Thursday, March 24, 2011

Gamle møbler trenger nye hjem!

Jeg har vært i Molde og funnet noen godbiter som jeg vil dele med dere.
Jeg syns liksom at disse flotte møblene kan få ett litt koseligere hjem enn som så....

Denne sofaen er ikke rosa, men mer burgunderrød, og treverket er helt nydelig!
Rød sofa kr 3990,-
Det finnes også 6 sånne stoler til, de selges samlet for kr 3500,- eller kr 750,- pr stk.
Denne gule saken har litt mer slitent rekk, men treverket er kjempefint.  kr 750,- også for den.
Smalt pidestallskap....
(Som jeg har lyst på selv)
Egentlig veldig lyst på det....
Prisen er 10 500,-
Tulla!
Prisen er 3500,- men syns dere kan ligge unna! ;)
Sånn ser det ut inni:
Smalt pidestallskap, umalt inni kr 3500,-
Pidestallskap nr 2 er bredere, og er malt innvendig.
Samme prisen for det også.
En kommode som visst nok har en typisk Romsdals/Nordmøre-stil.
Denne hadde blitt flott med litt maling, kanskje og nye håndtak (jeg har noen i støpejern som ville ha passet perfekt!)
Romsdals-kommode kr 850,-
Gammel kommode som trenger litt oppussing, og ett stilig kassa-apperat du får for en tusenlapp.
Kommoden selges for kr 900,-
Denne sekretæren tilhørte besteforeldrene til Jo Nesbø ;)
Fargen er mindre spennede enn bøkerne hans, men fasongen er faktisk veldig fin.
(http://www.jotun.no/ sier jeg bare!)
Egentlig ett veldig spennede møbel.....
Sekretær fra gården Nesbø på Kleive kr 3700,-
Vet det er mange som liker disse.....
(Bare ikke Nina...)
Da liker jeg denne bedre....
Og det blå bordet til kr 500,-
Dette bildet også, tror han skulle ha 800,- for det.....(det er stort)
Strykejern kr 100,- og bolle med blå dekor kr 50,-
Sånne fat har jeg også, disse skal han ha 100 og 150,- for
Gamle dører finnes også, både med og uten karm....
Og så til ett bilde jeg først ikke ville legge ut fordi jeg angret på at jeg ikke sikret meg dette selv....
Tror jeg må ringe han og sikre meg ett av potetfatene, før dere andre stikker av med de! ;)
Disse møblene står hos Pettersen på Kviltorp i Molde.
Han driver antikksalg der, men holder også auksjoner.

Neste auksjon blir i Batnfjorden forstkommende søndag kl 13.00 med visning fra kl 12.00 (på kulturhuset)

Vil du ringe Pettersen, kan du nå han på 900 99 205.
NB Sånn jeg har forstått så pleier han ikke å skrive sms'er.... ;) 
Husk å si at du fant møblene i bloggen min da, for jeg tror ikke han er helt overbevist om at noen leser dette mølet jeg skriver. ;)

Håper dette var ett artig innslag i bloggen, for det er jo så mange som spør meg om jeg vet av gamle ting, men jeg syns det er så vanskelig å finne noe å selge selv uten at det blir så altfor dyrt.
:)

21 comments:

  1. åå så mye lekkert.. skulle mer en gjerne tatt den flotte sofaen inn i varmen..

    ReplyDelete
  2. Flott blogg og mye fint. Noe kan bli kjempebra med litt maling. Du har hatt en travel dag, forsår jeg.
    Klem fra Kirsten R.

    ReplyDelete
  3. Kjempe innlegg Nina :) Her var det mange god biter! Fallt for disse klokkene oppå det blå bordet jeg da :)

    ReplyDelete
  4. Niiiiiina, no ble jo jeg helt gaaaal her da, fytti rakkarn der var det mye jeg kunne ha tenkt meg, my goooood.
    Flott innlegg, meeeen!!!!!!

    Klem Ingrid :)

    ReplyDelete
  5. Så mye fint! Den andre kommoden har jeg omtrent helt maken til, som jeg har fått fra Mittet:).
    Hilsen Grethe på Lillehammer

    ReplyDelete
  6. Mange fine skatter:-)

    ReplyDelete
  7. Molde er nok litt for langt unna, men det blå bordet hadde jeg kjøpt på flekken! Lekkert var det! :) Det får non helt sikkert ikke stå lenge tenker jeg... Artig å se hvilke skatter som står urørt rundt forbi, å bare venter på ett nytt hjem! :)
    Artig innslag. :)

    ReplyDelete
  8. Den nederste stolen konne eg tenkt meg.. Sunn eg bur på Karmøy, for Molde er litt langt vekke:-/ har lett etter ein sånn stol, å du fant ein! Elsker bloggen din forresten!!!
    Vh. Anna

    ReplyDelete
  9. Jeg elsker slike møbler! Når jeg en dag får mitt eget hus vil jeg innrede med denne type møbler!

    ReplyDelete
  10. Hei!
    Hvor ligger din lille butikk?
    Skjønte det var i huset ditt, men er det på sørlandet?

    ReplyDelete
  11. Wow, så utrolig mye fint! :D

    ReplyDelete
  12. Så fantastisk:) kjempe heldig du var!

    ReplyDelete
  13. Åååå der var det mye fiint!!
    Det blå bordet fikk jeg lyst på..og det ene skapet..
    Synd det er så langt fra Fredrikstad:(

    Klem Line E.

    ReplyDelete
  14. Såå mye flott der var!:) Den sofaen fikk jeg kjempe lyst på!:)

    ReplyDelete
  15. Akkurat ja, og vi har to slike flotte skap som vi prøver å bli kvitt etter å ha byggetet minimalistisk hus;-)

    ReplyDelete
  16. du har fått ein award på bloggen min..klem!

    ReplyDelete
  17. Syntes det serviset var så fint!! Minner veldig om mine besteforeldres middagsservise...

    ReplyDelete
  18. kjempe flott blogg du har!! Vet du om flere steder du kan få kjøpt gamle møbler i molde ?

    ReplyDelete
  19. Hei! Har den Romsdalskommoden små rom med lokk i øverste skuff? Den ligner veldig på en jeg har arvet... =)

    ReplyDelete
  20. vet du hvor stoffet på sofaen kommer fra og hva det heter.
    Skal trekke opp en gammel sofa og likte det så godt.
    min mail reho@hth.no

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)