Sunday, February 8, 2009

Hylle-dilemma....

Har den siste tiden lidd av pensel-skrekk, men har i dag omsider fått av lokket på en bøtte. (det er jo det som er vanskelig etter så lang tid! Bom fast!)
Veggen i gangen har fått litt ny farge, men må ha enda ett strøk. Og maling er bestilt, så den saken er vel grei. Problemet er hva jeg skal henge over benken min....
Denne ble jo anskaffet for kort tid siden, og jeg mener jeg ikke har en eneste hylle (blandt ca 10 stk) som passer over denne! De blir nemlig for korte...
Denne er en mulighet, må bare male den først (bildet er fra det forrige huset) Eller jeg kan lage en ny med sånne hylleknekter. -Men da MÅ jeg kjøpe meg ny fres først! (kommer nok til å skru ned hyllene på rommet til Nathalie, -bildet og frese kan på de også da!)
Men egentlig ønsker jeg meg en hylle med kroker under, ala denne som skimtes her! (men den der er altfor kort..)
Hmmm...?
Tror jeg må frem med penn og papir....

Plukket ned ett nattbord fra samlingen min på gjesterommet i dag. Lysestaken skal stæsjes opp litt, bare plasserte den der før jeg tok bildet.Morsdagen har for meg vært akkurat slik jeg ønsker å ha den. Produktiv og familiær.
Biff-middag med bakt potet og Nina's egenkomponerte soppsaus. Sjokoladekake etterpå, bakt av min kjære.
En bukett rosa roser ble det også på meg, samt underholdning i form av to jålepotter i skjørt syngende & dansende foran speilet på stua. (Lyst å legge ut film av de, men er redd for at noen vil komme å kidnappe de, fordi de er så utrolig søte!)
Vips så ble det mandag, før jeg kom meg til sengs, igjen!
Klem fra Nina.

11 comments:

  1. Likte den herlige røde fargen på stuen. Gulvene var vakkre !! men likte ikke speilet og peisen.

    Bra vi er forskjellig !!

    At jeg liker dette mener ikke nødvendigvis ikke at jeg har dårlig smak rara...ha ha.
    Herlig at vi ikke har samme smak !!
    Tar personlig den røde fargen overralt i stedenfor en duk på bordet. Det grøsser jeg over ha ha ha.

    Men jeg er nå rar :)
    Synd du ikke kan komme i helga. Håper det stemmer for deg en gang slik at jeg kan bli kjent med deg søta !!

    Ha en herlig rødfri stue til deg !!
    Og dukfri liv for meg :)
    Klem

    PS likte kjøkkenet ditt da, særlig skålene !!

    ReplyDelete
  2. Good Morning...

    I like the shape of the bank and the color of the pillow.
    And the candlesticks to fit perfectly. All in all a felicitous combination.
    It looks very nice.
    Hugs christine ;-)

    ReplyDelete
  3. Ja, skjønner utrolig godt hva du mener, for jeg sleit med det samme selv også. Hyllene i nettbutikkene her ble for korte.

    Kopier ivei, ikke vanskelig i det hele tatt vet du!!

    Nå styrte til jobb. Fin dag til deg Nina.

    ReplyDelete
  4. Det ble nydelig med benken der, og ja, skulle foreslå Anemones hylle men ser du har funnet den allerede ;o))

    Så herlig morsdag du har hatt.. beste underholdning i verden når ungene lager den!!

    Ha en fin dag, Nina..

    ReplyDelete
  5. Nei det skal ikke være lett. du får snekre hylle selv. Klarer fint det du;)

    Dessertskålene dine var veldig fine. green gate har ikke så fine, så jeg holder med deg på det valget. så fint å kombinere med andre fløtehvite kopper og kar.

    Ha en fin mandag
    klem

    ReplyDelete
  6. Hei hopp, ikke enkelt nei.
    Tor vi må bestille flere hylleknekter fra Lobelia.

    Men ikke begynne å prate om fres da... vet det blir mye penere, men da ender det bare opp med at jeg må plage en opptatt mann med fres på andre sida av elva.

    Vi snakkes.

    ReplyDelete
  7. Ja hyller kan vi aldri få nok av!! jeg holder på å planlegg minst to nye...en til kjøkkenet, en til stua og en til vakerommet...pluss litt til :-) har heldig vis noe rekved jeg kan bruke.

    Så koselig at det blir gutt da Nina!! det er jo gøy med ett annet kjønn selv om jenter er lett stelte:-) tenker det er en prins som komemr til å bli bortskjemt av sine tre supersøte store søstre.

    Til neste uke skal jeg ha sy foreningen på besøk...da skal jeg nok fortelle Sissel at hun må besøke din flotte blogg. Du er jo til stor inspirasjon for så mange.

    Så synd du ikke får til og være med hos Irina, det hadde vært super gøy og møtt deg igjen.

    Ha en fin mandag kjære du
    Klem

    ReplyDelete
  8. Heisann, og tusen takk for at du tok turen innom til meg :)
    Jeg bestilte krøll-liljene under navnet Martagon-liljer, men da jeg prøvde å google ble jeg også litt forvirret ja...
    Det som skjedde hos meg var at jeg fikk løkene etter det store snøfallet her i høst, og etterpå har det ikke vært mulig å finne bar bakke her...så nå står de pakket til overvintring!
    Det jeg lurte på var om jeg kunne sette dem inne til driving for senere å plante dem ut, og siden du er like klok som meg, så tror jeg at jeg prøver det :)

    Benken din er søt, enig med deg i valget av hylle, mere kroker gir plass til mere stæsj :)

    PS Synes løsningen i forrige "Tid for hjem" var grufull, jeg hadde IKKE blitt glad for å komme hjem til dette.....

    ReplyDelete
  9. Heia! Du må IKKE ha dårlig samvittighet for det Nina! De har føtter å gå på her sjø!
    Skal sette av ett til deg ja!
    Nydelig benk! Den har jeg å!
    Rart?!? He he!
    Koselig hos deg!
    Ha ei fin ny uke!
    Klemmer!

    ReplyDelete
  10. Hei og hopp! Tenkte bare at jeg skulle tipse deg om at det finnes en hylle i samme serie som benken din , og den måler :
    Dimensjon: 100x28x26 cm

    Uansett håper jeg du finner noe som passer :))

    Fantastisk jobb dere gjør , helt fantastisk , klem A

    ReplyDelete
  11. Hei Nina!
    Lenge siden nå! Jeg har kikket litt nedover i bloggen din, og ser at det har skjedd en del ting siden sist. Flinke dere har vært! Må få si at det ser ordentlig lekkert ut hos dere!
    Klem Trine

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)