Monday, March 21, 2011

Kan ikke fordra uærlighet!

Helgen har hovedsaklig vært preget av aktiviteter med ungene. Baking, filmstund, badeland, hyttebygging, Burger King og påskeegg-dekorering og soving på sofaen. Hodepine.com og da strekker man ikke til til blogging og sånt.
Ikke ajour med støvtørkingen heller, ser jeg, men gulvene er i allefall rene og jeg leder fremdeles over skittentøysdunken. Men så er det også godt å ha vaskerommet vegg i vegg med kjøkkenet!

Jeg er veldig glad i bøker, og de med vakre permer får også ligge fremme til pynt.
Vi driver også å planlegger "biblioteket" vårt for tiden, siden Andreas nå jobber med deler av det nede i kjelleren. Det er langt frem i tid til dette vil stå ferdig, så jeg må nøye meg med de bøkene jeg har liggende her oppe i mellomtiden.
Da jeg kjøpte disse under her, betalte jeg 10 kroner pr stk.
Husker jeg kjøpte de på Verdalen i 1998-99 da Nathalie var baby.
Jeg begynte jo å samle på gamle bøker for over 20 år siden, -og da var det selvsagt en helt annen pris enn nå. Av og til er det en fordel å ha levd noen år.... ;)

En annen ting jeg har samlet på disse årene er ideer og inspirasjon.
Dessverre hender det av og til at noen stjeler disse ideene, og sånn er det jo når man er så dum at man publiserer så mye på Nettet. En ting er å rappe ideer, men noe helt annet er å kalle dem sine egne.....

Jeg har nå blogget i 6 år, og brettet ut omtrent alt unntatt familiære problemer og sexlivet mitt, og jeg har ikke tenkt å legge ut om det heller. Ikke liker jeg å blogge om sykdom, fordømming eller person-uthenging heller, men det siste halvannet året har jeg dessverre opplevd gjentatte ganger av bemerkelsesverdig kopiering av butikk-konseptet mitt, og begeret er i ferd med å flomme over.

Det er enkelte ing jeg ikke har følt meg konfortabel å blogge om disse årene, og selv om jeg ironiserer det ved å kalle bloggen min Ninas lille gale verden, så syns jeg at jeg selv ikke alltid er helt A4.
Når jeg holder på med noe jeg liker, kan jeg jobbe i svær høyt tempo i timesvis. Jeg kan holde det gående i flere dager i strekk, og når jeg legger meg kjenner jeg ikke alltid trøtthet, bare at en flodbølge av bilder velter ut av mitt eget hode, og jeg kjenner det prikke i fingertuppene etter å kreere og skape.
Dessverre har vanlig jobb og familie tatt så mye av tiden min at jeg har ikke fått utløpt all den kreativiteten jeg sitter inne med, men etter at jeg sluttet i vanlig jobb har jeg fått litt mer tid og overskudd. Men ikke nok.
De få stundene jeg har tatt meg tid og fått til noe har selvsagt gått på bekostning av annet, og det første som ryker er blogg og kundebehandling (les: mailer), deretter går egenpleie, og det perfekte hjemmet, (Ryddig og fritt for hybelkaniner) og til dels mannen.
Når man har ofret dette, og sitter igjen med noe som man er fornøyd med, er det utrolig kjedelig at noen direkte kopierer deg, og sier det faktisk er du som er Copy-cat'en.  Ja, det er faktisk nok til at går en hel uke uten å bli mindre irritert, derfor må jeg bare blogge om det nå.

Grunnen til at det flyter over, er en rekke hendelser, deribland sjikane på private sider på Facebook, men også offentlig kritikk og hovmod. Dette vet jeg at det er mange av dere som har oppfattet av mine rare blogginnlegg den siste uken. Det dette startet med var vel bissniss-delen.....

Først fikk denne konkurrerende virksomheten forhandle de samme møblene som meg, selv om de ikke skulle få lov til det i utgangspunktet. Jeg har enda mailen fra leverandøren, der de skriver at denne virksomheten ikke skulle få det fordi vi var nok forhandlere fra før.
Da jeg publiserte lavere priser på møblene mine på Nettet, fikk leverandøren en klage fra en eller annen de ikke ville oppgi navnet på og jeg ble sperret fra deres nettbutikk inntil jeg fjernet både bilder og priser fra Nettet.
Så er det en rekke små hendelser jeg ikke gidder å trekke frem fordi det er bagateller, og bissniss er vel bissniss. Irritert blir man lell, men sånn er livet.

I høst fikk jeg ideen til å prøve å ta inn takrosetter i butikken min. Dette kom av alle henvendelsene jeg fikk fra blogglesere og kunder om hvor jeg hadde skaffet meg mine, og ett par venninner som maste på meg. Interiørkonsulenten min som jeg hadde kjøpt mine egne rosetter av, fortalte meg at hun fant standen på Interiørmessa på Lillestrøm da hun drev butikk. Jeg lette lenge etter denne standen på messa i januar, men kunne ikke finne noen, derfor tok jeg kontakt med firmaet en ukes tid etter messa.
Dagen etter at jeg publiserte bilde av en takrosett på Facebook-profilen til butikken, dukker disse også opp på veggen til den samme virksomheten jeg nevner over her.
Er det mulig?? Tenkte jeg, og betrodde meg til en venninne.
Hun klarte derimot ikke å holde stille, og la inn en kommentar på en privat side på Facebook jeg ikke hadde tilgang til, og mottok svar at de hadde kommet på dette helt selv, og hadde ikke sett hva jeg hadde publisert på både bloggen min og Facebook. 
Og det som skjer er at det er faktisk jeg som ender opp med å bli stemplet som Copy-cat (i følge en privat dialog på FB). Selv etter at min konkurrent sendte forespørselen til denne leverandøren 4 dager etter at jeg sendte min mail.
Ja, takrosett-leverandøren mottok mailen fra de andre bare usle 2 timer etter at jeg la ut bilde på Facebook, der jeg mottok en mengde positiv tilbakemelding.

