Sunday, March 6, 2011

Nathalies rom.

I dag koker det i hodet av ideer og nye påfunn, men tankene passer jo overhode ikke til de bildene jeg har tatt etter ønske andre.
Innimellom prøver jeg også å rydde i kjelleren, for det kommer i allefall to vareleveringer i morgen og jeg trenger plassen.

Skrivebord fra egenbutikk, stol og speil er kjøpt brukt, kommode arvet av meg.
Nathalies rom har jeg jo blogget før, og ingen store forandinger her.  Nathalie bryr seg ikke så mye om pynt og stæsj som jeg gjorde i den alderen, men er svært fornøyd med den nye skrivepulten sin. Plass til både PC og skrivesaker samtidig, og har mange rom for alt dillet hennes.

Sengen er som jeg har nevnt tidligere laget av meg og Andreas, og det jeg la vekt på under planleggingen var interesser og brukervennlighet.
Nathalie er glad i å se film, samt en lesehest uten sidestykke.
Inne i sengehulen er det derfor TV med dvd-spiller (Det er ikke tilkoblet kabel her, kun til filmbruk) samt bokhylle og leselys.
Sengen er 120 cm bred for å romme flere filmseere eller venninne på overnatting.
Da jeg fikk inn takrosettene i butikken spurte jeg Nathalie om hun også ville ha en rosett i taket sitt, og forundelig nok svarte hun ja, og var kjempe entusiastisk! :)
Hun skal få lov å velge seg en selv, men vi kan ikke ha en stor en her siden det er ett lite rom. 40cm er nok passende.
Det var meningen å male kommoden hvit, men jeg vet ikke om jeg gidder å legge ned arbeid på den, for den faller nesten fra hverandre. Skjønner heller ikke poenget med å lage skuffer som er halve høyden av skuffefronten.
Forklar meg den som kan!
Vidvinkel-linse egner ser ikke til nærbilder.

Meg og mitt kamera.
Skal, skal ikke pusse opp, eller kaste ut:
Utrolig praktisk størrelse og funksjon, men da fæl farge og grusom å tørke støv av.
Tror jeg pælmer den ut og finner noe annet Nathalie kan ha sminken sin på.
Rottingreolen til venstre er også arv fra meg, den hadde jeg på rommet mitt da jeg var ung&dom.
Vurderer å bytte den ut fordi den er så vanskelig å holde støvfritt, men er litt glad i den fra gammelt av....


13 comments:

  1. Flotte bilder som vanlig Nina-mor og den "kurvkommoden" hadde jeg forsøkt å spraylakke hvit i stedet for å kaste den ut.
    Ha en flotters søndag!

    ReplyDelete
  2. Hei du! Vakkert jenterom! Kom sånn tilfeldigvis over bloggen din og la merke til at ditt navn er Nina og din datters navn er Nathalie, for jeg heter Nina og min datter heter Nathalie :) var bare litt artig ! hilsen fra trønder-Nina:)

    ReplyDelete
  3. Flotte bilder fra Nathalie sitt rom. Jeg hadde også gått for spraymaling av kommoden :)

    ReplyDelete
  4. Heldige Nathalie. Rommet er absolutt nydelig og den sengen, den misunner jeg henne. Til og med Svein ble imponert. Dere er så flinke, du og Andreas. Jeg hadde en sånn liten rottingsak, men uten skuffer. Den malte jeg hvit og den varte i årevis. Ga den bort da vi flyttet for mange år siden pga. plassmangel. Har så lyst på en slik skrivepult, men tror ikke vi har plass. Helt herlig, Nina.
    Klem fra Kirsten R.

    ReplyDelete
  5. Utrolig herlig jenterom, og for en drømmeseng :-)
    Vi har også hatt en sånn "kurvhylle"..... etter min manns hybeltilværelse......men den ble fort kasta ut, for den var jo et mareritt å tørke støv av :-(
    Ha en finfin søndagskveld!
    Klem fra Rita

    ReplyDelete
  6. nydelig rom, synes det er fint uten for mye stasj. tone

    ReplyDelete
  7. Det verste med rotting er ikkje støv synest eg, men kor det alltid knekk eit strå her og der. Og skuffene glir så dårlig ut og inn. Bagateller då, men... Alltid fint hjå deg og dine, rotting eller ei.

    ReplyDelete
  8. Hei,for et vakkert rom dattra di ha. Likte senga veldig godt.Så heldig jenta er.Og så fint at dere tenker på hva hennes interesser er når dere skulle lage den.Var kjempekoslig. Skulle ønske jeg hadde et slikt rom når jeg var ei jentunge jeg ;-) Må bare si jeg beundrer deg,for alt du får til med både mann og barn og hus å heim og egen butikk.Syns du er flink jeg! Klem fra Karin (en fast leser av bloggen din).

    ReplyDelete
  9. tipset mitt i rotting saken er kast den ut....har hatt slike før her oxså...men nei...alt for mye støv innimellom alle disse trepinnene...e så mye annet man kan ha ....men smaken er som baken...cool seng jallefall...=O) =O)

    ReplyDelete
  10. Kjempefint jenterom, så smart den innebygde sengen var! :-)

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  11. Veldig fint! Likte spesielt godt sengen. :-)

    ReplyDelete
  12. oi, en slik rottingkommode har min mor også, lurer på om jeg får lov til å arve den. :) hadde sikkert blitt fin om den males hvit. Sikkert en del arbeid, dog!

    Kom forresten nettopp over bloggen din, og jeg gleder meg til å lese den mer! :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)