Sunday, October 7, 2012

Stripper!

I dag har jeg testet ut hva som funker best når en skal fjerne maling.
Ikke fordi det var en test, men fordi jeg gikk tom for Rust-Oleums skumspray og måtte lete i skapet etter noe annet. 
(Om du trodde det var noe annet enn møbler som stripper, så ble du kanskje skuffet! ;) )
 Liberons stripper er laget for å skånsomt ta lakk og maling av møbler uten å skade treverket, og den tar bort ett lag om gangen. På møbler med 10 lag gammel maling anbefaler jeg Rust-Oleums Hard Hat. En må riktignok bruke mer makt på skrapingen og malingen flasser av i seige krøller.
Liberon blir som en sirupsmasse som jeg syns det var verre å få bort siste rest av. (Skal vaskes med Liberon møblerens etterpå, men det hadde jeg ikke. Jeg skal bruke slipemaskin, og håper det ikke kleber på papiret.)
 NB Bruk hansker! ;)
Topplatene på gamle møbler er ofte sprukne og stygge, og i steden for å sparke, fjernet jeg like godt hele suppa. Resten tar jeg med Excentersliperen.
 Dette skapet skal Charlotte få på rommet sitt.

Maria og Nathalie har byttet rom i dag, og DET var ganske kaotisk!
(Batteriene i blitzen min er kjøpt i Tyrkia, og er av elendig kvalitet=streiket den her!)
 Holdt på i noen timer, for å si det sånn, -og vi er IKKE ferdig!

Her er frøkena meget fornøyd over å måtte plukke opp rusk og rask som hun har puttet under madrassen det siste året.....
 (NB Det var hun som ønsket at jeg skulle ta bilde av henne og blogge om det, -for vi lo mens hun laget sure-grimaser!)

Charlotte er langtifra sur da, selv om hun både mangler skikkelig nattbord og skap.....
Hun har jo fått eget rom, og stortrives i husets minste soverom.

Maria har også kommet seg i sin nye seng, og alle bamsene er på plass.
Nå gjenstår det bare å bære opp klesskapet hennes, men da må vi ha hjelp, for jeg klarer ikke med en stk ubrukelig arm.

Nathalies nye rom er ikke helt i orden enda, men det er rent og har nyvaskede gardiner, og nytt klesskap. På uthuset står skrivebordet jeg kjøpte i vår. Det må vi vel prøve å få inn i morgen.



1 comment:

  1. Det er mye jobb i bytting av rom , utrolig hvor mye som ligger i skuffer og skap. Men det blir jo så bra til slutt og alltid kjekt med forandring for både store og små.
    Ønsker dere en fortsatt flott Mandag :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)