Wednesday, August 7, 2013

Trøstedrikking, pisking, depresjon, og dans røde på roser....

Jeg har bare lyst til å sove. Sove, sove, sove......
Vet ikke hva det er med meg, men jeg er ikke opplagt til hverken å rydde, jobbe i hagen, eller gå en tur.
Når jeg ikke har lyst til å jobbe i hagen MÅ jeg være syk!
Det går vel inn på meg, å oppleve det jeg har fått slengt i trynet den siste tiden, -kanskje mer enn jeg vil innrømme for meg selv.
På onsdager hender det at jeg tar ett lite glass vin og koser meg med, men kjenner at jeg overhode ikke har lyst på det i kveld, og sitter her med en kaffe i steden, for å prøve å våkne.
Tenker at det ikke er noen vits i å døyve smertene med vin, men heller bearbeide de, og få de ut av kroppen.
 Burde virkelig gått meg en lang tur, men jeg tror jeg venter til i morgen, for jeg kjenner at jeg er bare altfor trøtt i dag.
Bildene legger jeg ut for å minne meg selv om at jeg kan ha det koselig rundt meg, når jeg orker å rydde.
Arkivbilder, kaller jeg de..... Huset er litt mindre bloggevennlig akkurat nå.... ;)
 Å løfte haken og se fremover er fint når man kjenner at kjellertaket har falt ned i hodet på deg. Jeg har egentlig mye å se frem til, og overhode ingenting å klage over, men i dag har jeg trolig både dyttet både messe og sydentur under matta.
Jeg er deppa.
 Om du lurer på hvorfor jeg skriver sånt her, så er det av to grunner.
1. Det hjelper meg å sette ord på problemene, og tømme hodet.
2. Dere ser at mitt liv er ikke bare en dans på røde roser, men også har mange grå hverdager.
Konklusjon: Kanskje det er ferre som misunner mitt utad så "flotte" liv, og dermed mindre stygge kommentarer.
Nå tror jeg at jeg skal gå å drukne meg i badekaret, og lese 50 Shades of Grey, og be Andreas piske meg etterpå.
Da kan ikke livet bli verre!!!
For jeg syns ikke boken er bra skrevet, og jeg liker IKKE pisking!!! *Gjeiper*
(Vel, jeg innser at jeg heller burde ta med telefonkatalogen, for den er både mer innholdsrik og informativ!)
-Som syns pisking er oppskrytt, i grunnen. 

19 comments:

  1. Ta vare på deg selv .
    Klem fra sylvia

    ReplyDelete
  2. Du må gjøre det som føles riktig for deg, Nina. Blås lang mars i misunnelige besserwissere. Jeg skjønner godt at det går inn på deg å få mye dritt, hvem hadde ikke blitt deppa av det, men tenk på alle oss andre som ser litt lenger enn nesa rekker, og både støtter deg og føler med deg. Du er flink, tøff, modig, søt og kreativ. Ikke la noen fortelle deg noe annet! Klem sendt over fra Eli:)

    ReplyDelete
  3. Du veit, det er så mange "små" mennesker der ute, som ikke har fått til noe med livene sine. Litt småbitre og sjalu griper de sjansen til å hive padder på andre som får til ting. Ikke så mye å gjøre med.
    Men løft ditt hode, du raske jente...
    Du har fått til så mye, og har mangt å være stolt av :-)

    ReplyDelete
  4. Åh kære Nina, hvor jeg føler med dig! Nej livet er ikke bare en dans på roser og jeg kender det godt, når det hele bare føles så grumt og trist. Det er forfærdeligt, når man ikke orker at passe sit hjem og knap nok sig selv. Så prøver jeg at overbevise mig selv om, "at ingen storm varer evigt" og det passer jo! Jeg håber at du snart kommer ovenpå igen! Pas rigtig godt på dig selv......jeg håber du har nogen til at passe lidt på dig også og give dig kærlighed og tryghed!
    Tusind knus og kram fra Rita

    ReplyDelete
  5. Åh kære Nina, hvor jeg føler med dig! Nej livet er ikke bare en dans på roser og jeg kender det godt, når det hele bare føles så grumt og trist. Det er forfærdeligt, når man ikke orker at passe sit hjem og knap nok sig selv. Så prøver jeg at overbevise mig selv om, "at ingen storm varer evigt" og det passer jo! Jeg håber at du snart kommer ovenpå igen! Pas rigtig godt på dig selv......jeg håber du har nogen til at passe lidt på dig også og give dig kærlighed og tryghed!
    Tusind knus og kram fra Rita

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Hei Nina.<3
    Er enig med de over her,du er en flott dame du Nina.
    Jeg liker deg så godt nettopp fordi du er den du er.
    Det er ikke mange som tørr å skrive så åpent om livet
    sitt som du,dønn ærlig.:) Kvinnfolk kan være noen
    skikkelige drittkjerringer,det har jeg selv erfart.
    Det tåles ikke at man er både pen,klok,flink osv...på
    en gang vettu.
    God klem til Nina.

