Sunday, January 28, 2018

Interiørhimmelen!

Joda, interiørhimmelen frister maaaaange!
Gudene vet hvor mange jeg kjenner, samt har sett som har startet og gitt opp på disse 8,5 årene som jeg har drevet, -og flere blir det nok. Tiden er tøffere, og konkurransen er hardere, og flere og flere handler på nett fra utlandet. 
Interiørmessa denne gangen var både mye mindre og kortere enn tidligere, og det var mye færre besøkende, i tillegg til at mange av standene var mindre. 
Flere av leverandørene hadde valgt å ha showroom utenfor messa, og her ble vi noe mer bergtatt, for å si det mildt, og jeg tror de fleste av putene og pleddene fra denne sengen havnet i handlekorga mi. 
Artwood 
Det kommer nye flotte varer i ett forrykende tempo hos forholdsvis nystartede Home Factory fra Larvik. Her er sofaen som jeg har selv, men i en mørkere farge, samt mine sofaputer og soveromsgardiner, samt en lekker lysekrone som nå ligger til forhåndsbestilling i min nettbutikk. 
 Jeg jublet over denne stolen som jeg skal sette meg på venteliste på denne uka, i redsel for at den blir utsolgt fort. Må bare bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha. Har også bestilt "storebroren" til denne til butikken. Store forandringer der nå, og mere blir det.


Hos Artwood bestilte jeg inn litt hagemøbler, endel lamper, lykter og mengder av puter.  De har jo SÅ mye lekkert, men jeg har litt plassmangel, så jeg må nok snylte litt plass hos naboen. Der er det jo 300kvm ledig nå, så de tenker jeg å okkupere inntil det kommer nye leietakere.  Skulle kjøpt inn enda mer, hadde jeg ikke vært litt skeptisk på fremtiden etter å ha hørt så mye om at så mange sliter, og må legge ned.

Mange tror det også er SÅ lett å opprette en nettbutikk, for å spe på butikksalget, og få tenker faktisk over hvor dyrt det er å leie inn fraktselskap, etikett-skrivere, domene, nettside, kredittselskap og ikke minst drifte nettsiden. I tillegg er det en skikkelig drittjobb å stå å pakke, og ingen gidder kun dette over lengre tid. Selv jeg er jeg drittlei etter 3-4 timer, så jeg vasker heller dass.
Jeg har også avsky for å besvare mail, så her betaler jeg andre for å gjøre det for meg. Litt tungvint, men å svare mail med en hånd er bare sååååå tamt. (Ja, jeg vet jeg klarer tungt arbeid med armen min, men skriving og museføring er helt grusomt!)
Jeg burde vel egentlig bytte yrke snart, men jeg lever ganske lenge på fremtidsplanene mine som aldri tar slutt! *Ler....
 Flott lampe som kommer i svart og i gull.
 Dette bordet kommer også.


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)