Monday, March 3, 2008

Ett tilbakeblikk på helgen.

Har hatt en fantastisk helg, -så flott at jeg ikke har hatt behov for hverken å sjekke mail eller blogg! ;)
På fredag fikk jeg besøk av Linn, søsteren min og Andreas. Nathalie var hos pappaen sin i helga, og tvillingene fikk overnatte en natt hos tanta i Børsa, så det ble avslapping, kos og null stress ett helt døgn.
På lørdag hadde Andreas sin månedlige Biltema-tur, og han dumpet meg som vanlig på Tiller Torget der jeg gikk og myste en times tid i fred og ro.
Søsteren min er mer Biltema-berte enn interiør-frik, men valgte å sitte hjemme og se på film i kjelleren på mitt eksklusive laken-lerret i steden. (Linn er 12 år yngre enn meg, og lettere ulik meg på flere områder! ;) )

Hadde ikke tenkt å kjøpe noe, for ny bil og nytt hus står øverst på ønskelisten, men to små brikker fra Lene Bjerre unnet jeg meg siden jeg mangler duker på nattbordene mine bla.

Skal bruke pengene jeg får fra forsikringsselskapet til å kjøpe meg ny bil mens Andreas reparerer skaden på bilen min etter hans nærkontakt med lille Bambi i vinterferien. Blir ingen dyr bil, men jeg er ikke så kravstor på det området, så lenge den går. Hus og hage er mye viktigere. Denne vurderer jeg sterkt da, siden jeg hadde en sånn tidligere, men måtte bytte da jeg fikk tvillinger.
Andreas tar da over gamle bilen min, og selger sin svære BMW for å kjøpe hus (tror jeg...!)

Min gode nabo og venninne Lone har åpnet Fjøsbutikken sin igjen, etter å ha flyttet den i ett annet rom i fjøsen. (det er ikke farlig når en har mange å ta av!) Hun har åpent hver tirsdag, og ellers etter ønske så lenge hun er hjemme ol. Lysestakene på bildet over, selger hun der bla. Disse koster kr 649,- og det er bare ett sett igjen nå! De kommer fra Perfect Home, og de er også tom! (ordinær pris 849,-)

Flere bilder derfra kommer senere denne uken! Skal bortover i morgen til hun åpner kl 12.00.

Ellers så driver jeg og maler hus....

Det er vel 12-15 dørblad som skal oppfriskes til jeg selger, og flere er allerede ferdig. Bildet over viser underveis bilder fra gangen som får en lysere farge, og stygg grønn strek blir fjernet. Tenkte at eggehvitt ble for lyst, men en prøve beviser det motsatte, mener nå jeg da. I skrivende stund tørker sparkelet som dekker over forskjellige hull anti-minimalisten har hengt opp på dørbladene...
Trappen har også fått ny malin på sidene, mens trinnene må vente til fredag slik at det får tørke når vi reiser bort. Bladrankene mine er borte, så trappen selges helt hvit. ;)
I morgen kommer det en mann fra Notar for å ta en uforpliktet verdivurdering av huset mitt, og jeg må innrømme at jeg er både spent og skeptisk. (Notar er jo ikke de aller billigste meklerne... Anbefalinger og tips tas imot med takk her!)
Ønsker alle en stårlende uke, og selv om bloggingen min er laber på helg, tar det seg opp igjen på ukedagene!
I helgene må kjærligeheten pleies! :))

7 comments:

  1. Hei det hørtes deilig ut med en helg nesten helt for seg selv, jeg og terje var en tur på kino på søndag da , godt med litt avkobling. Du maler i vei ser jeg , blir godt å få bort den grønne lista ! he he. Ny bil .... ja det står ganske høyt på ønskelista her i huset også , men terje har begynt å titte på båt igjen, så da blir vel det langt frem.

    Synn jeg skal jobbe på lørdag , skulle gjerne vert med å tittet på hus sammen med dere.Vist det er visning på søndag også kanskje dere blir en tur nr.2 ?

    ReplyDelete
  2. Såå bra det blir med litt maling!! Nydelige duker du kjøpte! Ha en koselig uke!

    ReplyDelete
  3. Andreas er vel strengt tatt viktigere enn Bloggen, så det holder jeg med deg i!
    Jeg husker den knall rosa Mitsubishi`n du hadde på Nedre Texas, steike det var litt av ei skute. Ikke mye tvil om hvem som kom kjørende.

    ReplyDelete
  4. Hei igjen
    Takk for kommentaren din om hvitmalte gulv. Må innrømme at så glad er jeg ikke i å moppe at jeg vil male hvitt etter å ha lest kommentaren din. Har ikke støv på hjernen, men synes jo det er kjekt at det er sånn noenlunde rent rundt meg. Med barn i hus er det derimot ikke like enkelt å få gulvene til å være gullende rene til enhver tid. Slik er det bare, og det aksepterer jeg til en hviss grad. Derfor trenger jeg ikke lage meg ekstra arbeid.
    Har anskaffet meg fargekartet til Oxan gulvmaling, så nå skal det finkjemmes for fargevalg:0)

    ReplyDelete
  5. Synes du er kjempeflink som får malt så mye, selv om det er gøy med hussalg er det endel stress med det ja. Blir spennenede deter her. Følger med!Vakre duker, sukk...
    klem

    ReplyDelete
  6. Så klart du må komme på besøk når du flytter hjem. Åhhh, det blir kjekt det... Så kan vi sitte på verandaen og drikke vin og bare pople. Blir spennende å høre hva du får i takst, kanskje litt annen pris der enn her?
    Lykke til uansett!

    ReplyDelete
  7. Hei!
    Så du fortsetter og pusse opp! Skal vel bli spennende å få megler på besøk! Jeg gleder meg iallefall skikkelig til at en skal komme og ha en verdivurdering på huset vårt når vi har er ferdig med oppussingen! Skal bli morsomt å høre hvor mye huset har steget i pris etter alt det arbeidet vi har lagt ned! Men man må nok ikke skru forventningene helt til tops, da blir man vel bare skuffet. Det er jo begrensning på hvor mye et hus kan stige, som ligger til skogs og 15 min kjøretid fra byen.
    Ønsker deg iallefall en fortsatt fin uke! Dukene du hadde kjøpt, likte jeg veldig godt!
    Klem fra Beth

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)