deg ut i hagen før du begynner i nyjobben nå da!hehe....;)

    ReplyDelete
  4. Heia! Du er bare så flink! ser på forrige innlegg å sier..Oh my G!
    Ikke rart du blir ansatt som gartner!!
    Veldig koselig at du er tilbake i blogg verden! Du gir ut energi!
    Ha en fin tirsdag!

    ReplyDelete
  5. Hei
    Veldig kjekt at du er tilbake og deler bilder fra paradiset med oss! Det ser veldig bra ut! Jeg synes dere har fått til mye allerede jeg! Blir spennende å følge med framover :-)

    Lene

    ReplyDelete
  6. Oi masse fint vaskemiddel, gleder meg til å se hvordan vaskerommet blir :)
    *Siv*

    ReplyDelete
  7. Så fint dere får det! Rommet til jentene var jo bare så stilig, og vaskerommet blir nok like bra. Dam i hagen ønsker jeg meg også, men må vente til ungene blir større. Kan ikke se for meg at de klarer å ligge unna den med søling og plasking når det blir sommer!
    Lykke til videre:)

    ReplyDelete
  8. Du må sjekke ut Bak en Sky!;)

    ReplyDelete
  9. Så spennende og gøy med planlegging av "nye" rom... Har akkurat kjøpt meg varkemiddelet til huset fra Durance og er spent på om det er så bra som alle sier;)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)