Så til det som fikk begeret til å renne over.
Etter at denne virksomheten legger ut bilder av sine egenproduserte påskeegg som de da selger, tror jeg faktisk at jeg drømte.
Jeg ser nemlig på ett bilde av ett påskeegg som så og si er en tro kopi av de jeg selv har laget til butikken min i over to år nå. Så jeg angrer LITT på at jeg publiserte dette innlegget med fremgangsmåte og det hele. Men jeg har jo ingenting i mot å gi andre inspirasjon og ideer.....

Men enden på visa og det som gjør meg fly forbanna er at jeg får beskjed om at det er JEG som kopierer! -For de har visst laget disse eggene i 3 år de nå! (PS ikke sett ett eneste bilde av egg med bilde, blonde og strasspenne som er eldre enn 9 februar 2010 hos de enda....-mine ble kreert etter en våkennatt i begynnelsen av februar 2010)
Jepp, derfor er det at jeg føler at mine 4 år på skole og 2 år i praksis for å lære om å skape ting ut av sitt eget hode er bortkastet. Og jeg som enda betaler studielån på dette!!!

Fordi jeg ikke har tenkt å gi meg med å bruke noen av mine påståtte evner, legger jeg derfor ut bilder av nye ideer til dere.
Disse eggene er dekorert med serviettene jeg selger i butikken, men ideen er ikke 100% min, -for tipset  kom fra kunde. Da jeg nevnte at ett av mine helt nye Sagen-servietter ville vært flott på ett egg. (Disse vil komme senere når jeg har store nok egg)
Min kunde kunne fortelle at de hadde brukt serviettene fra Jeanne d'Arc Living (som jeg tidligere har strøket på lys) på egg, og her ser du det! (Linken er til hennes blogg) Og da hun nevnte det, kom det nye bilder inni hodet mitt, og de var omtrent som de under her.
Siden jeg var i det romantiske hjørnet i dag, ble mine egg slik:
 
Roser av silkebånd har jeg laget før, men prøvde nå å lage de av blonder, inspirert av min tidligere klassevenninne, og erkerival Line Cathrin.  (Sjekk ut bloggen hennes, for hun er SÅ kreativ!)
Jeg prøvde først å lage disse med klippende kanter på bildene, men det ble bare helt feil, så jeg måtte rive de i steden.
Her har jeg brukt en av mine helt nye servietter, -disse falt jeg for på messa, og tenkte de ville bli kjempefin som bakgrunn på forskjellige decoupage-greier.

Mens jeg sitter her og skriver dukker det stadig nye ideer og bilder opp i holdet mitt. Kan ikke noen bare komme hit og ta over ideene mine uten å ta all æren for det selv?
Jeg har bare ikke tid!
Nei, for jeg må jobbe hardt skal jeg greie å holde hjulene her i gang, både butikk-messig og familiært. Renovering + en liten smårolling tar på, ihvertfall når ikke alle er like friske.
En utrolig stor glede er det derfor å få så mye fin tilbakemelding som jeg har fått i det siste.
Med dette overnevnte styret, samt endel ikke-bloggbare problemer, hadde jeg nok bare helst holdt senga de siste dagene, om det ikke hadde vært for hilsener og mailer fra lesere.
Dere må gjerne hente inspirasjon fra meg om dere vil, for jeg bryr meg selvsagt overhode ikke om hva alle dere ærlige sjeler der ute lager, men ta ikke kredit for andres ideer og si de er dine egne.
Det har jeg nemlig lært på skolen! ;)

Her er noen av mine egg fra 2009 inspirert fra Jeanne d'Arc Living.
Kjedelige, men litt søte da, -det var derfor jeg følte behov for mer pynt.

Jeg har prøvd i en uke, -å svelge dette, men jeg er tydeligvis for dårlig til sånne ting.
Når en helt klart ser en blir løyet for, rett opp i ansiktet, blir jeg bare så sint.
Det blir liksom altfor for dumt.

Men nå er jeg ferdig med dette, og venter en ny uke med faktisk en helt ny vår! ;)

Lagt til senere:
Her er ett sitat fra en annen blogg som henviser til det jeg har skrevet på mail:
"Jeg ble bare møtt med frekkheter og spydigheter.

Ikke bare butikk-delen det ble snakk om - Hun gikk også personlig på meg."

Jeg kan godt legge ut ordrett alt jeg har skrevet, men tror nok det holder med en oppsummering, for det eneste jeg har skrevet er at hun driter seg ut når hun hevder de har laget disse eggene i tre år, og har ALDRI hentet inspirasjon fra meg. Jeg lurer da på om hun kan legge ut bilde av disse eggene, men det kan hun tydeligvis ikke gjøre.
Så skriver jeg:
"Ett bilde sier mer enn tusen ord....."
Samt at jeg egenlig vet at hun ikke kommer til å innrømme noe som helst, fordi en som kjenner henne godt har sagt til meg at det kommer hun aldri til å gjøre.
Og jeg ender det hele med å skrive:
"Jeg ser bare det jeg ser, og vet hva som står på veggen din nå". Og referer til det hun har skrevet på sin private FB vegg.
 
