Tuesday, October 11, 2011

Frustrasjoner (igjen!)

Jeg er egentlig ganske sliten.....
Det tar på å være mamma, rydde hus, pakke ut varer og svare på hundre mailer og telefoner hver dag.....

Kan vel ikke klage for jeg har valgt det selv, men jeg føler at jeg ikke orker å lage supre blogginnlegg, og det gjør meg litt trist. Det er liksom viktigere å reklamere på varer og besvare kunder, -eller er det det???

Ja, jeg innrømmer å ikke strekke helt til for tiden, men for å være helt ærlig er det noe helt annet som plager meg enda mer. Noe jeg ikke kan gjøre noe mer. Ingen kan.....
Været.
Jeg er så lei av regn. 
Så inn i hel*%"/# lei!
Og jeg har en ekkel følelse at dette bare vil fortsette.....

Nå har vi hatt enorme mengder av nedbør i to år, og jeg kan altså ikke forstå at det ikke blir tomt snart!?!
Jeg sitter her med ett hus uten skikkelig tak. Uten alle takrenner og taknedløp, og kjenner bare frustrasjonen renner ned om kapp med alt vannet. 
Prøver å si til meg selv at jeg er ikke alene om å legge merke til at klimaet har forandret seg, men det er ikke lett. Så jeg drukner sorgene mine bokstavelig talt i arbeid. Jobber for å få råd til nytt bad, slik at jeg  kan bade....
Ironisk.
Egentlig kan jeg vel bare ta med meg tre flasker vin og legge meg i badekaret vi har stående ute i hagen, og spare pengene til hus lenger sør på kontinentet, men er liksom oppdratt på en annen måte.

Som jeg gang på gang sier til samboeren og venner når de irriterer seg over de større problemene i livet, at kunsten er å se de små gledene....
-Som i dag når en av mine faste transportører kom med varer til meg, så var kassen akkurat så stor at vi klarte å bære den inn i gangen sammen. Enn om det hadde vært to digre paller som skulle inn!! Regnet er jo som en dusj på det nest høyeste hakket, og en ble våt bare ved å se ut vinduet. Nesten.

-Eller når jeg får slengt det oppi ansiktet at jeg må legge ned butikken min, fordi det visst nok går så dårlig for meg, og jeg får verdens hyggeligste mail med en laaang bestilling dagen etterpå. 

Nei, alt går opp og ned her i livet, -ja bortsett fra regnet da, for det går bare ned, -og sidelengs......

Heldigvis er jeg vanntett.


Bildene fant jeg på nettet, de er tyvlånt. Meget gode da! :)
(Unnskyld at jeg ikke linker eierne, men jeg er så trøtt....)






10 comments:

  1. Synes du gjør en super jobb både med blogg og butikk jeg, Nina :o) Håper du kommer til å holde Paradiset åpent for oss alle som elsker det i mange år til :o) Været får vi ikke gjort så mye med, men noen ganger hjelper det å få ut frustrasjonen sin :o)
    Sender en klem fra meg, og husk at sola bærer du inni deg :o)

    ReplyDelete
  2. skjønner ikke at folk gidder å klage over regnet..... INGEN kan gjøre noe med det likevel.....
    regn gir fin innetid til strikking, shopping i små interiørbutikker, og andre hyggelige gjøremål....
    Jeg tar på mine RØDE støvler - og spaserer gladelig ut i regnet!
    Ha en flott uke, med eller uten regn!

    ReplyDelete
  3. Stå på, det vender om ikke lenge skal du se. på den ene og andre fronten C",)

    Go klem Anna

    ReplyDelete
  4. Jo, takk! Er minst like lei vått, fuktig og rått vær som deg. Du skriver om dagligdagse problemer, frustrasjoner og gleder. Er det ikke det som er å blogge da? Koser meg hver gang jeg leser bloggen din, jeg. Ikke ha dårlig samvittighet for det i hvertfall. Blogginnleggene dine er bra, morsomme og opplysende. Kan man ønske mer, hehe. Er knallvær her i dag, men minus...brrrr. Ha en toppers dag med masse energi og inspirasjon! Klem fra Eli:)

    ReplyDelete
  5. Det viser jo bare at du er menneskelig du også :) Inegn er vel konstant på topp?

    Vikti å glede seg over de små ting i livet :)

    ha en fin dag!

    ReplyDelete
  6. Huff ja Nina regnet kan ta knekken på noen og enhver for å si det mildt så ikke fortvil vi er mange som føler med deg :o) Og du ikke stress kundene får vente de tåler det ;) Ihvertfall gjør jeg det ;)

    Ha en fin dag så snakkes vi :o)

    ReplyDelete
  7. Hei Nina :) Været er forgredligt...mange med deg som sliter med værsjuka :) Men om du ikke syns du strekker til er vi mange andre som syns du gjør det- både med blogg og butikk!! Hev deg over de som sier negative ting, du vet bygdedyret og janteloven lever... Ønsker deg en flott dag og håper ilag med deg at solen kommer tilbake.

    ReplyDelete
  8. Hei Nina.
    Ettersom butikken er levebrødet ditt synes jeg at det er viktig at du prioriterer den. Ikke ha dårlig samvittighet for at tiden ikke altid strekker til for å skrive blogg-innlegg.Det skal jo være moro, så da er det vel heller bedre med gode men få innlegg enn mange kjedelige som tar mye av din tid.Vi damer skal være så flinke og rekke masse og har hele tiden dårlig samvittighet for ett eller annet. nei, kos deg med familien din og butikken og blogg når du virkelig har lyst.
    Ha en fin høst.

    ReplyDelete
  9. Sliten må ein jo få lov til å seie ein er, det er din blogg så du bestem kva du vil formidle.

    Eg kjem frå Sunnmøre og er vant med tåke som aldri lettar. Det er nesten verre enn regn synest eg. Regnet plagar meg ikkje då det er iallefall plussgrader. Vert nok surare når minusgradene kjem. Er bekymra for plantene mine, håpar dei overlev betre i år enn ifjor.

    Når du er sliten får du gjere mindre av det som ikkje er viktig. Ta tida til hjelp og unn deg noko kjekt oppi alt det travle.

    ReplyDelete
  10. Amen!

    Regn er no dritt og vi har hatt unormalt mye av det i år ja. Ingenting har godt avså mye regn.
    Send klem som vanlig. Skulle da seff ønske du kunne fått den live.Snart kanskje?

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)