Friday, March 6, 2009

Blogging og knipeøvelser.....

Det er fredag, og Senkveld på tv'n.
Undertegnede sitter og pusler med påskeegg, mens innslagene ruller over skjermen.
Utrolig mye morsomt, og ved flere anledninger ler jeg så ille, at jeg holder på å tisse på meg! Kroppen er ikke helt som den pleide å være, med denne lille bollen nedi magen, derfor blir tiltakene umiddelbare knipeøvelser, og ett nytt blogginnlegg.
Vi har en driftsbygning med garasje, spiserom, kontor og garderober på jobb. Dette vasker og vedlikeholder vi selv, og hver fredag er det selvsagt fredagsvask. I dag tok jeg på meg jobben, for det fristet mer enn å beise stakittgjerde....
Og hver gang er herredoen ett tema (nesten iallefall!). Jeg tror ikke den ble vasket til sist helg, for den eneste damen som jeg jobber sammen med, nekter å vaske den. Doen så i hverfall ganske ille ut i dag! Grunnen er ett større antall hanner i flokken, samt vernesko med grovt mønster som også setter sine spor på linoleumen.
Forslaget fra undertegnede lød sådan: -Hva om vi trekker om hvem som skal vaske doen av dere i dag? Vi kan bruke kulene vi bruker til vin-trekningen hver fredag! ;)
Ett grøss gikk igjennom garasjen, og kunne omtrent høre skjelvingen i de forskremte verneskoene.
-Men jeg har ett forslag da! Om noen vasker bilen min (min private, =innmari skitten!) -så skal jeg vaske doen deres! (her smiler jeg så sjarmerende som jeg bare klarer!)
Min kollega, -og nesten-nabo melder seg umiddelbart, og legger til at da er det noen andre enn han som må vaske neste gang!
Etter å ha jobbet på sykehjem med sengeliggende ol. er det piece of cake og vaske en do, særlig når det bare er kjentfolk som bruker den! Så jeg var egentlig svært fornøyd med byttehandelen. Hater å vaske bil!!
(Men jeg tror vi må prøve med en trekning neste helg! Hadde vært kjempemorsomt å se enkelte av de vaske... -hehe...)
Det jeg egentlig skulle vise frem i dag, var Nathalies nye tv.
Hun har spart til den selv, og tv'n er på 26", akkurat passe stor til senga hennes. Den har også innebygget DVD-spiller, for vi har ikke lagt inn digital-tv til henne. (Det blir heller ikke med det første!)Tidligere i kveld, inviterte hun søstrene sine på filmkveld med ny film som hun fikk fordi hun har vært så flink denne uken.
Mandler og nøtter var filmgodt, og de storkoste seg lenge!
(Andreas måtte lage ny hylle inni sengen, derfor er den ikke malt enda. Den gamle ble litt for smal, og det går visst ikke an å henge opp tv'n slik vi hadde tenkt)
Det var alt fra Paradiset for nå. Kroppen trenger en stor dose søvn, og jeg skal straks flytte meg en etasje opp.
Håper alle som er innom får en flott helg, selv skal jeg kose meg med familien, malekosten og forhåpentligvis ut i hagen en tur.
Klem fra Nina

4 comments:

  1. Senga til jenta di med tven inni har jeg kunnet tenkt meg:))) har vel der blitt liggende hele dagene:))

    Så fine egg dere har laget.

    Ha ei fin helg.
    her ser jeg ikke snurten til beddene mine pga snøen:(

    ReplyDelete
  2. Heisann!!
    Så lurt å utnytte tiden godt.....vi damer kan jo det å gjøre flere ting samtidig!!
    Forsåvidt en grei byttehandel du gjorde også.....hater å vaske bil jeg!!!!!

    Tenker hun koser seg her på rommet sitt jenten din:o)
    Mine unger sover så urolig at tven må stå langt borte fra sengen da!!!

    Ha en fin lørdag:o)

    ReplyDelete
  3. Kjempekoselig jenterom, rene drømmerommet jo.

    Ha en flott helg sammen dine kjære!

    ReplyDelete
  4. Ja nå har vel Nathalie det som plomme i egget , dette rommet er vel alle pikers store drøm... rosa seng og tv, kan det bli bedre??

    Ja satt og flirte jeg og terje ,da vi såg på senkveld i går - men jeg må også si at jeg flirte ganske bra av innlegget ditt også ... utrulig bra- ser for meg fjeset på de som fikk do vaske angst.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)