Huff, så teit å måtte legge til dette, men syns det er litt å ta i at dette er så frekt og spydig.
Jeg mener jeg er bare ærlig, jeg....
 
Ha en fin, regnfull dag!

63 comments:

  1. Hva skal man si???? De første som dukker opp i hode mitt er IDIOTISK. At de er mulig å være så frekk som dette, men alle som følger med på din blogg og din butikk veit hvir du står, vi veit hvor mye du ofrer og gir av deg selv for at du og vi skal bli fornøyde. Så prøv så godt du kan og hev hode ditt over det. Du gjør en kjempe jobb og gir så mye at jeg skjønner ikke hvordan du har energi til å klare det:)) samtidlig så er jeg kjempe gla for at jeg ikke handler på den butikken som prøver å ødelegge for deg. Stå på Nina, dette overvinner du heilt klart:))

    ReplyDelete
  2. har sagt det før og kommer sikkert til
    å si det igjen....DET ER FOLK TIL ALT. ...hev hodet du Nina og stå på videre, liker både bloggen din og butikken din æ:)

    hilsen Gunn

    ReplyDelete
  3. Sener en liten klem, og takker høyere makter for at det finnes flinke, kretive damer som deg.

    Jeg elsker nemlig å se på aøt det fine du lager, OG jeg kopierer gjerne.

    Å, selv ta æren for ideen ville jeg aldri gjort, men jeg kjenner at jeg bør være flinkere til å skrive ned hvor jeg finner ideer, og dermed lage link til bloggen.

    Klem Lykkeliten

    ReplyDelete
  4. Kjære Nina.
    Må bare si meg enig i Lillian. Det du gjør er fantastisk. Er en STOR beundrer av både butikken, å bloggen. Sitter her på østlandet, å drømmer om en tur over fjellet så snart været tillater det. Har fulgt deg en stund, så det er bare å bøye seg i støvet med det du får til. STÅ PÅ.....

    ReplyDelete
  5. Ja, vi er nok mange som vet at ideene dukket opp hos deg først. Jeg har stusset litt på akkurat denne kopieringen. Lusent, feigt...og ja, jeg har ikke ord. Blir for stygt på trykk;)

    Klem fra Eli.

    ReplyDelete
  6. Dette er egentlig bare helt trist-rett og slett...
    Hev deg over dette Nina..du vet hva du står for--det gjør alle dine lesere og kjøpere av dine nydelige varer også...og ikke er det mange som har en slik vennlighet og service som du yter...Ønsker deg all den styrke du kan få--med masse SOL i kommende uke..klem Charlotte Kleven

    ReplyDelete
  7. Der fikk du sakt det. Egga blei utrulig fine;) de me skrift på..prøvde å lage slike i Jan.... Men som den petimeten jeg er ble de ikke fine nåkk....;) skulle vente til æ å du satt sammen;) så no har æ å prøvd igjen i går....døm blei sann passe da;) fin nåkk for å ha inni ett bur her heime ;)) å det va bra u skreiv det me å gi kredd til andre, det er jeg vent me fra min hobby...der skriver vi på nettet att vi har lifta layouten til ho ..... Å så legger vi ved en link sliknatt resten av de som følger med på bloggen din kan sjekke hvor du henta inspirsjon;))

    ReplyDelete
  8. Kjære Nina!
    Kan vel bare si meg enig i hva Lillian skriver. Er en stor beundrer av både butikk, å blogg, så bare stå på :o)
    Gleder meg bare til sommerføre over fjellet, så man kan ta turen til ditt "Paradis".

    ReplyDelete
  9. Huff, jeg blir lei meg når jeg leser slikt, for en blir så sinna og maktesløs. Men er det ikke noe som heter Copyright da?
    Virkelig leit, Nina.

    ReplyDelete
  10. Hear, Hear! Stå på, hold hodet hevet og se rundt deg vel viten at det er 100% DIN fortjeneste og DITT arbeid som ligger bak! Tenker at du sover bedre enn...

    ReplyDelete
  11. Flott Nina, si ifra. Jeg er også helt imot uærlighet. Hvorfor kan ikke de være så ærlige å si at de ikke har fantasi nok til å komme på slike idèer selv. Og det passer seg abslolutt ikke å ta æren for idèen og så selge produktene i tillegg.

    Nei, Nina, synes du skal offentliggjøre navnet på disse jeg, slik at vi som ikke vet hvem det er kanskje kan boikotte copycaten.

    Jeg støtter deg fullt ut, men må være så ærlig å si igjen, at du gir meg mye inspirasjon, som jeg benytter meg av, men henviser også da til deg, og selger ikke til andre. (Så har jeg heller ikke noe salgsted.)

    Stå på Nina, dette fikser du.

    Ha en fin dag

    Jorunn

    ReplyDelete
  12. Stå på Nina!! Det er ingen over og ingen ved siden!!

