Thursday, April 30, 2009

Sommer!!

Sommeren har kommet på forskudd.
Vi har hatt 25 grader i skyggen i dag, og det kan bare beskrives med ett ord: DEILIG!!
Kirsebær, plomme og pæretrærne blomstrer om kapp hos oss og naboen (-som er ett feriehus, og har ikke blitt besøkt enda i år, så vi "passer" liksom på den hagen også.... kverker snegler og nyter synet av blomstene)
Ungene har vært nede og badet i dag, men de fikk streng beskjed om å bare dyppe bena. Om de hørte på meg er noe uvisst.....
Sånne dager går så altfor fort, og jeg føler at jeg ikke har fått gjort nok av noe....
Timesvis rotes bort i rnder med bøyd nakke i hagen. Jeg ser og ser, plukker liljebiller og nyter resten. I denne varmen, eksploderer jo alt det grønne! Deilig å ha fri....
Og selv om den midtre delen av hagen ser OK ut, kan man ikka akkurat si det samme om huset....
Taket er litt av ett prosjekt, men jeg konsentrerer meg om maling. Ikke bare, bare det heller, siden det må 3-4 strøk med maling, + grunning. Grunnen er at bordkledningen er trykkimpregnert og ikke malt på 18 år! Helt utrolig sprukket, og suger maling til de grader!
Som avveksling kan jeg fortsette med dette prosjektet, men det er dessverre litt tyngre akkurat nå.
I bilen ligger det mer stien på vent, men det tunge er å fjerne gresstorva. Mine ben liker ikke å tråkke på spade for tiden, men lysten den er der! ;)
I morgen er det blitt mai, men det kjennes jo ut som det har vært mai i flere uker allerede, så gleden blekner litt.

Ønsker uansett alle som er innom en flott 1 mai, og håper dagen går usedvanlig sakte! :)

18 comments:

  1. Var 25 grader idag her også...rådeilig! Måtte inn innimellom å gjøre nåkka pga besøket,men fikk vel mine tima ute likevel.
    Skulle spadd opp bed jeg også,men så var de disse føttene da......
    Håper på en steik....flott 1.mai :)

    Ta dåkker en tur i mårra da!
    Big hug from mum.

    ReplyDelete
  2. Hei.

    Du styrer på.
    Og fint blir det !
    "Jammen" er du flink,

    På det nederste bilde
    ser det ut som om du
    bor i en gate på Sørlandet.
    Og med 25 grader (?)
    så stemmer det bra.

    Au revoir : )

    ReplyDelete
  3. Jammen har dere temperaturer...

    Så fint det blir Nina...
    Dette kan du virkelig.. Kommer til å blie spennende å se utover sommeren.. Møres flotteste hage..tror jeg0)
    Kos deg
    Klem

    ReplyDelete
  4. He he!! Jeg må le litt når jeg leser her... Du er bare rå...
    Jeg maler og maler.. Puh det er litt arbeid med 1 strøket ,men det er bra fint med hvitmalig ja!!
    Endelig blitt bedd på meg og mere skal det bli! Veldig artig!!
    Ha en fin, men treig dag da Nina!
    Klem!

    ReplyDelete
  5. Oj, 25 grader er jo midt på sommeren temperatur! Dere må jo ha et spesielt godt klima hos dere, hadde aldri trodd det om det ikke hadde vært for bloggen din :)

    Så fint huset blir, men for en tung jobb - du er imponerende flink.

    Ha en super helg, med mye hyggelig hagearbeid :)

    ReplyDelete
  6. Så hyggelig blogg! Hit kommer jeg gjerne tilbake! Godt med litt hage inspirasjon - jeg skal ut å pynte litt ved sitteplassen for i dag får vi vaffelbesøk i hagen... Deilig med sommervarme!!!
    Hilde

    ReplyDelete
  7. Sinnsykt herlig med en slik temratur!!
    Idag er det herlig, å vi nyter hvert sekund!

    Kos deg du å vennen:)

    God klem Malin

    ReplyDelete
  8. Du verden 25 grader!! Det må være deilig det! Her i nord har vi hatt 19 grader i dag, og det er veldig varmt så tidlig i mai til å være her. For noen skjønne jenter du har! Det må virkelig være mammas skatter:)) ville bare innom for å takke for koselig hilsen fra deg:))
    Ønsker deg en super helg i varmen;) Klem Kari

    ReplyDelete
  9. ååå sååå urettferdig...
    vi har enda vinter.. gartneriene her begynner ikke blomstersalg før midten av juni om vi e heldig...

    kos deg i sommern... vi ska gå litt mere på ski..

    ReplyDelete
  10. Nydelig blomstring!
    Deilig at det endelig er vår:-)

    Ha en flott helg!

    ReplyDelete
  11. Kor du no styrer på...men så fint og flott som du får det.
    Enn at fruktrærne blomstrer sånn da...det er jo ikke til å tro!! Her er det masse knopper...men iløpet av uka blir det vel full blomsting her også.

    Herlige dager vi har hatt...ser ut som om det kan gå noen dager til neste gang.

    Ha en flott helg

    ReplyDelete
  12. Hei på deg!
    Jeg mister pusten av denne hagen din som tar form jeg altså. Vet hvor jeg skal hyle ut etter hjelp om jeg har spørsmål hvertfall. Har ett nå faktisk ;) Vet du om en plass en kan få tegnet opp en plantegning med planter, plattinger, stier og ja alt man ser for seg i hagen? Har hørt med flere gartneri her i byen, men ingen har noen som kan slikt.

    Skjønner skifertaket vant. Får håpe vi får muligheten til å treffes en annen gang :)

    Kos deg med magen siste tiden.


    Du har fått en utfordring av meg, helt gratis!
    Du tar den om og når du orker.

    Klem

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Så flott blogg du har laget. Deilig å se epletrær i full blomst. Det er nok noen uker til det skjer her på østlandet.
    Må bare spørre: Hvordan får du slike rammer rundt bildene dine? Er ny i bloggverdenen, og må spørre meg litt rundt.....

    ReplyDelete
  15. Det blir fint hos dokke, skikkelige arbeidsjern :)
    Deilig med denne sommarvarmen :)
    Varm vårklem.

    ReplyDelete
  16. Mye arbeid med hage, men blir jo flott når man blir ferdig:-)
    Ønsker deg en flott søndag.

    ReplyDelete
  17. Nok å henge fingrene i ja. Sånn er det å være villa-eier. Men det er jo veldig kjekt da. Også blir det veldig fint. Har sagt det mange ganger, men du er jo så flink å få det til.
    Her er det mannen som spar. Jeg peker og han spar. Da ser det ut som han skjærer i en marsipankake. Skal jeg gjøre det, så må jeg ofte stå og hoppe på spaden for å få den 10cm ned i bakken }:

    Og den planten jeg lovde deg, den befinner seg på hytta og der er kartoteket også. Trodde det var her jeg, men nå har jeg leita over det meste og kommet til at det er på hytta. Så da må det nok vente litt. Men jeg glemmer det ikke.

    Ha en herlig kveld der i sommerland:)
    klem

    ReplyDelete
  18. Så flinke dere er! Det blir jo så bra. Og alle de fine blomstene i hagen deres. Herlig med trærne som blomstrer så nydelig nå. Nyte nyte!!

    Hilsen L-jo

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)