Thursday, March 31, 2011

Slettes ingen "ny vår" enda?

Selv om jeg lengter etter å ha en hage som begynner og ser mer slik ut, så er jeg av alle ting glad for at jeg ikke kan begynne å stelle ute enda.
Jeg har nemlig altfor mye annet å gjøre, og om jeg hadde fått hage-vær (dvs sånt vær som vi har hatt i dag, minus de 35 cm med snø som har kommet de siste dagene) -hadde overhode ingenting blitt gjort inne.....
Hagen i mai 2010.
Her er det egentlig kaos over alt, for jeg har ikke vært så mye hjemme de siste dagene, da Jr har begynt med tilvenning i barnehagen.
Men i neste uke skal han være der 3 dager, og det vil si 3 dager uten Lille Popell i hælene som "hjelper" mamma med alt arbeidet. :)
Leon er rikig nok en hærlig unge, men ganske vilter og utforskende for tiden, og syns hjemme-med-mamma-tilværelsen av og til er litt kjedelig.
Så når mamma putter klærne inn i vaskemaskina, tar Leon de ut igjen. Og når mamma skal betale en faktura, trykker Leon på den blå knappen på PC'n. ;)
Men jeg kan ikke klage, for det jeg husker aller best av tiden hjemme med han er alle de koselige stundene, og de evige latteren hans over den minste, lille tingen.

Ellers hører jeg at flere innen interiørbransjen sliter for tiden.
Ser at en interiørbutikk i en av de nærmeste byene har opphørssalg, og jeg hører at det går smått med enkelte nettbutikker.
Jeg klarer meg nok, men det komme først og fremst av noen svært gode kunder, selv om de ikke er så utrolig mange.
Spørsmål om alt mulig er det i allefall nok av, så hadde jeg tjent 10 kr for hvert spørsmål jeg får, hadde jeg nok hatt en bra inntekt! ;)

Jeg tror nok at markedet på interiør generelt er mettet, og at flere nok vil merke dette fremover, samt at noen dessverre ikke vil klare seg. Konkurransen er stor, og variasjonen på vareutvalget til leverandørene er egentlig liten. Det er derfor mange syns det er så mye likt over alt.

Har en venninne som beklager seg om akkurat dette, men jeg må forsvare meg med at å finne helt andre leverandører tar tid, og bestille varer fra USA el. vil koste så mye i frakt at varene ikke hadde blitt salgbare. I tillegg kommer tiden de ville bruke på overfarten....
Å få en palle opp fra Danmark tar en uke, og den båtturen er ikke lang!

Nei, det skal ikke være enkelt, men det er også derfor livet blir spennenden.
Plutselig går alt bare opp og opp i mente, så forsvinner du ned i dypet igjen.
Dette er etter min mening helt normalt, og en skal ikke ta det for tungt. Samme hva som skjer, så kan det skje verre ting, pleier jeg å si for å berolig min kjære.
Så når det laver ned 35 cm nysnø på en fullstendig snøfri plen i slutten av mars, så er det altså verre om en bølge tok hele hagen din. ;)

Selv om jeg gruer meg, så overlever jeg nok ett par timer med strykejernet i morgen også, selv om jeg har utsatt det i noen måneder nå.....
Som lover å prøve å få ferdig de neste prosjektene, som da også gir mer intressante blogginnlegg. ;)

13 comments:

  1. Heisann!
    Nei den våren ser ut til å la vente på seg gitt... Men den som venter på noe godt osv. :)
    Hærlig gutt du har! Det er en hærlig alder... Lykke til videre med butikken! Legger meg til som følger jeg og gleder meg til å se videre på dine prosjekt ;)
    Elin

    ReplyDelete
  2. Håper du ikke jobber deg i hjel da Nina. Hva med å unne deg en fridag midt i uka? Jeg tror nok kundene dine har forståelse for det, i tilfelle.

    Gleder meg til vår og snøfri hage jeg også, og hagestell. Men først skal jeg en uke til varmere strøk, takket være at du "fant" passet mitt.
    Hihi.

    Takk for en fantastisk blogg, og superfin butikk. Kommer sterkere tilbake som kunde når kveldene blir enda lengre.

    ReplyDelete
  3. Hehe Ja så kommentaren din sjø. Skjønner problemet sjø, men som forbruker er det frustrerende enda så logisk som det er. :)
    Ka du hell på me no da? Det glæmt du å si i telefonen i dag gitt.
    Fornøyd med sveisen da?
    Lille propell tenker jeg har godt av et lass andre unger nå. Og mor har godt av å få hendene litt fri tenker jeg. :)
    Kom nettopp hjem etter skolerangling jeg nå. Podens klasse overnatter og var vakt i noen timer. Artig gjeng. Hormoner i fullt kaos på 29 stykk. Lille propell blir fort så stor han og. ;-)
    Natta klæm!

    ReplyDelete
  4. Hmmm....hører flere her i byen også sliter med det du forteller men alt svinger og forhåpentligvis tar det seg opp igjen!