    Anne Cath fra Trondheim

    ReplyDelete
  13. Synd å si det, men dessverre er deg slik mange blogger/ småbutikker/ damer driver.
    Har funnet ut at de idéene mine jeg legger på nett, må jeg anse som tapt...... synd, men slik er det.
    Mange gidder ikke linke til de som eier bildene - bare låner der det passer dem.
    Uansett - vi vet det selv, og har bloggen som bevis, det holder for meg.
    Stå på, Nina. Butikken din er best, og har beste priser i mils omkrets
    Ha en finfin uke

    ReplyDelete
  14. Ny uke,nye muligheter....det beste er vel å ikke bry seg,men jeg kjenner jo jeg selv blir lyn forbannet på dine vegne og har faktisk opplevd lignende sel.Ikke alltid så lurt å legge ut på blogg det som foregår i ens eget hode dessverre:/
    Situasjonen med leverandører som sier en ting og gjør noe annet kjenner jeg igjen fra tidligere,og slik vil det nok alltid være.Til syvende og sist så er det vel leverandørene som ødelegger for seg selv...heldigvis kommer det til stadighet nye leverandører med mye fint så da hadde jeg bare kuttet ut de som ikke holder det de lover....verst for dem!!!
    Men det jeg hadde brydd meg aller minst om kjære gale Nina (;P) er det du hører gjennom andre som har blitt sagt der,chattet meg her og der og på en måte er tredjegangs-informasjon...vi kjenner vel alle til musen som ble til en elefant og i tillegg er ikke alle mennesker like pålitelige heller,og noen snur seg gjerne etter den veien vinden blåser? Det påstår jeg ikke at de du omtaler gjør,langt derira,men jeg har mer troen på egenerfaring og førstegangsinformasjon.Kan du ikke bare konfrontere og eventuelt møte desse såkalte copycatene dine og få en utblåsning fra begge sider....det skulle saktens være i begge foretaks sine interesser å ikke kopiere hverandre dersom dere ligger i nærheten av hverandre?
    Uansett så håper jeg det blir en løsning for deg på dette problemet snart Nina for jeg merker dette etser på deg og det er det siste man trenger i en travel hverdag...slikt stjeler både energi og humør! Fortsett å gjøre det du gjør....hev hodet og keep up the good work:)))) Du er en perle:)))))))
    Ønsker deg en fantastisk uke!
    toveklem:)

    ReplyDelete
  15. Stå på, og ikke la uærlige og falske mennesker få ødelegge det du har bygd opp. Min lille livsfilosofi når jeg føler meg urettferdig behandlet er at rettferdigheten seirer til slutt! Takk for en kjempefin blogg og masse inspirasjon til hjemmet!

    ReplyDelete
  16. Stå på, og ikke la falske og uærlige mennesker ødelegge for deg. Min lille livsfilosofi når jeg føler meg urettferdig behandlet er at rettferdigheten seirer til slutt! Takk for en flott blogg og masse inspirasjon til hus og hjem ;-)

    ReplyDelete
  17. Vi som kjenner deg, Nina, vet at du er den som har rett. Jeg vet jo også hvilken butikk det er snakk om, og jeg kom med et par kommentarer til fordel for deg, selvfølgelig, men maken til tåpelige kommentarer etterpå, og "søte" innehaver av butikken fyrte unna og kjørte på med tull. Jeg ble rett og slett forb..... og slettet mine kommentarer. Jeg gjorde også en kjemperesearch hos denne butikken, og fant ingen egg. Disse kom da alt dette tullet begynte. Jeg er som deg, Nina, tåler ikke uærlighet. Jeg tror vi er mange som vet hvilken butikk dette gjelder, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe hos dem. Som jeg har nevnt før, det er de som kommer til å tape på slik falskhet. Stå på Nina, vi vet hva DU står for, og vi TROR PÅ DEG.
    Mange klemmer fra Kirsten R.

    ReplyDelete
  18. siri skretting21 March, 2011 09:02

    Hei nina....var inne og kikket på eggene til rivalen din,og de var jo ikke like dine engang....det er jo flere som lager egg,de selges jo "rene" hos panduro. Så idéene finner de jo bare der. Selv lager jeg også egg,har solgt noen sett t.o.m.
    Så er det nå engang slik att smaken er som baken,ha en strålende dag Nina;0)...
    Mvh siri

    ReplyDelete
  19. Hev deg over det - fortsett og spre positiv energi til dine lesere og kunder. Det beste du kan gjøre er å ikke kommentere de det gjelder noe mer - verken i bloggen eller i prat med andre. De fortjener ikke din energi.
    Ha en fin-fin dag! :)

    Helle

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. jeg tror jeg skjønner hvem du mener................. kan tenke meg at det er en butikk i nærheten av deg ;) jeg har selv prøvd å lage noen påske egg i år ( etter inspirasjon fra mange blogger ) men å direkte kopiere slik dem tydeligvis gjør, noe jeg selv har lagt merke til også om det er dem jeg tror det er,så blir det helt feil..å som du sier med blandt annet takrosetten.. det er direkte latterlig!! ikke bry deg om dem i det hele tatt!! det beviser bare at dem ikke har ideer nok selv Nina!Stå på!! jeg kommer innom deg engang jeg er nordover!! samboeren min har to barn i kristiansund,så vi pleier å være oppover en gang i mnd. men skjelden vi kjører om molde.. men skal få det til en gang snart =)

    stå på videre! ikke la dem knekke deg!!

    ReplyDelete
  22. Hei. Jeg er inne og leser bloggen din, men har glemt å legge meg til som følger (og det må jeg helt klart gjøre). Jeg startet blogging i mars, så jeg har ikke vært en del av denne verdenen før. Jeg ser at du lager vakre ting og tar nydelige bilder av ditt flotte hjem. Jeg skjønner frustrasjonen som flommer ut i innlegget ditt. Man kan jo si du har bevis for dine egne kreasjoner når du legger ut bilder FØR andre?! Vel, jeg skal ikke blande meg inn, men jeg er helt enig; jeg kan heller ikke fordra uærlighet. Du skriver utrolig godt! Ha en fin uke :)

    ReplyDelete
  23. Selv om det er irriterende , idiotisk , lavmåls ++ og holde på slik, får du ta det som et kompliment også. Det er jo tydelig du får noe til og de prøver på det samme..
    Slike mennesker er det over alt, og vi må bare prøve og heve oss over de..
    Håper bare kundene dine holder med deg og ser hva de andre holder på meg.

