Sunday, April 14, 2013

Sånn er det her, åpent og ærlig!!

 Jeg er bare så innmari lei av å bo i kaos, så for å gjøre det litt koseligere på stua, -som er den minst kaotiske plassen i huset akkurat nå, har jeg byttet om på veggpynt og invistert i ny klokke. (Hvorfor er det alltid sånn at det er når man er blakkest, at en har mest lyst på noe nytt??)
 Uansett ble både jeg og Andreas fornøyd med dette, og også plasseringen av bildet som han her tidligere. Klokke og lampen er fra butikken min.
 Hver gang jeg kjøper inn pølse og tilbehør for å tenne bål og grille, blir det regn. I dag klaget jeg ikke det store, for 12 varmegrader og yr, er ikke fælt for hagen min.... (Gliser bredt!)
Løsningen ble derfor:
 Sammen-limede hylleplater har vi omtent i hele huset.....
Min lille medhjelper var meget ivrig, og gav seg ikke selv om tvinnene var satt på.
 Må si det skal bli en lettelse å ikke ha spiskammerset på kjøkkenet mer.....
Hver gang en skal inn i ett skap, eller åpne en skuffe, er det noe som står i veien! (er det rart at vi lager mat på stua??)
 Spiskammerset nærmer seg ferdig, og interiørkonsulenten har egentlig troen. Dessverre er samboeren opptatt med båt-greier for øyeblikket, og jeg er tom for trelim. Limen til taklistene var det noe galt med, så jeg må i butikken min for å hente en ny tube. Der har jeg også en flaske trelim stående :)
Nå spekulerer jeg bare om jeg skal orke å sy forheng til benkeplaten her inne, eller om jeg bare skal ha åpen løsning slik vi har hatt det i 5 år. Hmmm....
I tillegg må jeg male siste strøket på gulvet, og trylle frem (sy) en mini-gardin.
 Ett hortensia-bilde, etter at den fikk vann igjen i morges.
Kan det der med å vanne blomster jeg(!) *Host host*
;)
God søndag!



2 comments:

  1. SÅ fint det ble med en klokka! gørrfin..
    Og så koselig med grilling i peisen da, smaker godt det å :)

    Dere er så flinke altså, litt rot her og der må man bare tåle - slik er det her også syns jeg hele tiden, selv uten ungen :P

    Ha en fin Søndagskveld,
    og god uke-start i morgen!

    Klem Jatte♥

    ReplyDelete
  2. Ulempen med å pusse opp et sted, er at alle tinegene som var i det rommet, dessverre ikke kan bli midlertidig borte.. Det hadde igrunn vært en fin ide med krympekasser f.eks, så trengte man bare en flyttekasse..

    Her har helga bestått av snø og sludd, og dermed ENDA mer søle og vann, til vår lille gravemaskinførers glede, men til vaskekjærringa( meg) sin store fortvilelse.. Men, nå kommer en ny uke! Kanskje med ferdig spisskamers for deg? :)

    Jeg blir også gjerne ekstra fæl til å handle når jeg egentlig får innkjøpsstopp.. :P

    Nydelig farge på hortensiaen! :) Min lå nesten nede på bordet i dag, men håper en real bløtlegging berger den.. :P

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)