Wednesday, March 12, 2008

Tanker og bordkort

Jeg sliter litt for tiden.
Budrunder på drømmehuset, pusser opp og diskuterer med meglere for å selge mitt eget hus, leter etter ny bil og deler til den gamle. Alt dette med dundrende migrene!
Puh!
Lykken er at jeg vet jeg overlever, og at pengene plutselig ikke er ett stort problem lenger. At huset krever ENORMT mye arbeid som drenering (på'n igjen!) 300 liter maling, og renovering av ALLE gulv, nytt kjøkken og fjerning av innvendig brønn, skremmer ikke meg som har familien i ryggen!
Av og til er det flott og ha kjempestor familie! ;)

I natt lå jeg våken i timesvis pga huskjøp hovedsaklig (samt hodepine). Til slutt tvang jeg meg i å tenke på noe annet enn hus, derfor ble det bryllup!
Det må da være helt logiskt å tenke på bryllup, når hodet er fullt av så mye annet! *oppgitt*!
Andreas var nemlig temmelig sikker på at jeg ville fri på skuddårsdagen, i og med at vi skulle ut å spise...
Men det gjorde jeg altså ikke!
Grunnen er at jeg har vært gift, og skal det skje igjen, må det være litt opp til HAN, og hans ønske. Andreas har alltid sagt at han vil gifte seg, men han vil ha ett lite bryllup, så allerede her dukker problemene opp....
Andreas er enebarn.
Han har mamma og bestemor, samt 6 tanter og onkler, ingen søskenbarn. = 8 personer tilsammen!

Jeg har 4 søsken, foreldre, og onkler, tanter og søskenbarn på 3 sider!! (har jo "adoptert" stefar!) Mister tellinga allerede ved søsken og deres partnere....!
Familien min er HUGE, så hvordan kan man ha ett LITE bryllup??
Mange av søskenbarna mine vokste jeg opp sammen med, og de var reserve-søsken for enebarnet Nina i 12 år. De vil nok bli dødelig fornærmet om de ikke blir bedt! hehe...

Men i mine søvnløse netter, dukker heldigvis løsninger på noen problem opp, selv om hus hverken blir kjøpt eller solgt!
Hva løsningen er, forblir hemmelig til soldaten går ned på kne (og det kan virkelig ta sin tid!) En annen ting er at ideen passe han fint, sa han! ;)

I mellomtiden kan dere ta en titt på bordkortene jeg ikke skal ha! ;)


Dette er fyrstikkesker dekorert med ringer i messing, rosenknopper av nyperose, noen hadde også perlehjerte (som Nathalie har stjålet her!) og navnelapper så klart. Disse laget jeg i 2002, og ideen er fra mitt av og til så kreative hode.

Ønsker alle en flott uke, og meg selv en god natts søvn! (haha, jeg som har enn bud ute! )

10 comments:

  1. Huff, håper migrenen er bedre.

    Jeg tror også jeg hadde fått hodepine av alle de tankene du har i hodet ditt for tiden :)

    Så spennende med huskjøp!
    Og løsning på pengeproblemer er alltid en stooor lettelse!

    Flotte bordkort, jeg kommer jeg! Ja, for vi er jo sikkert i slekt langt utti et sted, tror du ikke? Tjihi =)

    Håper du sover i natt da, vennen! Klem

    ReplyDelete
  2. Heia og takk for kommentaren...av og til vil jo tulletet Alex skrive om noe alvorlig, viktig og akkert ?
    Migrene er pyton...har det ofte selv :)

    ReplyDelete
  3. He he, lykke til med huskjøp og hussalg. Ikke rart du får migrene av alt du prøver å holde styr på.

    Veldig koselig å planlegge bryllup. Dere kan jo gifte dere i all hemmelighet i Tyrkia og ha en kjempefest i Norge etterpå?.?.?

    Må nesten nevne at Daniel er i Texas på jobb i fem uker. Stakkar liten er ute i den store verden helt alene for første gang mens Silvia sitter hjemme alene og er husredd som få ;-)

    ReplyDelete
  4. God bedring med migrenen! Åh! Så spennende med budrunde!! Og bryllups planer! Håper du har sovet i natt! Ha en koselig dag!

    ReplyDelete
  5. Hei!
    Håper migrenen din er borte som dugg for solen og at formen er på topp!

    Du har spennende dager forstår jeg, skjønner godt at du blir søvnløs :o) MEN MORO DA! Både hus og bryllupstanker da gitt!

    Ha en fin fin dag Nina og LYKKE TIL!
    Klem

    ReplyDelete
  6. Håper du har sovet bedre i natt, at migrenen har gitt seg og at budet deres går inn.
    Og som prikken over i`en kan vel Andreas fri etter kontraktskriving eller i den duren...;-D
    Klem!

    ReplyDelete
  7. Her foregår det ting!!
    Jeg må bare si masse lykke til! Håper virkelig at du får huset du drømmer om!
    Er det sånn at vi jenter bare kan fri den ene dagen hvert fjerde år??

    Håper migrenen blir bedre, og det blir den jo-du har jo såå mye å tenke på nå...

    Klem fra marte

    ReplyDelete
  8. Det hadde vært artig å sett hvilket hus dere byr på da: Hvor ligger det? Send meg gjerne en mail: kigd@online.no

    Klem fra Elisabeth

    ReplyDelete
  9. lykke t me kjøp, salg og frieri!!

    god påske!

    ReplyDelete
  10. Hei!
    Nå er jeg spent på å høre hvordan det går med budrunden på drømmehuset! Får vi se hvordan det ser ut?
    Håper migrenen er bedre! :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)