    Ha en fin dag,
    Klem Birte

    ReplyDelete
  24. Veldig bra innlegg Nina!
    Håper de som kopierer deg leser dette og skjønner at nok er nok!
    Jeg syns du har en kjempefin blogg!
    Keep up the good work:-)

    ReplyDelete
  25. Fortsett med din fantastiske blogg og nettbutikk. Utrolig inspirerende og flott!

    Skjønner din frustrasjon, men hev deg heller over dem!

    Fast Oslo-følger Ingunn

    ReplyDelete
  26. Fortsett sånn som du holder på, Nina! Du er kjempekreativ og det er så moro å følge både siden din på Facebook og bloggen din. Jeg driver å sparer til salongbordet fra deg, og det er en grunn til at jeg velger å få det kjørt til Moss fra deg istedet for å bestille det fra de andre :o)) Håper du får en super dag :o)) Klem fra Hege

    ReplyDelete
  27. Huff skjønner godt at du blir sint og frustrert!
    Du er så kreativ og dyktig, du må prøve å ikke la disse menneskene ta for mye av energien din, det sliter deg ut! Stå på, du vet hvor du står,og at du har rett, ikke la dem knekke deg.
    Du har så mange følgere og lesere som er utrolig imponert av deg, vi har alle en hektisk hverdag, det er inspirerende å se alt du får til! :)
    Klem fra nord:)

    ReplyDelete
  28. Utrolig hva enkelte får til å gjøre, skjønner godt at du trenger en utblåsning. Husk at du selv gjør en kjempejobb og har en fantastsik service. Tar turen til deg når det skal shoppes interiør, det er sikkert :) Jannike R.

    ReplyDelete
  29. Fytti katta så frekt,tror jeg skjønner hvem du sikter til.;( Opplevde noe ekkelt jeg også forleden. La ut en lue jeg hadde komponert selv,så fikk jeg se akkurat samme lua på bloggen til ei som har butikk og nettbutikk. Overskrifta var "helt ny luemodell" hun hadde gjort små forandringer på den men det var MIN lue,som hun solgte for ca 300,- Hun fjerna den fra nettbut. etter sinte mld fra meg,men hun har jo but. på østlandet,åååå blir så forbainna på disse menneskene. Skjønner godt hvordan du har det.
    Klem.

    ReplyDelete
  30. Hør, hør! :-) Ikke lett å heve hodet, som mange skriver over her, men man må prøve. Sender deg noen oppmuntrende tanker! :-)

    Ha en fin mandag.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  31. Hei, Nina!
    Her har du så absolutt rett.
    Alt blir så vanskelig når du møter slik motstand.
    Har fulgt med bloggen din en stund å fått med meg , at du tidligre også har skrevet om ,den som tar etter det du gjør, jeg skjønner godt at din energi, og oppfinsomhet kan føre til missunnelse..Men jeg tror denne personen sliter nesten med, besettelse. Men jeg håper du hever deg over det, og fortsetter og insipirere . Takk for at du er der, og fortsett med det.

    ReplyDelete
  32. Huff, så kjempetrist å høre! Det er jammen mange rare folk der ute. Synes du er kjempeflink, og jeg blir veldig inspirert av å lese bloggen din :) Stå på!!

    ReplyDelete
  33. Jeg har selv korrespondert via mail til vedkommende tidligere her, der de benekter å hente noe som helst inpirasjon fra meg.

    Selv har jeg sett utallige kommentarer og uttalelser på Nettet, og har dette ikke via ett annet ledd.
    Det er jo noe som heter skjermbilde der man lett avfotograferer alt som blir publisert.

    Takk for støttet, forresten....

    ReplyDelete
  34. Skjønner godt at du blir sint og frustrert av dette.
    Stå på videre! Du er utrolig dyktig og kreativ!

    Ønsker deg en ny og forhåpentligvis fin uke!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  35. Huff, dette var trist å lese Nina, men kanskje kunne man ventet dette. Din butikk er jo utrolig populær og at da en eksisterende butikk føler at de må herme etter deg i et forsøk på å bli like populær er jo helt utrolig.
    De må da skjønne at de kan tjene mere på å finne på noe eget og unikt, for det er jo det du gjorde Nina.

    Det er jo egentlig et kjempe komplement til deg,at de føler at det må gjøre det samme som deg for å holde hode over vannet ;)

    Men de kjemper en unødvendig kamp, for her er det du som vinner. Nå kjennner ikke jeg bedriften(e) det gjelder, men jeg "kjenner" deg gjennom noen år med bloggingen. Og vet hvor høyt du setter ærlighet og redelighet !!!

    Desverre har det sine baksider, når man er så grei at man publiserer hva som ventes inn,nyheter ol. Dette gir jo konkurrentene fri tilgang på innspirasjon og tips fra deg. De burde faktis gitt deg lønn for strevet, når de ikke har kreativitet for å finne ut hva som trengs i markedet ;))

    Skjønner at dette sliter på psyken m.m håper bare at du holder ut, og fortsetter med livsstil konseptet ditt.
    Håper og tror at de som har mulighet til å være en del av kundekretsen din, støtter opp om deg !!
    Jeg håper rettferdigheten seirer og at du får det du fortjener Nina !!

