Friday, July 24, 2015

Uenigheter.....

Det eneste som vokser i hagen min for tiden er Hosta, gresset og brunsneglene.
 Her regner det hver eneste dag, og selv om det så flott ut denne morgenen, bøttet det ned etter middag, -så ille at da jeg bar av middagsbordet mente jeg at det var bare å ha på såpe og sette koppene ut....
De stakkars rosene, pionene og riddersporene legger seg flatt, og fylles med vann så de blir brune.
Skikkelig festlig :P
Litt forbauset over at disse liljene tåler regnet forundelig godt, men det kommer sikkert av at de er så små. Ble så opptatt av blomstene at jeg ikke la merke til linselusa i bakgrunnen....
 Andreas bygger "kjeller" til sin kommende veranda.
Jeg vil ikke ha veranda fordi jeg vil være i hagen, og hjelper derfor ikke til. Hadde tilsvarende veranda i min forrige bolig, og den brukte jeg kun i 10 minutt hver gang vi hadde besøk. Da spiste jeg mat! (Nå har vi hagestue, bakgård utenfor den, og to sitteplasser i hagen)
Eneste grunnen til at jeg går med på veranda er at da er det min tur å få viljen min neste gang, og at jeg ikke betaler en krone. Gamle hus har ikke sånne veranda-vorter!! :P
 Ville heller ha brukt tid og penger på å fikse uthuset som han klarte å kjøre bommen til gravemaskina inn i veggen på! Vi skal inn med vindu der, samt skifte endel av kledningen lell.

Det er jo sånn i forhold, at en må gi og ta, og inngå kompromiss. Jeg var nesten på gråten da han, svigermor, samt foreldrene mine prøvde å overbevise meg at det hadde vært flott med veranda, for veranda er typisk 70-80-talls på gamle hus, men tanken på å få en sånn plass til å lagre plenklipper og hagemøbler på vinteren lokket da. I tillegg tror jeg at jeg vil like en veranda når jeg blir gammel, men den egentlige grunnen er at da får jeg enda en plass å "innrede".
Nå må Andreas bare forvente at jeg kommer til å blande meg skikkelig borti hans etterlengtede garasjebygging, når den tiden kommer, -for husk neste gange er det MIN TUR Å FÅ VILJEN MIN!

N

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)