    Nydelig liten tass du har;)

    Klem,Hanne

    ReplyDelete
  5. God morgen.Det er nok mange hender små det klør litt i for og få igang vårstellet men vi må nok smøre oss med litt tålmodighet enda:)Her på østlandet laver snøen ned idag..Du har nok rett i at markedet er litt metta og at det er mange som kommer til og slite litt..Jeg er selvstendig næringsdrivende og vet at det svinger iløpet av året.men etter regn kommer solskinnO)Ha en super dag og lykke til med strykjernet:)klem

    ReplyDelete
  6. Akkurat! Det gjeld å tenke positivt! Og eit "blodbad" er jo vanlig hos nyetablerte bedrifter. Då gjeld det å sjå muligheter og holde ut. Reknar med din kombinasjon opp mot hage er noko av "det lille ekstra" som ikkje alle har, og det vil du tene på. Eg har iallefall inntrykk av at nabofylket i nord er fullstappa av interiørbutikkar, litt dårlegare stelt her i vårt fylket. Så kanskje det trengst ei uttynning i rekkene der nord? då er det service og det lille ekstra som er avgjerande for kven som klarar seg, -det betyr iallefall mykje. Eg trur du klarar deg!

    ReplyDelete
  7. Hmm du fikk da i alle fall se plen, før det lava ned igjen.
    Plenen min kom aldri frem før snøfallet kom, så her blir det nok ikke vår før med det første.
    Tenker prinsen blir å kose seg i bhg, og så blir det nok bra å kunne jobbe litt uten en liten "hjelper"

    Ha en fin dag i Paradiset !!

    -maren-

    ReplyDelete
  8. Hei.
    Jeg er ikke en masete person;)
    men ...har bordet mitt kommet?
    Lekker hage.

    ReplyDelete
  9. Hei å hå!

    Koselig blogg og koselige vårbilder du har tatt))) ja nå trenger vi vår!!
    Det har nok vært en vanskelig tid der ute for mange men vi får håpe at vi ser slutten på den, men det er nok riktig at mange har de samme varene og det er mange der ute.......man må tenke nytt!!!
    Ha en fortsatt flott dag!

    ReplyDelete
  10. Hei Nina.
    Ønsker snøen dit pepperen gror slik at jeg kan begynne å planlegge hagen min littegrann... Begynner visst å bli hageinteressert på mine "gamle" dager. Må bare bli kvitt denne bekkenløsningen slik at det faktisk går ann å gjøre noe!

    Her kommer enda et spørsmål til deg :O) Kommer du til å selge noen stauder fra hagen din i år? I så fall er jeg veldig interessert :) :)

    Har forresten en stor Rhododendron om noen av dine lesere vil ha den, må graves opp i Molde da :)Tar for stor plass i min lille by hage :)

    Klem Rita H

    ReplyDelete
  11. Hei Nina! Har du noen takrosetter igjen? Hva er eventuelt størrelse og pris?
    Her i Lier ligger det et dryss med melis over alt i dag.....selv om mye har smeltet er beddene godt dekket ennå. Og godt er det, med ei som kjeder vettet av seg......har jeg nok med å tilfredstille hennes stadige ønske om is....Brrrr, jaja jeg skjønner at det lindrer en nyopperert og sår hals.

    ReplyDelete
  12. Hei Nina
    Ser ut til at våren kommer sent i år :) masse snø her også… Det blir sikkert kjekt at lille Leon begynner i barnehagen, selv om du sikkert får masse flott hjelp fra han :) sjarmerende liten kar det der… Skjønner godt at mange interiørbutikker sliter for tiden, det er som du sier mye likt over alt, og det tar tid å finne nye leverandører med andre ting som ingen andre har… Jeg har selv ikke kjøpt så mye i det siste, har lite hus og ikke all verdens plass, og en kan jo ikke stue ting sammen heller… Men syns du har mye fint i butikken din, og jeg er rett som det er å titter ;) Kunne veldig godt tenke meg den flotte Adirondack stolen som du har! - virkelig lekker… Ellers så ser jeg at jeg har mye her hjemme som jeg har kjøpt av deg ;) blant annet smørebrett i porselen, to flotte hvite mugger, vaskeromskiltet, quilt tepper og masse mer… Glemmer det, men skal prøve å bli flinkere til å si fra i innleggene mine hvor jeg har kjøpt tingene jeg har, og da skal jeg selvfølgelig linke til deg. Syns du har en kjempeflott butikk, du er flink på service og veldig flink på å legge ut bilder både på bloggen og facebook siden din – kjempekjekt!

    Håper du og butikken din klarer seg fremover, skjønner at det er en tøff bransje… Ønsker deg en flott dag, klem fra Mette

    PS! – jeg har en GIVEAWAY hos meg... hvis du vil være med :))

    ReplyDelete
  13. Gleder meg også veldig til våren er her. Har begynt så smått å plante påskeliljer i krukken ved inngangspartiet ute , men selve finværet lar seg vente på her i Bergen. Kan vel ikke være lenge igjen nå :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)