Wednesday, May 9, 2012

Helt magiskt!

Jeg dumpet over bildet av dette huset i går, og fikk det kjente suuuuget i magen....
 Med litt googling fant jeg flere bilder, -og sjekk drivhuset som er bygget som fløy til venstre her,  Line Cathrin! ;)
 Det ligger rett ved sjøen....
 Med utsikt over fjorden, -og med den flotteste pergolaen en kan drømme om.....
Fra den overbygde verandaen, ser en også ned i hagen, som er omkranset av hvitt stakittgjerde.


 Rundt huset vokser de flotteste trærne....
 Og om natten er hele verandaen opplyst....
Det er bare en negativ ting med dette huset....
Det er at det er fake!
Huset er bare ett skall, for det er tomt inni, -bare se her!
Dessverre er det også revet, da det ble bygget kun for filmen Practical Magic i 1998.
Designet er inspirert av flere hus, og bygget på en odde i San Juan Island i Washington, der det ligger en fredet indiansk gravplass. På grunn av dette, fikk de faktisk ikke sette spaden i jorda, så huset er bygget på en enorm plattform.
Bildet over er tatt da de plukket ned huset. (Buhu...!)
Dere ser at jeg sitter i den stolen, ikke sant??

Sånn "ser" huset ut inni.
-Iallefall på filmsettet!
Dette ble nemlig laget inni ett studio i Los Angeles.....
 Jeg rekner med at det er flere der ute som nå ønsker å se denne filmen bare på grunn av huset! ;)
Filmen er om hekser og gjenferd, og ser egentlig ikke ut som en Nina-film, men jeg skal se den bare for å "oppleve" dette stedet.
Ønsker du å se flere bilder av huset "inni", kan du besøke bloggen til Julia som er Hooked on Houses! ;)
De aller fleste bildene er lånt fra hennes blogg med tillatelse fra henne.
Nå må jeg sette meg ned å tenke ut hva jeg skal gjøre med mitt eget hus for at det skal bli litt mer Magic! ;)

18 comments:

  1. Hei.
    Jeg kjente igjenn huset. Har sett filmen mange ganger.Kan virkelig anbefales. Jeg har drømt om et sånn kjøkken siden første gang jeg så filmen. men får ikke mitt 13 kvadrat kjøkken til å se såmm ut..... ;-)
    Synd det huset bare var fake, nå kan jeg ikke drømme om å bli lotto miljonær, og kjøpe det...
    Men fine bilder var det.
    Ha en forsatt fin uke
    Kari

    ReplyDelete
  2. Unødvendig å sei at det va fake då;)) Drømmehus! Heksefilm e ikkje no for meg, men denna filmen likte eg faktisk, og har sett den mer enn en gang:))
    Eg følge litt med på bloggen din, og e imponert øve kor flott du har det:))

    ReplyDelete
  3. eh.. nei jeg kan ikke se for meg deg sittende i den stolen... Må heller være med rompa i været over ett eller anna slags arbeid :P Edel

    ReplyDelete
  4. Wow, for et hus! Og så var det bare synsbedrag!!! Men herlig å drømme seg bort litt, klem fra Anette :)

    ReplyDelete
  5. Å herregud!
    DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅN!

    Og så ta det ned da. Jeg kunne solgt rompa mi for et slikt hus. IIIIIIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...!
      Svært så kostbar den rompa di er da! Kunne solgt min bare for vestfløyen der, jeg! ;)

      Delete
  6. åååå!! kunne lett ha tenkt meg et slikt hus ja! helt nydelig! men inspirasjon ga det ja! til både inne og ute! =)=) hihi

    ReplyDelete
  7. Wowh, for et hus! Likte det kjempegodt, tross ikke noe inni det:) Ha en fin dag, selv skal jeg ikke se filmen da jeg er redd av å se mindre skumle filmer uten gjenferd etc:)

    ReplyDelete
  8. For eit arbeid dei har gjort, for ingenting! Lurer på om dei tjente inn utgiftene sine, aldri høyrt om filmen. Kanskje huset er satt opp ein annan stad? Veldig fint var det. Mykje arbeid når ein skal male det tenker eg....

    ReplyDelete
  9. Dumt å bygge ett sted det ikke kunne stå.Antar du får masse ideer som blir satt ut i livet.Har planer innom butikken din en dag,for å finne en søt bryllupsgave ! Hilsen Frid v Hustadvika. :-)

    ReplyDelete
  10. Hei Nina...oiiiii for et drømmehus,slott!!
    Hadde vært noe og hatt det!:)
    Håper du nyter våren og har det bra:)
    klem
    kathrin

    ReplyDelete
  11. Nydelig hus!!! Veldig synd det bare er fake da.. Flott både utenpå og inni :)

    Men hadde vel ikke hatt råd til det uansett så.. :P

    ReplyDelete
  12. For et drømmehus! Både innvending og utvending:)

    Ønsker deg en fin fin dag

    ReplyDelete
  13. Ja det var virkelig et drømmehus. Hadde vært en drøm å få bo der gitt:) Helt min stil!

    ReplyDelete
  14. Åååå... Sukk hjerte, sier nå jeg! Dette var et utrolig hus! Tror jeg må se den filmen...

    ReplyDelete
  15. Huset ligner jo litt på Ole Bull`s hjem på Lysøen sør for Bergen.

    Hilsen Hanne på Madla

    ReplyDelete
  16. Har bare en ting å si... WOW!

    Så kan man bare sette seg ned å vente til lottomilionene renner inn på kontoen.... I kveld er det min tur, tror jeg, etter å ha sett dette huset...
    Eva.

    ReplyDelete
  17. Жаль что это декорация,великолепный дом.Фильм хороший.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)