Tuesday, March 1, 2011

Jentenes rom....

Jeg har fått ett par ønske om å legge ut bilder fra ungenes rom, og siden de ikke er hjemme denne uka, rekker jeg både å rydde og vaske før lekene flyter utover gulvet igjen! ;)

Dessverre er noen av rommene oppe er så små at det er ikke mulig å ta skikkelige bilder, så derfor ba jeg Andreas om å kjøpe en vidvinkel-linse til kameraet mitt i dag.
Gleder meg til å teste den ut der i morgen, og i dag har jeg prøvd linsen på rommet til tvillingene.
Som jeg har skrevet før ligger Charlotte og Marias rom nede i den nyere delen av huset vårt. Jeg liker ikke 90-tallsstil, så jeg gjør alt jeg kan for å prøve å integrere denne delen i resten av huset, anno 1932.
-Ja, vennligst overse gulvet i dette rommet, da det ikke er byttet med tanke på at jentene nok ville klare å ødelegge ett nytt gulv. Dette er vel ett av mine lure valg, for nå er gulvet fult av tusj-tegninger og klistremerke-rester (ja, jeg vet de lett kan fjernes, men tusjen går IKKE bort!

Kommoden under her er også full av tusj, -de har nemlig laget tusj-vann og tømt over den (!)
Kreativiteten er det ingenting i veien med, og de bor jo vegg i vegg med badet.....
PS Ikke kjøp tusjer til ungene mine til jul, -for de havner rett i søpla!
Vi måtte henge skapet høyere for å få plass til dukkehuset jentene fikk til jul, -og det ble litt rart, men det er ikke plass for det andre steder. Dukkehuset er kjøpt hos Fru Rosas Landhandel på Midsund som også har nettbutikk. Ann Elin, eller Fru Rosa om du vil, satser mye på ting til barn og har mye int i butikken sin.

Ellers er tingene på rommet til tvillingene ett sammensurium av alskens fra IKEA til auksjon og Finn.no. Alle hyllene er det jeg som har tegnet og laget etter mål på veggene.
Den store bokhyllen står her bare midlertidig, fordi den tilhører butikken. Det er bare ikke høyt nok under taket i kjelleren til at den kan stå der.
Det blir litt merkelig dimensjon med vidvinkel da.....
Klesskapet ser jo bittelite ut!
Dette er helt klart ett jenterom!
Men litt teknologi må de ha, selv om mamma helt ville hatt Madicken-stilen 100% gjennomført.
Jeg er ikke helt fornøyd med møbleringen i dette rommet, men vi år kjøpe noen nye oppbevaringskurver og gjøre det beste ut av det, frem til bokhyllen blir flyttet.

Maileg-kanier og møbler egner seg både til pynt og lek da....
I neste uke kommer det mere av disse sjarmisene i butikken min, det syns jentene alltid er spennede.
Noe gammelt, noe nytt, noe arvet og noe har mamma laget.

Det som ser ut som gammeldags strekktak, er bare beklede tak-ess plater. Tak-ess er bannlyst her i huset, nemlig!
Bildet tegnet jeg for endel år tilbake, og hyllen laget jeg da vi bodde i Nord Trøndelag. Rammen på hyllen hadde jeg da jeg var liten, -en gave fra min bestemor.
Jeg er lovet ett skap i samme stil som kommoden her, av en venninne. Jeg håper det er lavere slik at jeg får hengt skapet ned dit det hang opprinnelig, for dette ser rart ut.
Hovedsaken er at det fungerer for lek da, for det er det som er viktig for jentene.
Lille speil på veggen der, hvor lenge blir det ryddig her...?
Neste rom blir oppe i andre etasje.....
Men hvilket det blir, vet jeg ikke enda! ;)



20 comments:

  1. Super søtt rom jentene har Nina <3

    Klem fra Ingrid :)

    ReplyDelete
  2. Dette var som tatt ut av ein engelsk draum! Nydeleg!

    ReplyDelete
  3. Såååå fint, Nina!!
    Dette må jo være småpikers drøm!
    Lekkert, lekkert, lekkert!!

    klem.

    ReplyDelete
  4. Hei Nina
    Så flotte bilder og kjempefine rom ღ vidvinkel-linse er genialt på små rom, ønsker meg en slik jeg også :) Elsker det nydelige dukkehuset de har på rommet sitt ღ mange søte og herlig detaljer som dukkene, de flotte hyllene som du har laget, og Maileg møblene er bare skjønne… Skulle ønske jeg var barn noen ganger når jeg ser alt det fine og søte som finnes ;) Likte også veldig godt den flotte bokhyllen. Jeg lurte på om du har en slik, bare i en smalere modell?? – ca 50-60 cm i bredden? Er så utrolig vanskelig å finne smale bokhyller :) Ønsker deg en fin kveld videre, her blir det snart Frustrerte Fruer, hostesaft og popkorn :)) Klem fra Mette

    ReplyDelete
  5. Kjempe flott og søt jenterom.:)
    Lekkert er det.:)

    ReplyDelete
  6. Kjempe koselig rom jentene har!
    Klem :D

    ReplyDelete
  7. Nydelig rom! Så fink du er!

    ReplyDelete
  8. Nydelig jenterom. Liker spesielt godt dukkehuset også har du mange søte møbler der inne.
    FINT!

    Klem

    ReplyDelete
  9. Nydelig og inspirerende Nina!Hilsen anitalehn@hotmail.com

    ReplyDelete
  10. Nydelig rom og takk for at du linker :))Ble tom for batteri isted, men vi kan snakkes senere.

    klem

    ReplyDelete
  11. Skikkelig jenterom! Herlig!

    Vi har, som jeg sikkert har nevnt en hel del ganger før, arvet masse fra bestefar, så når vi får flyttet får også Lillegull samme kommode (bare med andre knotter), likt skap (bare litt høyere), og samme puffer med oppbevaringsplass i som står i enden av den ene sengen på bildet. Synes de er så fantastisk fine, men får ikke bestemt meg for om de skal males på nytt eller ikke...

    ReplyDelete
  12. Kjempefint rom,så romantisk atte. Liker veldig godt denne stilen. Nydelig tapet og. :)
    Klem.

    ReplyDelete
  13. Very nice and cosy. I love this room.
    Have a nice day
    Jana

    ReplyDelete
  14. Det var bare lekkert :D
    Du er kjempe flink <3

    ReplyDelete
  15. Noe så søtt! Herlig rom. Ang Tusj, forsøk med sitrusrens :) Eller bare sånne wipes m dette på. Det tar det meste av slikt :O)

    mvh Heidi

    ReplyDelete
  16. For et søtt og romantisk jenterom!!!

    ReplyDelete
  17. Kjempefint jenterom, veldig romantisk. :-)

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  18. Blog with soul.I like yuor blog.Ola from Poland.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)