Thursday, March 3, 2011

Moldes fineste hus??

Jeg har litt innkjøringsproblemer med min nye linse på kameraet.
I går klarte jeg ikke å få vidvinkellinsen helt i lås, og knipset ca 20 bilder før jeg oppdaget dette....
Jeg tok klart bare nye bilder da, men i dag var ikke dette like lett.
Bildene er nemlig ikke fra mitt eget hus, men hos Ingrid og Robert, vennepar som bor en kilometer unna.

Beklager dette på det sterkeste, men jeg håper at interiøret blir så godt mottatt at billedkvaliteten blir glemt!
Jeg har skrevet om dette huset tidligere, men da var det ikke med mine egne bilder, -det innlegget ser du her! (Der er det også bilde av bad og barnerom)
Her i huset er det IKKE kjedelige standard-lister eller lettvinte løsninger!
Ingrid har heller ikke fulgt noen typiske trender, men heller mer tradisjonelt og tidriktig for sveitserstilen.
Ellers syns jeg det er koselig å finne ting som stammer fra butikken min, -og Ingrid har også vært i Paradiset og laget påskeegg!
Undertegnede gremmes bare av kvaliteten på enkelte av bildene, for det ødelegger for mye...
En ser tydelig forskjellen der jeg har brukt min gamle linse, som her:
Ingrid har fått lakkert både symaskinsbordet, salongbordet og det antikke speilet på veggen. Det hadde visst endel store skader som gjorde at det måtte gjøres noe med, uansett. Superfint nå, og akkurat passe krakeleert. Må bare legge til at rammen, korset og madonnaen er fra butikken min. (*Stolt!*)
Det nydelig sølvfatet er antikk, og telysestakene mistenkelig kjent...
Ingrid kjøpte inn mengder av sånne fat før de ble så ettertraktet, og vi vil ikke høre hva hun betalte engang!
Her er nok ett bilde med dårlig fokum, men måtte bare ta det med for å vise heltheten i tv-stua.
Ingrid har fått laget en kjempefin hylleplate til støpejernsknektene "mine", misunner de flinke snekkerne hun har i familien.
Siste innkjøp var jeg også med på, da vi var hos Pettersen i Molde og kjøpte kofferter. Ingrid fikk denne spesielle kommoden rasende billig. Den har fått seg en omgang med maling da den orginale årdringen var for skadet i hennes øyne.
Ingrid er nok en perfeksjonist, men det ser du jo også god i disse bildene. ;)
Hjemmeheklede gardinkapper, lampe og lysestaker fra Paradiset og verdens vakreste listverk.
Ja, jeg tror jeg har litt fetisj for listverk....
Vakre detaljer finnes over alt, og grønne planter eller blomster er det i alle rom.
Mitt favorittrom er nok dette:
Jeg tok med denne takrosetten til henne i dag, og vi snakket om å henge den her med en lysekrone under.
Tror det hadde blir utrolig fint! (Kom gjerne med meninger her, så Ingrid har støtte i tilfelle Robert er uenig. Han kan få bestemme hva han skal ha i taket på garasjeloftet han!)

Ingrid har utrolig mange flotte gamle bilder.
Nina er egentlig litt misunnelig! ;)
Det er Ingrids pappa som har laget "blondegardinene" som henger over verandadøra, samt dekoren der brystningslistene slutter.
Legg merke til alle stettfatene som står med planter ol flere steder. SÅ fint! :)
Kjøkken i vidvinkel.
Utrolig fint, og ikke minst koselig!
Lampen er så inn og passer så godt inn her.
Liker også altfor godt de bildene som henger mellom vinduene.
Ville vrengt pengboka for å skaffe meg sånne!
Og jeg skimter emaljeskilt fra Paradiset oppe på hylla! ;)
Her er det ikke MDF, men ekte perlestaff.
Det skjulte elektriske anlegget er faktisk freset inn i tømmerveggene, og det er detaljer du bare kan drømme om.
Og om du lurer, så bor det faktisk også to små barn her. (Ser jo så strøkent ut at jeg liksom bare måtte nevne det!)

33 comments:

  1. for et vakkert hus!
    ja, her var det mye inspirasjon og hente for noen som setter i stand sveitserhus selv..likte veldig godt de innvendige dekorasjonene over dørene.
    takk for titten!

    ReplyDelete
  2. Nydelig hus, virkelig vakkert!!!

    ReplyDelete
  3. kjæmpe-kozeligt...vet du hvilket kjøkken hun har...???

    ReplyDelete
  4. Jaja, noen får det til.....ordentlig lekkert altså....men helt uoverkommeligt hos Fru Karlsen.....det vil si at skal det være like strøkent hos meg, må jeg slutte å engasjere ungene i alskens hobbyaktiviteter som medføre noe som helst søl.....Slutte å la de få lov til å lage seg mat selv...og bare akseptere at jeg MÅ fly rundt med vaskebøtta.Da er det slutt på å få lov til å drømme seg bort bak symaskinen(for den kan jo da ikke være fremme) eller ha ørten maleprosjekter rundt om i huset.....Vel, jeg har valgt!!!!!