    Masse lykke til fremover, Nina !!!
    Klem fra Maren i nord ;))

    ReplyDelete
  36. Har mine bange anelser om hvem du snakker om nå, men det skal ikke nevnes her! Jeg støtter deg 100%. Jeg har faktisk lagt merke til at "de" har hermet etter deg, før du i det heletatt skrev dette innlegget! Både møblene, takrosettene og eggene! Å jeg VET at du begynte å selge de møblene først, jeg VET at du begynte å lage disse eggene for mange år sidene (Ja, jeg har fulgt med bloggen din i maaange år, det sier vel litt om kvaliteten på bloggen) og jeg VET at du begynte å forhandle de takrosettene først, da jeg føger deg både på facebook og her på bloggen! Stå på videre Nina, jeg DIGGER deg! Hev deg over de, du vet selv hvem som har rett!

    Klemklem!

    ReplyDelete
  37. Hei :-)

    Eg skjønner godt du blir sint og forbanna over sånt!!!
    Eg synst du har ein utrulig bra blogg og ein kjempe butikk!! Gleder meg til vi skal oppover i sommer :-)
    Hev deg over det.. men skjønner det ikkje er lett.

    Stå på!!!

    kari sissel

    ReplyDelete
  38. Vet hvilket foretak du mener Nina og en ting kan jeg iallefall si; servicen der er elendig! Bestilte en vegg-klokke der og etter et par mnd venting kom d feil klokke. Butikken skulle sjekke dette opp og kontakte meg og siden har jeg aldri hørt fra dem! Dette er vel et halvt år siden!!! Snakk om slett service :(. Heretter handler jeg hos deg, du er både dyktig og serviceinnstilt :) Tommelen opp!! Hilsen øytufsa ;)

    ReplyDelete
  39. Aldeles nydelige egg du lager,det synes nok de som kopierer deg også. Men toppen på frekkhet er å presentere det som sin egen ide. Hev deg over det. Jeg pleier å tenke: What goes around comes around. Ha en fin uke.

    ReplyDelete
  40. Fruen ved Havet21 March, 2011 15:42

    Kjære Nina, jeg er helt imponert over alt du får til. Du er min inspirasjon når jeg føler jeg blir overveldet av hverdagen. Du er unik, og jeg skulle til tider ønske at jeg bodde på møre, slik at jeg kunne besøke butikken din. Nå er min hjemsted adresse den samme som båten deres hadde før, så litt i lengste laget for en rask shopping-tur. Å se hva din ”konkurrent” og deres tilhengere skriver for å rettferdiggjøre seg selv, er horribelt, og langt under lavmål. Jeg ønsker deg alt godt, og vil si det står respekt av alt du har fått til de siste årene. Hatten av for deg.
    Fruen ved Havet

    ReplyDelete
  41. Ai,ai... Nettet kan gi både glede og inspirasjon, men også irritasjon og sorg.
    Vet du Nina, selv om du kanskje ikke helt ser lyset i denne tunnelen enda, så hev deg laaaaangt over dette, og fortsett med ditt. Du inspirerer MANGE skal du vite! Synes du er utrolig flink med det du gjør, i tillegg til barn, hus og mann.
    (Rekkefølgen her er forøvrig veldig viktig ;))
    Det er både smålig, lite kreativt og håpløst tullete å måtte kopiere det meste man skal få til selv. DU vet hva du er god for, DU vet sannheten, så blås en lang marsj i neandertalermennesker som ikke evner å tenke selv. Det er tross alt ikke din feil at andre mangler kreativitet ;)
    Nei, Nina.....STÅ PÅ, hold på ditt, hev hodet og fortsett som før!
    Vårklem fra Laila M. Skogeng.

    ReplyDelete
  42. Ai,ai... Nettet kan gi både glede og inspirasjon, men også irritasjon og sorg.
    Vet du Nina, selv om du kanskje ikke helt ser lyset i denne tunnelen enda, så hev deg laaaaangt over dette, og fortsett med ditt. Du inspirerer MANGE skal du vite! Synes du er utrolig flink med det du gjør, i tillegg til barn, hus og mann.
    (Rekkefølgen her er forøvrig veldig viktig ;))
    Det er både smålig, lite kreativt og håpløst tullete å måtte kopiere det meste man skal få til selv. DU vet hva du er god for, DU vet sannheten, så blås en lang marsj i neandertalermennesker som ikke evner å tenke selv. Det er tross alt ikke din feil at andre mangler kreativitet ;)
    Nei, Nina.....STÅ PÅ, hold på ditt, hev hodet og fortsett som før!
    Vårklem fra Laila M. Skogeng.

    ReplyDelete
  43. siri skretting21 March, 2011 17:42

    Trur du må passe deg ka du skrive i innlegg nina,ellers er det fare for att du mister kunder....bare ett tips,siden eg har lest litt i ......sin blogger(bare ett tips);0)

    ReplyDelete
  44. Hei snupp!
    Vi har allerede i Norge allerede alt for mange nettbutikekr som selger alt for mye likt. Så derfor vr det også så utrolig herlig når du starta opp. Det ble litt andre ting å få. Mine favoritter er slett ikke de som har alt det de andre har. Jeg legger ikke igjen pengene mine der. De som ønsker å få kunder må være iniativrike og se litt utenfor boksen. Ikke ha alt det samme som alle andre har. Trist at en butikk ser seg nødt til å gjøre slik. Pinlig på deres vegne.