    ReplyDelete
  8. UFFA TRIST Å HØRE...
    DU MÅ IKKJE LA DEG KNEKKE AV DISSE SMÅ
    DU ER KREATIV FLINK OG EN LIVLIG OG SØT PERSON
    FORTSETT Å VÆR DEG SELV DU NINA
    KLEM ELI:)

    ReplyDelete
  9. Håper dagen imorgen blir bedre♥

    Ha en herlig Torsdag,
    Klemmer fra Jatte♥

    ReplyDelete
  10. Hei Nina
    Hvorfor lytte og attpåtil bry seg? du er god det du er god til, du er ikke bedre enn det beste i deg selv
    og det er noe du skal være stolt av!!! For heller ingen andre i denne verden er bedre enn det!
    Det "ytre" som de fleste ser av deg - vet ikke, eller skjønner ikke? at du også har et hjerte. At du ikke er bare laget av hardt materiale.
    Jeg vet alt om å være deppa, men jammen er det ikke et lys i enden av tunnelen hver eneste gang... også i din tunnel Nina.
    Du har og er en "offentlig" person, baksnakking og ikke minst: misunnelse, er og kommer å bli din hverdag. Men jeg er 100% sikker på at du rir over det. Du er sterk som en okse, du vet hva du vil - og du får det til.

    La ikke 1 person ødelegge når 1000 andre mener det motsatte. Selv om det er lettere å tro på det negative enn det positive, så HANG IN THERE!! livet er for kort å bry seg om det som ikke er riktig!

    Keep on Nina
    dette greier du....

    ReplyDelete
  11. Misunnelse kjenner dessverre ingen grenser - og det er så altfor mange som spyr ut "gørr" og angriper den som tør noe annet - istedet for å ta tak i sitt eget liv. Jeg sliter litt med det samme selv, og kjenner meg igjen i det du skriver. Fortsett og dele det med oss heller enn å bære det alene.
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    ReplyDelete
  12. Det er ikke alle som liker mennesker som er så åpne
    og ærlige som deg. Som sier det en mener.
    Stå på. Det er mange som liker bloggen din
    og det du driver med. Skulle gjerne vært innom butikken din.
    Men det er sjelden jeg er på de kanter av landet.
    Ønsker deg lykke til. Stå på.
    Ha ei fortsatt herlig uke :)

    ReplyDelete
  13. Har aldri helt forstått hvorfor folk skal være så stygge, har du ikke noe fint å si så hold det for deg selv vel??!!
    Godt med arkivbilder når huset lever selv takket være unger o.l ;)
    Og nå har jeg ikke lenger et press på å lese den boka kjenner jeg-hehe..

    Skal og på messa i Oslo(?), så hvis en jabbete vestlending plutselig snakker til deg som hun skulle kjent deg-sorry that might be me..

    Ha en fin dag:)
    Hilsen Charlotte

    ReplyDelete
  14. Takk for at du deler! Jeg kjenner meg igjen! Jeg tenker at du er tøff som vil og som tør! Jeg beundrer deg og en dag vil jeg også bli like tøff! Du har en vakker blogg og det er vakkert at du deler av livet!" Slik er livet for mange!

    Klem
    http://menneske-ogliv.blogspot.no/
    Bjørg

    ReplyDelete
  15. Søte morsomme gale Nina-nå er det sånn at 90% av dine kunder er superfornøyd med din service,beliggenhet og at du strekker deg ekstra langt for å nå mål og gi dem det de vil ha.
    Hvis da max 10% er surmagete og idioter i hodet-KOFFOR I ALL VERDEN LA DEG BLI DEPPA AV DEM?
    Ingen butikk,firma eller person i hele verden har 100% fornøyd kundegruppe. De færreste kan måle seg med dine tall.
    Så senk skuldrene slapp av og kanskje ikke stille så sykt høye krav til DEGSELV?
    Bare en tanke fra en som bryr seg bittelitt mindre ka alle andre andre måtte mene om meg om mitt,men kan fortelle deg at hadde 90% vært positive til mitt engasjement, min jobb.min service etc så hadde eg vært stolt.

    Mitt favorittordtak for sånne situasjoner er people who wanna drag you down are already below you

    ReplyDelete
  16. Har så lyst på et sånt sofa bord som du har, er det mulig å få tak i noe lignende som har både hylle og skuffer? Var forresten innom butikken din for første gang sist lørdag, <3 kommer garantert mange flere ganger tilbake!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dessverre er ikke det bordet mulig å skaffe lenger.
      Beklager!
      Du er hjertlig velkommen tilbake!!! :)

      Delete
    2. Det var synd ja, da får du si fra om du får lyst å bytte det ut og selge ditt en gang ;) Ellers så skal e følge med deg på fb om du det kommer et annet e kunne tenke meg! :D

      Delete
  17. Har så lyst på et sånt sofabord som du har, er det mulig å få tak i noe lignende med både hylle og skuffer? Var forresten innom butikken din for første gang sist lørdag da e var på bytur, <3 kommer garantert tilbake mange flere ganger! :D

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)