Wednesday, March 18, 2009

Fridag og hjemmekos

Jeg har vært i kjelleren og hentet marmor-eggene mine.
Av alle ting, hadde jeg helt glemt at jeg hadde disse, selv om jeg har hatt de i over 10 år!

Mye av dagen har vært tilbragt i planterommet i kjelleren. Der har jeg sådd noen av frøene jeg fikk fra Impecta i forrige uke, pottet flere Zimtrade-stauder, og noen Canna.

I mangel på skikkelig arbeidsbord, står jeg litt krumbøyd over denne hylla og utfører arbeidet. Det får greie seg til jeg får pusset opp rommet utenfor. (rive ned tak, legge kabler og flis på gulv, samt male veggene. Prosjekt for 2010)

Sinkbakken på bildet over egner seg utmerket for det formålet jeg bruker den til, men den er laget for noe helt annet...
Har to like, men den andre skal "bo" i hagen på ett arbeidsbord der.

I denne hyllen vokser trærne mine, samt Ricinusene.
På øverste hylle leter klokkeranken etter noe å klatre i. Jeg må nok finne noen pinner til de snart.
Vinduskarmen er skaret med plantene fra Zimtrade.
Milde himmel, som jeg ønsker meg drivhus nå....!
Ellers er det ikke så mye nytt å melde fra Paradiset. Ny strømmåler er montert i dag, og noen nye egg er kreert. Jeg gjorde en av tingene....!
:)

5 comments:

  1. Rimelig fullt ja - klokkerankene mine har ikke kommet så langt ennå, men jeg ser dag for dag hvordan de strekker seg. Må nok lete frem pinner snart.
    Tenker jeg gjør som forrige gang, tvinner de rundt pinnen og skyver de nedover så de ligger som en ball - når jeg planter de ut skyter de avgårde i alle retninger.
    Voksevillige og kraftige planter.

    ReplyDelete
  2. Wao - rene gartneren du jo!
    Gleder meg til å se alt dette i full blomst utover sommeren! Blir nok helt herlig (og jeg blir en smule misunnelig og tenker at neste år skal jeg jammen i meg prøve å få rompa i gir jeg også...)
    Kremt.....

    Ha en herlig dag :o)

    ReplyDelete
  3. Å så flink du er...her var det jo en egen liten plantasje her jo! (:

    ReplyDelete
  4. Ser fult ut der nede nå!
    Men slik skal det være i planterommet til en hagegal....

    Ha en flott dag.
    Jeg kommer nok en tur ned rett over påske!

    Klæm.

    Ps hils gubben og de 3 prinsessene

    ReplyDelete
  5. Ja men du, dreper den slyngelen andre planter, vet du det? Du ser,. jeg tror at den har att knekken på noen klematsi , men vil jo ikke gi den skylden uten grunn. Men umulig å holde i sjakk er den.

    Skjønner deg så godt ang, drivhus, står høyt på ønskelisten hos meg og håper jeg får realisert drømmen snart. Har studert litt, de er jo kostbare, de billigste hos plantasjen er så små, nesten ikke vits i .
    Vi får drømme videre om hageplanene våre :o)
    Klem

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)