    ReplyDelete
  5. Lekkert! Utrolig mange flotte detaljer :) Takk for titten :)

    ReplyDelete
  6. Du har rett, dette huset er bare helt fantastisk! Nesten så jeg har vanskelig for å tro at noen faktisk bor der, det kunne jo vært til utstilling! Utrolig vakkert hus, takk for at du viste oss det! Syns ikke det gjorde så mye med bildekvaliteten, skal mer enn det til for å skjule skjønnheten i dette huset ;D

    ReplyDelete
  7. Sååååååååå fint! jeg er virkelig imponert over alt arbeidet de har lagt ned her. Flotte detaljer og kjempekoselig!
    Hilsen Prusseluskan

    ReplyDelete
  8. Et fantastisk herlig hjem. Blir så glad når jeg ser alle de gamle bildene som er kommet til heder og verdighet igjen. Har jo selv noen av disse, og også en eske full med gamle familiebilder, men har ikke plass til alt her. Hadde en kjempestor familievegg for flere år siden. Det hadde helt sikkert blitt flott med rosett og lampe i det rommet du nevnte. Alt så utrolig gjennomført at det er en fryd å se.
    Klem fra Kirsten R.

    ReplyDelete
  9. Hei på deg Nina-mor! Superflotte bilder og at kvaliteten på bildene ikke er 100% spiller ingen rolle.

    ReplyDelete
  10. Takk for koselige kommentarer på huset vårt!!! Flink å få d til du Nina, du skriv no alltid så bra i alle innlegg, syns i tillegg du KAN å ta interiørbilder!! Må bare forsvare at det ikke vises at det bor barn her, tror dette huset er det huset i Molde kommune med mest leker på stue, kjøkken og ellers i alle første etgs rom ; ) Her bor en gutt på tre som elsker å kræsje biler i mors listverk ; ) og ei lita jente på snart ett år som egentlig er fornøyd med å stå og gå ; )Men litt kjekt å skubbe unna rotet når en først tar bilde ; ) Takk for besøket i går Nina og Idun ; ) Ingrid

    ReplyDelete
  11. :)
    Det er helt sant som Ingrid skiver, at det er massevis av leker på stua!
    Hva tror dere Leon gjorde på mens mamma knipset bilder? ;)
    Ja, for ellers er han jo ofte med på bildene her i huset....
    ;)

    ReplyDelete
  12. Fy søren, det var jo bare så fint!!! Og litt sprukne, malte tømmervegger, DET gir sjel til huset, det! *sukk*

    ReplyDelete
  13. OI oioi..dette var etter min smak ja...alldeles nydelig...
    Og de har virkelig fulgt stilen i alle rom..Tusen takk for masse innspirasjon.drømmer..vennlig hilsen Charlotte Kleven

    ReplyDelete
  14. Hællemåne for et nyyydelig hjem!!
    Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, her var jo ALT bare LEKKERT! :) Nydelige detaljer i hver en krik og krok ser det ut til. Her er visst ingenting tilfeldig! Fantastisk!

    Helt enig med deg, tror det blir flott med lysekrone og takrossett...:)

    klem!

    ReplyDelete
  15. Dette var virkelig et drømmehus. Ser for meg å feire jul her. Det må være en opplevelse. Lunt og koselig.

    ReplyDelete
  16. Ja, her er det bare en ting å si: Fantastisk hus!

    Nydelig gutterom i forrige innlegg, også!

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  17. Hei. Har lenge vert på jakt etter ny farge på veggene i spisestua mi. Og jammen fant jeg ikke noen som hadde nøyaktig det jeg er ute etter.. :) Jeg har nøyaktig det samme spisebordet, og den fargen på veggen passet så bra inntil bordet og stolene. Kan jeg få fargekode? Synst fargen i stua var fin også. Kan jeg mase meg til kode der også?

    ReplyDelete
  18. Åh... Vakkert! :-)

    God helg til deg og dine.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  19. Fantastisk flott hus, kan bare drømme om slikt..

    ReplyDelete
  20. Å sååå fint...kunne godt tenkt meg å hatt det sånn selv. Alt var bare så nydeligt!

    ReplyDelete
  21. Hei hei, rargen på stua heter kornåker ; ) den andre fargen er benhvit, igjen tusen takk for alle koselige kommentarer ; ) Ingrid

    ReplyDelete
  22. ahhh.... "sukk" Blir heilt sjuk av å sjå slike fine hus. Har såååå lyst å pusse opp gamlehuset, men det må nok desverre vente nokre år til :(
    Likar veldig godt ditt hus, Nina, men dette huset var meir slik eg har lyst å ha det.
    Ingrid; du er heldig!!!!! "sukk" igjen...

    ReplyDelete
  23. ahhhh...."sukk" Blir heilt sjuk av å sjå slike fine hus!!!! Får sååå lyst til å pusse opp gamlehuset, men det må desverre vente i nokre år til ;(
    Eg likar veldig godt ditt hus, Nina, men dette huset var meir sånn eg har lyst å ha det. Kjempenydeleg!!!
    Ingrid; du er heldig!!!! "sukk" igjen!!!

    ReplyDelete
  24. Nydelig hus, koselig og innspirerende å se, takk for titten:)

    ReplyDelete
  25. Lekkert kjøkken( er liksom det jeg er opptatt av) og så håper jeg det var for anledningen det var så strøkent og lekefritt ;) med tanke på de to barna.

    ReplyDelete
  26. Kjempeflott! :-)
    ... Er det mulig å få kjøpt oppskriften på gardinkappen?

    ReplyDelete
  27. Kjempeflott!!
    Er det mulig å få kjøpe oppskriften på gardinkappa?

    ReplyDelete
  28. Vakkert å se på:)
    Kjempeflott dekorert:) Er dt mulig å spørre hvor salongbordet er kjøpt ifra??

    ReplyDelete
  29. Vakkert å se på:)
    Kjempeflott dekorert:) Er dt mulig å spørre hvor salongbordet er kjøpt ifra??

    ReplyDelete
  30. Vakkert å se på:)
    Kjempeflott dekorert:) Er dt mulig å spørre hvor salongbordet er kjøpt ifra??

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)