Sunday, September 3, 2017

Ett steg videre!

Vi har hatt nok en strålende søndag. 
 Hagen er virkelig en opplevelse for sansene akkurat nå.
Mye nydelig å se på, fantastiske dufter, og vips så kræsjer du inn i en forvokst busk og får hage i hele ansiktet.
 Jeg måtte en runde med grensaksa i dag, fordi Andreas klager over manglende sjøutsikt, og jeg føler at hagen liksom eter seg ut i veien. Alt blir så vanvittig stort her, og jeg har på 9 år fått en skikkelig jungel.

 Såpass sent på året som nå, er det en fryd med disse flotte orientalske liljene rundt omkring i hagen. Duften er nydelig, og de er tøffe i regn. Denne sorten heter Siberian, og den anbefales på det sterkeste.
 For å unngå en mender vann rennende ned fjellsiden og ned på den nye platten bak annekset, vil jeg ett eller annet som suger opp vannet. Først tenkte jeg på noe eviggrønt, men så kom svigermor med ett tips om å plante druer.
Her er det overhode ikke vind, det er mye sol, og fjellveggen vil magasinere varmen bra. Jeg syns det høres ut som ett spennende prosjekt, så nå må jeg lese meg opp på druer. Aldri hatt det før, og egentlig ikke snøring, men tips tas imot med glede.
 Mens jeg har skrapet og støvsugd bergvegg, har Andreas murt ferdig skifermuren på ene siden av vår nye trapp. Her er vi ikke helt ferdig med å legge belegningssteinen enda, og vi har også igjen å støpe kantene her.
Når vi er ferdig på den andre siden, er det bare å kjøre hoppetussa over hele plassen, ha på mer fugesand, koste, spyle og så FLYTTE INN!! :)
Vet vinteren kommer snart, men jeg har bestilt en lang, fin høst!
 Om det er noen som lurer på hvordan det har gått med min nye skritteller, så kan jeg si at jeg har gått over 12 000 skritt bare i hagen og bakgården i dag!
-Veldig kjekt å kunne doble målet sitt, uten å løpe langt til fjells!

1 comment:

  1. Så nydelig det blomstrer i hagen din også på denne tiden av året. Spennende prosjekter på gang også. Jeg kjøpte en liten drueplante hos Haukebø i fjor. Det viste seg at det var tre greiner i den som jeg plantet om i tre krukker, og jammen overlevde de vinteren og har vokst en god del i år. Blir spennende å se hvordan det går hos deg.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)