Showing posts with label Påske. Show all posts
Showing posts with label Påske. Show all posts

Wednesday, April 6, 2016

Det var den påska!

Du henger litt etter når du legger ut bilder av dine dekorerte påskeegg en uke etter påske, liksom! 
Bedre sent enn aldri! *Ler* 

Hver gang jeg har tenkt å blogge de siste månedene har det plinget inn en melding fra en person på Messenger. Innholdet er stort sett likt hver gang, og kilometerlangt. Ikke det at det akkurat var noe vondt i de, -men ikke så ille spennende heller, bare så sinnsykt mange. 
Til slutt måtte jeg bare blokkere vedkommende fra å sende meldinger, fordi jeg ble bare så lei, og jeg mistet jo totalt fokuset på familiekos og blogging, så det gikk ikke.  Her høres det ut som jeg ser på blogging som familiekos, -men den eneste form for familekos innenfor bloggriet er det en kaller bloggefilm. Det er når mannen setter på en film jeg ikke liker, -da sitter jeg ved siden av han og jobber på laptoppen, og "later" som jeg følger spent med på filmen. Kunsten er å le når han ler.... ;) 
 Derfor kommer altså påskeeggene mine 2 uker for sent! ;)
Rakk å ha en hel dag med påskeverksted med jentene etter at mann og sønn hadde dratt på hytta på Skeikampen, men i år ble eggene mine noe enklere. Gjenbruk av dekoren fra Lene Bjerre-lysene.
PS Det er bedre med sen påskepynt en sen mens.... :)

Nei, jeg er ikke gravid, selv om det ser sånn ut. Det er bare Cola ;)

Ha en fortreffelig onsdagsaften!

Wednesday, April 4, 2012

God påske....?

Bare noen bilder i kveld. Er egentlig litt tom for ord....
 Sikkert noen som syns det er godt også.
 Utallige strømbrudd de siste to døgnene stikker kjepper i hjulene for jobbingen min, og grunnen er den forbanna snøen. Den koster meg dyrt på mange måter, så jeg er egentlig ganske lei.
 Bra det er ferie snart, -selv om jeg skal ha åpent litt på helligdagene.
En har lov til det når man selger planter, -men det er nok ikke det jeg vil selge mest av nå.....!
 Charlottes lille kylling troner på peishylla, mens de er hos tante og bestemor i Trøndelag. Veldig godt at det er null krangling i huset, men jeg syns jentene mine er søte også da. Det er nå akkurat 50 dager til vi reiser til Tyrkia med min gode, gamle venninne fra Molde. Fint å ha noe sånt å tenke på når det har kommet over en halv meter snø ute på to dager.
God påske!

Sunday, March 11, 2012

Cavalieri-egg!

Det kjennes veldig godt å bli angrepet av en dose kreativitet.
Siden det regner  ute, ble det påskeegg, og ikke hage denne gangen. :)
 Målet mitt i år er at ingen skal være helt like! ;)

 Jeg har også 4 ulike størrelser på eggene.....
 Jeg liker så godt dette motivet av Lina Cavalieri, og har laget en rekke egg med bilder av henne.
 Planen var selvsagt å ha selge eggene i butikken, men jeg har litt sånn der løsriveses-problemer på noen av de.....
 Bildet av dette egget dukket opp inne i hodet mitt på fredag formiddag.
Jeg måtte til byen, og var på 7 ulike butikke for å finne den riktige kakeservietten, -noe jeg da heller ikke fant, så jeg måtte improvisere.
 Ideen med kakeservietten gav inspirasjon til noen av eggene lenger opp her.
Hovedgrunnen til at jeg klarer å sitte å kreere er at halvparten av ungene er på familiens gård i nabokommunen, og at hele huset er strøkent, -men det er en annen historie!
Mere bilder fra huset kommer, men nå skal vi bort og være litt sosial for en gangs skyld!
;)
(Bortsett fra spisestua -haha!)

Saturday, February 25, 2012

Legger egg.....

Jeg har begynt på årets påskeegg-produksjon.  
Dette har blitt en tradisjon hver vinter nå i 4 år, og jeg bruker lang tid på å lage ett design jeg liker skikkelig. Klikk HER, for å se noen av mine tidligere påskeegg.
Her er ett av årets nye.....
 Jeg er så glad i dette motivet, og har det på fyrstikk-esker, vesker og ett innrammet postkort.
 Her er rose-jentene mine, de har nå flyttet ned i butikken.
 Det første Cavalieri blir værende oppe, men jeg holder på å lage flere.
God helg!

Tuesday, February 15, 2011

Verpesjuk....

Den første ladningen av påskeegg er verpet.
Stilen på disse er den samme som i fjor, men har endel nye bilder og nye blonder.
Det er flere sett som er bestilt, men jeg ønsker at de skal kunne få plukket ut de de vil ha, ellers lager jeg etter ønske også.
Jeg begynte å lage disse eggene i fjor, og inspirasjonen er hentet fra påskeeggene Jeanne d'Arc Living fra 2009 og 2010, -og blitt en slags kombinasjon av disse med min egen vri.

Eggene mine går i gjennom en lengre prosess da alle blir malt hvite før de kles med papir, og dekorert.
Prisen er 280,- for settet, men forsvarer meg med at her tar Staten sin andel i moms. (Uten strasspenner blir de mye billigere, da disse koster 25-30 kr pr stk)
Sett nr 1.
Lyngfarget blonde, rund spenne. (Gjelder bildet over og under teksten)

Sett nr 2. Linfarget blonde, rund spenne

Sett 3. Beige blonde, oval spenne

Sett 4. Kremfarget blonde, rund spenne
Bestillinger kan skrives i kommentarfeltet her, men send meg gjerne en mail på samuelsenustad@hotmail.com

Friday, March 26, 2010

Eggløsning....

Alle driver og blogger om påskepynting for tiden, så i går tenkte jeg at det var på tide å ta inn noen greiner for å henge opp Maileg-eggene mine, siden jeg har handlet noen selv i butikken min.
Men saken er at jeg deler hus med en skogsarbeider, som i fjor gikk berserk med motorsag og kappet det eller kvistet opp alt både på denne eiendommen, og på den Statens Veivesen eier nedenfor oss. Så selv om jeg gikk med snø over knærne, fant jeg ingeting brukbart.
Mål for helgen er vel derfor å finne litt kvist!
Så siden jeg har heller dårlig med påske tablåer, viser jeg derfor ett par bilder over hvordan jeg kunne ha hatt det nå, om det ikke var fordi jeg selger omtrent alt jeg står og går i for tiden. ;)
Disse eggene har altså skiftet hjem, og siden jeg er tom for hvitmaling (og tid) har jeg ikke laget noen i det siste. En søt nødløsning i vinduskarmen ble derfor vårlige Green Gate-kopper og høne-egg.
Egg og fjær, enkelt og greit, og koseligere å se på enn rustent stillas og umalte uthusvegger....
Leon har sin egen påskehare når han sover i vognen. De er så søte når de ligger sånn.
Lille Kanin ser litt furten ut, sikkert fordi han ikke har fått smokk...
Undertegnede sender en liten hilsen og takker for all ros og tilbakemelding for hagegalskap i bloggen, og fortsetter gjerne med flere tips og råd, om leserne ønsker det.

Ellers lover jeg å ikke ligge i sofaen hele påsken, for vi blir noen dager med redusert prinsesse-mafia og har store planer om å bruke tiden til noe kreativt: Renovering av bad & mørkeloft!

Ønsker alle sammen en god helg, og en fortreffelig påske!