Tuesday, April 21, 2009

Nyanskaffelser i hagen

I går fikk jeg plante-pakke i posten fra Juni. den inneholdt en Pulmonaria (lungeurt) 'Ankum', som jeg har byttet til meg. Planten var stor og fin, og hadde klart postreisen fint.

Tusen takk, Juni! :)

Lone kom også med planter til meg, men det var Pelargonium hun hadde hentet hos Kirsten Øyum i Orkdalen.
Sortene hadde jeg valgt ut selv, og alle går i hvite-rosa nynanser, fylte eller spesielle på andre måter.

De jeg fikk var:
Nathalie
Emma
Mårbacka Tulipan
Millifield Rose
Denise
Artic Star
Shalimar
Jackie Gauld
Swanland Lace
L'Elegante
Rosa Herregård

(bildet er fra min forrige hage)

Hos Anne-Lise Solli ble det ikke så mye handling denne gangen, for tiden rente fra oss. Anne-Lise fikk akkurat besøk av lederen for Molde Hagelag, Dordi Anne Hyllbakk, sammen med Dag Arneson som er for oss hagegale ett kjent ansikt. Han figurere stadig i Grønn Glede på NRK, og det var morsomt å hilse på han "live".

Jeg klarte å få med meg en blåveis (Hepatica transylvanica), en blodrot (Sanguinaria canadensis), Primula 'Beverlys White' , Primula 'Johanna' og en Iris pallida 'variegata'

Fra Plantasjen plukket jeg med med to roser 'The Fairy' og en rododendron 'Holden' som var på tilbud.

2 comments:

  1. For en energi du har Nina,puh, miste nesten pusten ei gammel kjerring som mæ;)
    Flink e du og, kjempeflink;))

    ReplyDelete
  2. Skal si du har fått med deg mye.
    Tusen takk for plantene. Jeg er utrolig spent på hvordan sølvsalvien blir. Jeg har plantet den i krukke sammen med noen andre sommerblomster i grønt og hvitt. Du overvinteret den i Trøndelag sier du. Stod den da i krukke ute eller inne, eller i bedet?

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)