Sunday, August 11, 2013

Akkurat nå.....

Her sitter jeg akkurat nå, og veksler mellom å bestille varer, snakke med kunder og skrive blogg.
Helt greit helgaarbeid.
 På mac'en er det som vanlig en rosa huskelapp, enten fra Sati eller Mona i butikken, eller en liten påminnelse til megselv i en hektisk hverdag. Det er endel som går i glemmeboken, dessverre, selv om man har ett snev av klisterhjerne.....
Vi måtte løpe inn i dag, for plutselig åpnet himmelen seg, og jeg slapp atter en gang å vanne hagen.
Ikke en gang i år har jeg måttet etterfylle dammen min pga tørke. Det er første sommeren på 5 år....
Men jeg syns ikke været har vært dårlig heller, det er bare at vi har jevnlig med styrtregn. Greit nok, men hagen ser litt slagferdig ut,
Lyktene selger jeg i butikken min. Liker de så godt.
Hagen sett fra verandaen for litt siden. Ja, jeg trenger å klippe plena, men jeg syns det er en uting å gjør det på en søndag.
 Så langt kom jeg med plantingen min i dag. Bøtte, spade og vannkanne står parkert midt på stien, for Andreas trengte hjelp med presenningen på taket på hagestua. Enda noen uker før vi får det permanente taket der.
 I morgen kveld pakker jeg varebilen og setter nesen nordover mot Trondheim. Jeg skal levere varer til mine kjære trønder-kunder, og besøke gode venner. Blir bare en natt, men sånn er det når en har egen butikk. Søsteren min takler nok å drive litt alene, for hun begynner å bli veldig flink, det er bare at Forsvaret stikker av med henne over nyåret! ;)

Nå er det straks klart for film her, så får vi se om vi rekker mer jobbing før en må finne senga. Har flere bilder klar, både fra huset og hagen. Hagestua er ikke så flott enda, med bare reisverk, men jeg tror den blir bra en gang i fremtiden.....

Ha en fin kveld!


2 comments:

  1. Nydelig hage du har :-) Vet hvor mye innsats og jobb som ligger bak den. Herlig!

    ReplyDelete
  2. UNDERBARA BILDER HÄRINNE:) din blogg är verkligen jättefin...Har du bloglovin??

    Kolla in min blogg för inredningstips:)

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)