    Hyggelig å bli "kopiert" av deg. Du gjør jo som andre burde gjøre, si i fra hvor du har hentet inspirasjonen fra. Stort poeng til deg der, uansett om det hadde vært meg eller ei.
    Besøk har jeg fått på grunn av linken din også.Tusen takk vænnen.
    Stor klæm fra erkerivalen hihi:))

    ReplyDelete
  45. forstår godt at dette er irriterande og fyy så frekt..en ting er å lage ting fordi man er inspirert av det..men Å SELGE andre sine ideer..herregud det er smålig...:/ dessverre alt for mange av den slags i verden! du har mi støtte Nina:)

    ha en fin mandagskveld..:)

    ♥ Linda

    ReplyDelete
  46. Huff !! Av og til er det tid å ta et steg tilbake, hva får det til å beskylde andre for å lage plagiat etter deg ?
    Av og til tar ting litt av, og det tror jeg det har gjort her.
    Stikk fingeren i jorden litt, har ikke du også sett etter Jeanne d.Arc når du laget eggene dine ? Hvorfor kan ikke andre da gjøre det, det er vel ikke bare en butikk til som gjør det, jeg har sett utrolig mange de siste årene, og meg må si at noen av de er betraktelig mer lik dine enn de du refererer til her.
    Om møbelleverandøren din har gitt deg en garanti, da må du jo ta han, og ikke henge ut de andre kundene hans i en blogg.
    Dere driver kreative butikker, og sammen med flere andre er det mye likt dere har. Det er jo ikke bare der to her i distriktet som har mange like ting. Dere går på samme messe, og har de samme merkene. Er du sikker på at de ikke hadde en leverandør før deg ???

    Konkurranse er sundt, og det er det fullt av i verden. I fremtiden vil jeg foreslå at du fokuserer på det du selv skaper, istedet for å henge ut andre. De er også flinke kreative sjeler, som produserer langt mere enn de påskeeggene. ¨
    JEg støtter i allefall ikke de som henger ut andre på nettet ! Syns ikke det er så lenge siden du var fortvilt over at noen hengte ut deg ???

    Janne

    ReplyDelete
  47. Noen gangern kan man bli så irritert at man ikke har ord! Det er lett å si at du bare får heve hodet og gå videre, ikke synke til hennes nivå... Lettere sagt enn gjort når det er snakk om bissniss. Vi får håpe og tro at ærlighet varer lengst!

    Klem Kaja:)

    ReplyDelete
  48. Jeg er ikke redd for å miste kunder, fordi livet mitt dreier seg om mere enn bare butikk!

    Jeg er en person som ikke liker å bli løyet til, og jeg trenger ikke kunder som tror at jeg serverer innlegg som dette uten gyldig grunn.

    Forresten rart at konkurrenten ikke "oppdager" nyhetene og tipsene jeg legger ut, men oppfatter negativ kritikk om de på min Facebook-profil før jeg rekker å se det selv!!!
    Pussige greier det der, gitt!

    ReplyDelete
  49. Det er vel ikke uten grunn til at disse dammene ikke er så populær på Eide. Jeg kjenner de nemlig!
    Syns de selv er hakket bedre enn andre, og oppfører seg deretter.

    Har vært innom butikken deres en gang, og er fremdeles sjokkert over prisene. En forventer vel noe annet enn by-priser når man holder til så langt ut i periferien. Har sett på nettet at du er mye rimeligere.
    Ikke vært hos deg enda, men kommer så snart hagen din begynner å blomstre. Dette kan du tydelig!

    Stå på!
    Hilsen Marit

    ReplyDelete
  50. Denne nettverdenen er for stor for meg, eg får ikkje med meg all hetsen som foregår, berre det positive. Og det er vel like greit. Lykke til vidare, ha trua på deg sjølv og så får andre styre på slik som dei vil. Ærlighet varer lengst.

    ReplyDelete
  51. Stå på du Nina!! ikke la deg knekke! og prøv å ikke la deg provosere og plages slik at det går ut over helsa di! Klem♥

    ReplyDelete
  52. Må bare le av flere av kommentarene under blogginnlegget til den andre butikken.
    Tre av svarene har visst akkurat den samme skrivemåte med manglende avsnitt og bruk av STORE BOKSTAVER.
    Den første tanken som slo meg er at disse ser ut til å være skrevet av den samme personen...?
    Det er jo så og si ingen som legger ut fult navn i disse kommentarenene, og hvorfor det, mon tro??
    Dette er bare så utrolig dumt, så dette kan du trygt legge bak deg nå, for vi ser jo helt tydelig hvem som har mest tillit!

    Du har vel ikke så populær blogg for ingenting, vel?
    Gleder meg alledere til neste innlegg!!
    Hilsen fra Lene S

    ReplyDelete
  53. Men kommentaren ang at dette likner tendenser fra barneskolen (fra din side) kunne du ikke legge ut? Syntes så tydelig jeg så at du også hadde hentet inspirasjon til disse tåpelige eggene?? Men det er vel fortsatt DIN ide?? Må le av deg du "voksne" menneske.
    Og til dere som påstår at disse damene ikke er populære i Eide,bør da vel virkelig sjekke fakta før dere uttaler dere? Nei,dette blir for dumt! Tenk på de stakkars menneskene i Japan isteden for simple egg og takrosetter.

    ReplyDelete
  54. Herregud, så dumt. Nina, det er du som dummer deg ut. Den andre butikken virker som mye mer seriøst enn deg.. du skriver at du har utdanning, men markedsføring har du tydeligvis ikke hatt? da hadde du visst at kundeprat er noe av det viktigste som er. Hadde du vært en seriøst butikk, hadde du ikke nevnt noe som helst om dette, bare latt det gå og oppført det som voksen. Handler heller dyrere varer hos konkurrenten din, enn hos deg, siden de blir oppfattet som mer seriøse.

