Friday, January 31, 2020

Fremdeles grønn januar

De første frøene har kommet i jorden, og like normalt som frokostkaffen, er å sjekke pottene for spirer allerede neste dag. Man vet jo at det ikke er noen der, men måååå bare se lell. 

Hagen er fremdeles like grønn, selv om vi hadde noen dager med kulde denne uka. Målte så vidt ned i 2 minus i går, men i dag var det +7 igjen. Ikke rart folk blir syke. 
 Mannen ligger på andre uka nå, og jeg bør vel bare bestille kiste snart. Manflu er jo ikke til å spøke med. I går var han i midlertidig ganske stolt da, fordi han hadde laget middag. Det første jeg så da jeg kom hjem var pizzaeska fra Nori Grill. 😂😂😂

Alle planene med oppussing er bare så lagt på is, -selv om isen i dammen gikk for en måned siden.😶 En kan bli litt oppgitt, men med lange dager på jobb, og nettarbeid til en går og legger seg, så rekker en ikke å male en planke en gang. Jeg hadde jo tenkt å bruke vinteren på å få huset på stell, og nå har jeg bare lyst ut i hagen!
Målet for helgen er å male ferdig vaskerommet, -og IKKE bli syk.
 I tillegg må jeg legge inn krydder og kaffesirup i nettbutikken, rydde hus, ta nye bilder og skrive flere mailer. Rekker jeg alt dette, kan det hende jeg kan nyte et par timer i hagen før dagslyset forsvinner.
Litt av ukas nyheter i butikken -som for øvrig er stengt i morgen etter en 70-timers arbeidsuke. 
Vinteren er så trøttende, men noen timer utendørs gjør så innmari mye bra for både kropp og hode. Jeg trenger det virkelig nå for jeg er ganske utladet. Jeg kan bare ikke slappe for mye av for da blir jeg sikkert syk slik flere i huset her er.

God helg! 🍫



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)