Sunday, March 25, 2018

Mimrer....

Vi har vært ute mesteparten av dagen i dag. Andreas har ryddet på baksiden, og jeg har jobbet i hagen. Man må tydeligvis nyte våren så lenge det varer, -for akkurat nå snør det igjen!
 Derfor har jeg funnet frem noen juli-bilder fra i fjor som jeg ikke har lagt ut her før.
 Jeg bruker hage-bildene mine hver vinter/vår for å se endringer til neste sesong. For en hageentusiast er det alltid noe å gjøre, -noe må flyttes, andre planter må deles eller beskjæres.
Noen syns kanskje at det er altfor tett i beddene mine, men med å ha det på denne måten, slipper ikke frø-ugresset inn, -og de få som gjør det vil ikke klare å etablere seg pga mangelen på lys.
 Siden jeg i år har mange planter som må bort pga ny sti og trapp, og endel jeg må dele siden de har blitt for store, driver jeg å planlegger en salg/bytte-dag i hagen min. Dette må bli i månedsskifte mai-juni, på en søndag. Jeg har ikke studert kalenderen enda, men håper konfirmasjonene er ferdige på den tiden.
 Selv om jeg lover meg selv gang på gang at jeg IKKE skal utvide beddene i hagen min, så blir den litt større i år også. Prøver å si til meg selv at "det er jo litt som går bort da, med den nye stien som blir over en meter bred...." men ett eller annet stede inne i hodet mitt er det en stemme som sier at jeg bare lurer meg selv. *oppgitt!
 Tips til alle dere som tror en MÅ ha tuja-hekk for å hindre innsyn fra veien: Dette er en meter fra gata her! ;)  (veie ligger langs venstre side her)





Bli gjerne medlem av hagegruppen min på Facebook!


1 comment:

  1. Fantastisk hage du har! Jeg prøver også å plante tett, men erfarer at enelte planter forsvinner, Så det blir mye flytting, men ok det :) Bare mimre mer du, dette tåler vi mer av :)
    God påske til deg!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)