Tuesday, August 6, 2013

Slipper nok en bombe!

Vi reiser snart på interiørmessa i Oslo, og gleder oss mer enn noen gang til å se høsten nyheter.
Mye nytt har alledere kommet inn, for turistene har sørget for å tynne ut i varene mine i juli, så vi måtte il-bestille.......
 Vi solgte 3 ganger så mye varer i juli som i mai, og har i grunnen aldri lempet på så mye papp noen gang.
Veldig kjekt at langveisfarende har satt butikken på kartet for sine besøk for ferien, før de har dratt hjemmeifra, og det har vært dager der 70% av kundene har snakker trøndersk.....
 Det er en fantastisk følelse å ikke få så mye kritikk, for det har vært en daglig kost de andre dagene dette året.

Nei, vi har ikke den mest perfekte beliggenheten, eller den største parkeringsplassen, men vi har plass sånn at du kan få parkert og hentet sofaen din, uten store problemer, og vi ligger ikke lenger fra Parkeringstunellen, enn butikkene øst for Torget.
Kritikken sårer når en er nyoppstartet, og pga trang økonomi ikke kan velge og vrake blandt flotte lokaler i nye bygninger. Parkeringen MÅ vi ha, derfor er Storgata ikke perfekt for oss.
Jeg vet ikke hva folk forventer seg av meg, men samme hvor mye jeg grubler og spekulerer, så blir jeg aldri klok.
90% av kundene mine forstår nok at jeg hele tiden prøver og prøver å tilfredstille de, mens en liten prosent bare må spy ut av seg ubekvelmheter.  Og når man er i mine sko, og må sitte og lese anonyme mailer, og kommentarer fra folk som ønsker at jeg skal ta meg en lang tur midt på en motorvei..... -Blir det kanskje litt mye, når en i ett lokale fylt av pynt og duppedingser som er ment å glede, bare snakker om feil beliggenhet, tung utgangsdør, for mange trapper, for liten parkering og verdens verste veikryss.
Jeg er bare ett menneske, og butikken er på en måte babyen min. Snart kan jeg faktisk begynne å ta ut lønn også, og det kjennes utrolig godt, etter så lang tid med arbeid. Inntil veidere må jeg prøve og feile, og finne ut hva jeg skal gjøre for å unngå så mange klager.

Så om du er en av de personene som sier at du aldri skal sette din fot inn i min butikk, fordi jeg bruker nettet som ventil for min fortvilelse, -se deg selv i speilet og tenk over hvilket budskap du selv sprer på din arbeidsplass, eller blant dine venner. Om du ikke bruker Internett, kommer det ut alikevel! 
Hvem er verst....?

7 comments:

  1. Synd at litt kritikk og surheter skal ødelegge gleden over alt det positive som helt sikkert er størst (i %).
    Men sånn er det vel blitt da.

    Aldri vært i butikken jeg men av det jeg ser i bloggen syns jeg bare du skal vende døve ører til de surmagede å heller glede deg over det du har fått til;-)

    Flott blogg og butikk ☆

    Tina

    ReplyDelete
  2. Skulle så gjerne ha besøkt butikken din, og da ei venninne av meg kom hjem og hadde vært der - ja, da var jeg ganske grønn av misunnelse. Så hvis det skulle være noe jeg kunne tenke meg å klage på, så må det være at du har lagt butikken din så langt unna hjemstedet mitt - men det er vel heller mitt problem og ikke ditt ;)

    Stå på du! En dag kommer jeg innom, jeg vet bare ikke når enda.

    Klem Marit

    ReplyDelete
  3. Først.. Så moro å høre at butikken går så bra og at du snart kan ta ut lønn for strevet ditt :D

    SÅ... folk eier ikke skam noenganger å noen må alltid klage på alt - de skjønner ikke jobben bak, de vil bare ha det best for SEGSELV!
    Jeg skjønner godt det sårer og gjør jobben din enda tøffere, men du skal vite at nok 90% om ikke enda fler av kundene dine er fornøyde, og ønsker deg all hell og lykke!

    Ser du har myyyyye lekkert nå - skulle ønsker jeg bodde nærmere ja! :)

    Ønsker deg en god natt -
    Klemmer fra Jatte♥

    ReplyDelete
  4. Stay strong du og be dem kysse seg et visst sted.

    ReplyDelete
  5. For en flott butikk du har! Butikker som ligger utenfor senterne sliter nok mer, men så herlig å kunne handle andre steder enn i de samme kjedebutikkene! (De fleste sentre er ganske like...)I mitt yrke har vi lært oss til en viss grad å sette pris på "10%-en", de som alltid skal klage/pirke på et eller annet. De hjelper oss jo til stadig utvikling/ bli bevisst på valgene vi gjør. Selv om det er slitsomt så gjør det ikke så mye når vi har de andre 90%-ene :-) Lykke til videre med den flotte butikken din! Om/hvis/når jeg er på de kanter kommer jeg garantert innom! Ha en fin dag! Klem

    ReplyDelete
  6. Kjære Nina - Jeg var og kikket i vinduene dine sist Fredag, Hadde time tidlig på sjukehuset.
    Parkeringsplassen var bra - og ikke minst ledig. Enkelt å komme både inn og ut. (Men så er jeg jo en supersjåfør, (beskjeden rødming)).
    Det eneste negative var at jeg hadde lovet å komme raskt tilbake på jobb - så jeg ventet ikke til du åpnet.
    Jeg kommer igjen når det byr seg en ny anledning.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)