Sunday, February 1, 2015

Innmari fornøyd....

Med steingammelt hus, er kalde laminatgulv ikke en god løsning, om en ikke også legger inn gulvvarme. 
Vårt 6 år gamle tregulv var deilig å gå på, men såpass nytt og mykt at det ble hakk i det, bare du så på det. Siden jeg ikke gadd å støve ned huset med sliping nå, valgte jeg å legge ett nytt gulv, fordi jeg fant ett fantastisk laminatgulv som hverken lager klang når en går på det med høye hæler, eller er kaldt. 
 Gulvet heter Maxwear fra Golvabia og er både anneledes å ta på, og ikke MINST varmere.

-- Slitasjesjiktet er laget med en ny patentert teknikk som herder vinyloverflaten  og gjør den både hardere og mer slitesterk enn vanlig vinyl.
- Med vinyloverflate og preget overflate får man ett komfortabelt, tøft og pent gulv, som fremdeles enkelt å installere med 5G-klikk og HDF kjerne.
- En ny lyddempende baksida, Catwalk, brukes for å få ett integrert underlag med lyddempende egenskaper.
- Alle kanter er behandlet med en voksbasert lakk, for å forbedre motstandskraften mot nedtrengende vann i fugene.
(Har selv oversatt fra siden deres!)
 Vår farge heter Quartzgrå, og ble faktisk bestilt ut fra det lille bildet på hjemmesiden til Golvabia.
Jeg må si jeg er superfornøyd, og i tillegg ser jeg INGEN kaniner lenger!!! :)
Gulvet fås kjøpt (bestillingsvare, ca 2 uker) hos Coop Extra Bygg i Molde, og Tom Arne som jobber der, vet hvilket gulv jeg har! (Nei, jeg får IKKE provisjon!!! haha!!)
Fargen jeg valgte passer perfekt både til svarte, hvite, glam + mine gamle brune tremøbler.
(Bildet under er det lyset fra taklampa som gir det litt gulerer skjæret)
Søsteren min har også dette gulvet, -i farget Ek Tradition, så jeg fikk prøve å gå på det før jeg bestilte det selv.
Gulvet er ikke av den billigste varianten, -men jeg syns det er er verdt hver en krone. Jeg tror jeg nå også vil legge det i gangen vår, fordi jeg er lei av det "shabby" tregulvet der, med skjøt mellom gammel og ny del.

:)
Nina




No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)