Monday, April 6, 2009

To fluer i en smekk!

I dag ettermiddag har skogsarbeideren min jobbet "overtid", og felt krattskog på naboeiendommen vår.
I skjøtet på eiendommen vår, ligger det også ett vedlegg fra 1932 som gir oss tillatelse til å kappe ned all skogen som vokser opp og hindrer sjøutsikten fra eiendommen vår. Det er heller ikke lov å bygge her, så området er regulert som friområde. (Bildet er tatt fra stua)

Statens Vegvesen tok over denne eiendommen i vinter, men de har ingen planer for den, og skal prøve å prakke den på kommunen.
Hun som eide den syns det var så trasig at så mange dumpet hageavfallet sitt her, derfor ville hun kvitte seg med den.

Det er ganske mye rusk og rask her, og en hel armada av brunsnegler bor i denne kompostdynga.

Jeg har i dag fått tillatelse fra vegvesenet og fylle igjen dette søkket, etter at vi har kappet ned skogen. Vi tar massen fra eiendommen vår, og skal legge ett så tykt lag at sneglene ikke kommer igjennom.
Jeg vil også tilføye til at hverken jeg eller min samboer har hittil ikke dumpet ett eneste gresstrå eller kvist hit, heller ikke hundehus.... (men den stygge orange hengeren med tomme malingsspann er vår...!)

Søkket der hundehuset ligger, skal fylles igjen og vi skal så i gress, evt. blomstereng. Drømmen er å få laget ett lite woodland-område med stier og tråkk slik at alle ungene i nabolaget får ett spennende lekeområde. Jeg skal også flytte min enorme rododendron hit, om ingen av naboene nekter. Viss ikke havner den i en park i Molde....

Mengder av krattskog å fjerne, og stubbene skal smøres med sterk Round-up.
Heldig å ha en fagmann som samboer :))
Egentlig en litt fin plass når en får ordnet opp. Har hatt besøk av onkelen min i dag, så gravemaskin blir levert når jeg sier: NÅ!
;)
Storstua vår: Veøheim, ungdomshuset og nabo. Allerede booket det til Nathalies konfirmasjon i 2012(!) Stien går opp til oss.
Kjempekjekt!
Fjorden i bakgrunnen er selvsagt Romsdalsfjorden.

Ellers er det andre store planer for påska, og vi venter på at stefaren min skal komme med en diger sak som skal brukes til å fjerne Moldes største tuja.... (skimtes i bakgrunnen her)

9 comments:

  1. Bare innom for å ønske deg en fin tirsdag:)
    For en nydelig utsikt - og så flink du/dere er!!!!

    Sol fra Nina

    ReplyDelete
  2. Så fin utsikt. Bra du har pågangsmot. Hilsen ingunn

    ReplyDelete
  3. Hvis du graver (sprenger, pang)bort hele dritten får du plutselig strandlinje. Da blir du æresmedlem i halofilicluben ;)

    ReplyDelete
  4. Innom bare for å ønske deg og dine en fantastisk fin påske! Kos dåkker!!!!
    Klem

    ReplyDelete
  5. For en flott løsning for området mot fjorden! Høres helt skjønt ut med woodlandområde til tur og lek der. Du er flink :) Med både arbeidskarer og gravemaskiner lett tilgjengelig blir det nok fart i planene.

    ReplyDelete
  6. Så fint at dere har planer da :-)

    Gleder meg til å se oppdateringer!

    klem J

    ReplyDelete
  7. Hei, det blir spennende å følge med framover hvordan det blir :-) Ha en fin påske :-)

    ReplyDelete
  8. Så bra at dere tenker på å gjøre noe med det. Mange lar ofte slike steder bare ligge.
    Høres flott ut med eng!

    ReplyDelete
  9. or i hula kvitter du deg med roddisen din. Den er et verdifult arkitektonisk tilsudd til hagen din.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)