Wednesday, January 3, 2018

Bakgården

Om jeg ikke er villig til å bruke en formue på arkitekt og ombygging, vil jeg aldri få ett smellvakkert inngangsparti på dette huset, -særlig ikke når en er tilhenger av symmetri. Men pynter til jul etter beste evne, og det er uansett mer koselig slik da.
 Husene vi bygger, -eller totalrenovere selv, blir selvsagt symmetrisk, når de en gang blir ferdig.
Jeg har krevd å få nytt vindu på loftet på annekset, for dette ble overholde ikke fint, selv om vi har sprosser til det. Kan legge til at kravstore Nina må selvsagt betale alle vinduene selv da. Andreas monterer og freser vindus-dekor han.
Ferdig eller ikke, -jeg dekorerer uansett og det er SÅ koslig om kvelden!!
 Skal kjøpe nye ikke-oransje lys til hagestua til neste jul, for disse som jeg fant i kjelleren var ikke helt i min farge. Ikke er den lang nok heller, for jeg vil ha på sidene også, samt i mønet på dukkestua nede i hagen. Tror jeg må grave ned flere strømkabler i hagen i sommer, samt få koblet utvendig stikkontakt på hagestua, for stikkontakten midt på hjørnet her, gir meg grå hår.
Oppsatsene på hver side av døra ble jeg fornøyd med da. Alt unntatt de store sølvkonglene er hentet fra hagen. Har nok å ta av der.
I år blir det forhåpentligvis nytt tak på annekset, og jeg må prøve å få bestilt en levegg til, for denne ble for kort etter at vi flyttet muren nesten to meter lenger frem enn først planlagt. Det eneste vi mangler her da er sol og sommer. Håper det er å få i 2018 også. (Og selvsagt isolere og innrede annekset, men det gleder vi oss til!)
Uansett skal jeg ha vinterlysene mine en stund til. Ja, helt frem til det blir snakkis i gata, tror jeg! ;) 

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)