Sunday, March 1, 2020

Regelrett et spark i baken!

For en uke siden var det snøfritt og grønt i hagen, og jeg rakk å utvide et bedd, og ordne en steinsatt kant nesten ferdig, før det lavet ned igjen. 
Denne gangen ble den dessverre liggende, og jeg tok det som et hint til at jeg måtte gjøre ferdig mine oppussingsprosjekter inne. 
 Så nå har jeg malt ferdig vaskerommet, og skiftet resten av fontene på kjøkkenet. Må slipe ned benkeplatene, beise og lakke de før jeg sier meg ferdig med kjøkkenet da, men snart er to rom OK.

Oppe gjenstår det å pusse og male alle dørene, og skifte dørvridere, male badtaket og fikse et par lister. Nede har heldigvis mannen kommet seg opp fra sofaen, og begynt med hovedbadet igjen. Siden han har 50% lungekapasitet enda, (Nei, han har ikke røyket på 20år!) må jeg også bidra, men det går helt fint. Når jeg ikke får gjort noe ute, er det fint å føle seg produktiv inne.  Da snøen kom, fikk jeg regelrett et spark bak til å ta et tak inne. 

I natt er det den siste med under 0 grader i denne omgangen, og håpet er lysegrønt. Blir litt småstresset av å få gjort unna det forefallende inne nå, sånn at jeg kan ut igjen. Jeg gjør jo INGENTING inne hele sommerhalvåret, og huset har sine mangler, og 0 kjeller. Det er bare litt som gjenstår der før vi kan begynne å fylle den med pukk og støpe, men bad først.
I dag har jeg sådd litt, og ryddet og vasket i hagestua. Det er jo ikke lenge til vi kan begynne å bruke den igjen, og det skal bli godt. Jeg overvintrer jo palmene mine der, samt diverse Farfugium, og nå står også Japan-importen min der, før de skal flytte ut i hagen. Det er iallfall plass å gå nå, når jeg har fått ryddet og stablet.
Har store planer for hage og uteområde i år, og til min store glede har paviljongen på plena klappet litt sammen i vinter, sånn at jeg har ekstra god grunn til å bytte den ut, uten kritikk fra noen.
Noen nye krukker er også innkjøpt, samt en mini-fontene, og arbeidsbenk med skap og vask.
Gleder meg som en unge til ny sesong!



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)