    ReplyDelete
  55. Kjære deg........jeg vet så alt for godt hva du mener,desverre ! har opplevd det samme selv,og det gjentar seg stadig vekk.......og JA,jeg blir LYNFORBANNET,jeg også !!!! Og det verste er når de sier "egen design"........da er det like før jeg klikker !!!! Og jada,jeg har skrevet mail til denne ene kopieringsdamen,med en lite hyggelig mail tilbake......null innrømmelse,basta ! Jeg kommer ALDRI til å reklamere,hverken for bloggen hennes,eller varene hennes....! Og jeg vet ganske sikkert hvem som kopierer deg......de har sjokkert meg før,da de sydde hjertene til Ragnhild (Wallas Verden),og kalte de egen design.......og nå deg,med rosettene....tror jeg ! ALDRI skal jeg nevne dem på min blogg,og spalteplass får dem f.... ikke,drittkjerringer....uff,den var usaklig og stygg,men faen så rettferdig !!!! Den måtte bare ut........ ! Ser med sjokk på at andre bloggere nevner dem som unike,og flotte........makan til vrøvl !!!! Takk for meg.......hihiiii :) Og DU,STÅ PÅ NINA !!!!!!

    ReplyDelete
  56. Tenkte egentlig ikke jeg skulle skrive her, men tidligere i dag var jeg inne på bloggen deres å la igjen en kritisk kommentar. Nå i kveld ser jeg at alle kommentarer som kritisere dem er fjernet, mens de som kritiserer deg ligger ute...synes det sier litt om dem.
    Stå på du Nina og lykke til videre:)

    ReplyDelete
  57. Fått flere tarvelige kommentarer -anonyme, men helt tydelig av uerligeheten selv.
    Om noen er litt tregere i nøtta enn andre, det er helt klart!

    DET ER FØRST OG FREMST UÆRLIGHETEN SOM PROVOSERER MEG!

    Bloggen min er ikke butikken min! Og om jeg mister noen kunder fordi de er hønsehoder og ikke skjønner at jeg hater mennesker som lyger meg rett opp i ansiktet, da får de fint bruke pengene sine ett annet sted.
    Nei, jeg har ikke skole i markedsføring, men 6 i forming, og det er også det viktigste for meg!
    Gleden av å skape noe gjør meg mer rik enn penger.

    ReplyDelete
  58. støtter deg herfra 100 % vætt du...
    stå på du gjør en flott jobb,
    glem det vonde,og legg det bak...strekk deg fremover moot våren....og lyssere tider...la det "mørke" bare dø ut..........

    ReplyDelete
  59. Jeg hadde skrevet et langt innlegg som bare forsvant... Jeg kom vel fram til at jeg er enig i at det er teit at noen fremstiller idéer som sine egne når de ikke er det, samtidig som at jeg erkjenner at flere kan ha samme idéer, eller ha blitt inspirert av det samme. Kan det tenkes at en butikk med samme konsept, ønsker å ha samme type ting?

    Jeg var f.eks midt i planleggingen av mitt brukt-antikk-redesign-butikk-konsept da det åpnet en nesten identisk butikk under en km herfra... SURT! Men hun har ikke hermet etter meg, og selv om det kan se slik ut, har heller ikke jeg hermet etter henne. Vi har noe av det samme, og vi har heldigvis en del forskjellig. Jeg har også endret konseptet mitt litt, slik at vi er mer forskjellige enn vi hadde vært om jeg hadde beholdt mitt opprinnelige konsept.

    ReplyDelete
  60. Vil bare si uten att jeg har fulgt bloggen din så kjempe lenge at du er et unikum sånne som deg er det ikke mange av, stå på du er kjempe flink, jeg tenker ofte det når jeg synest at ting går meg imot på jobb og andre prøver iherdig å gå deg i næringa, at det gir meg bare en enda mer vilje og styrke til selv å bli bedre og flinkere så kan de bare se...Har veldig lyst til å treffe deg en gang har en følelse av å ha mye til felles med deg.kansje kjem jeg til butikken din en dag! god helg og stå på bare enda mer!

    ReplyDelete
  61. Ikke bry deg om etternøllere da de vil alltid henge etter uansett. Her er et lite tips til deg www.lenebjerre.dk - de elsker jeg bare og handler gjerne hos deg hvis at du blir en forhandler for de i Molde :)Du er trendsetteren, stå på!

    ReplyDelete
  62. Jeg rakk ikke å lese hele innlegget ditt, eller alle kommentarene, men jeg ville bare si at om noen kopierer deg på butikkidé og annet, så vit at det er -servicen- som avgjør hvor jeg handler. Den ser ut til å være upåklagelig hos deg! Det er dette kundene setter pris på. Om de kan handle samme varene andre steder, hva så? Business er sånn. Du vil aldri klare å mette markedet alene, det vil alltid være andre som kopierer deg. Men servicen står ikke alltid i stil med hva man selger. Jeg har snudd flere ganger i butikker pga personalet. Keep up the good work!!

    ReplyDelete
  63. Har lest innlegget å må si jeg er rystet.At noen kopierer er jo helt vanlig men for så å selge det som sitt eget konsept er jo frekkere enn ...... Du bør jo bare får deg et stempel eller merkelapp sydd eller limt fast i dine ting så vet folk fra hvem tingene er.Fant bloggen din inne på Fb å blir å følge deg videre for du har så masse fine bilder.Sender deg varme tanker å lys i hverdagen med ønske om en riktig god uke videre.Stå på for som du vet så er det ærlighet som varer lengst.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)