Wednesday, February 4, 2009

Hjernevasket mann??

Mange vil nok tro at jeg ikke snakker sant, når jeg sier at det var samboerens idé å kjøpe hvit sjeselong fra IKEA, og noen vil nok mene at han er hjernevasket....!

Men det var faktisk hans forslag, og han som dro ut til bilen med diverse mål, for å se om vi i det heletatt fikk den inn i bilen min, samt han som betalte den! (-på en måte iallefall, for vi brukte litt av pengene vi fikk av svigermor til jul)

Begrunnelsen han hadde, var at dem matchet Ektorp-sofaen, samt at han ikke liker min brune kurvstol.
Nå mistenker jeg også han for å være den som okkuperer plassen, for den er utrolig god å sitte i!
Vi valgte også å kjøpe enda ett Lydum gulvteppe til stua, i steden for å bytte ut både det under sofagruppen, og på spisestuen.
Jeg ville nemlig ha to like der, men fant ikke noe jeg likte på Bohus eller Skeidar her i Molde. Mener å huske at det var ett til kr 2500 som var ganske ok, men jeg får nupper nedover ryggen med tanke på hvor mye vi klarer å søle på teppene, derfor valgte jeg heller ett til 250 kr, som er bare å stappe i vaskemaskina på 60 grader når uhellet kommer. For det gjør det!
Vi kjøpte likedan teppe til gangen også, men det var smalere. Her hadde vi også ett Lydum-teppe fra før, ellers er alle teppene i huset nesten helt hvite. Ikke fult så praktisk i en gang....

Barna måtte få by-gave når foreldrene stikker av til storbyen, så litt å fylle dukkestua med, var populært! Muggen fant jeg på Antikken i Orkdalen da. Rakk akkurat innom før de stengte, på vei hjem. Savner den butikken enormt etter jeg flyttet, og prisene er bare supre.
Grunne til vårt besøk i trønderbyen denne gangen var utvidet ultralyd på St.Olavs.
Alt så bare bra ut med den lille, og vi fikk også se at det blir en liten gutt.
Min kjære begynte straks å planlegge hvilke verktøysett han skulle få fremover, mens jeg ble glad for å endelig ha valgt rett farge til barnerommet. (Sist ble det jo to jenter på rommet med samme farge...!)

Det ble litt dill på meg også, masse lys på IKEA, en liten Lene Bjerre-brikke, noen skuffeknotter og magasinet fra Jeanne d'Ark Living. Klarte ikke å gå fra det....!
Jeg var nemlig litt skeptisk til dette bladet i utgangspungtet, tenkte det kanskje kunne bli for mye Jeanne d'Ark, men det ble det ikke.
De har tatt for seg flere stilarter innenfor franskinspirert interiør, og fylt bladet med mange forskjellige interiørreportasjer. Menger av flotte bilder og flott kvalitet på papiret! (ikke rukket å lese mer enn halve enda!)
Håper virkelig det neste bladet er like bra! *glis!*
Det ble også en liten by-gave til barnevakten!
Den ligger her og venter....
Sender også en takk til Hotell Kvålsvoll, der vi overnattet, samt koste oss stort på mandagskvelden!
Klem fra Nina.

19 comments:

  1. Mannen har smak og dere har fått det nydelig Nina.
    Ja du får mange avleggere å passe på utover...
    En gutt er jo superflott!!
    Pelliser blir det heldigvis lettere og lettere å få tak i.
    Vil passe godt i stua di når bare lyset kommer.

    ReplyDelete
  2. Å Nina, jeg var så helt sikker på at dere fikk gutt for jeg klarer alltid å spå riktig når det gjelder kjønn. Gratulerer igjen! Da vet jeg ihvertfall hva slags farge han får på rommet sitt, gleder meg kjempemasse til å se det etterhvert. Og du, den sjeselongen var dødsfin og så utrolig behagelig å sitte/ligge i. Det er så utrolig stilig med lyse farger og jeg ser flere har både hvite sofaer og stoler og det som er...joda, det kunne jo jeg også tenkt meg men hvordan i svarte klarer man å holde de rene med småbarn i huset????? Jaja, jeg får vel vente til Martinus og evnt. andre som kommer senere blir store og ikke griser så fælt.
    Når det gjelder spirerommet mitt...joda, takk for det og det er faktisk ganske koselig å sitte der. Når det gjelder overskuddsstauder skal du så mer enn gjerne få isop av meg, jeg har sikkert bortimot 50-60 stk. og så mange får jeg ikke bruk for, hehe. Jeg ser også at jeg får altfor mange stokkroser (appleblossom og noen i 2 forskjellige rosafarger), agastache rugosa, lys lilla revebjelle (tror det er den fargen jeg tok frø av i høst), digitalis 'flashing spirit' (tror den heter det, små hvite bjeller med litt lys brunaktig kjerne...ble en skikkelig favoritt hos meg i sommer) og sikkert en del stauder til som jeg ikke helt har oversikt over enda...jo forresten, Veronica Longifolia (den mørk blå typen) og jo, enda en til som jeg får en flust av, Campanula Medium (rosa, hvite og blå i farge). Si ifra dersom du ønsker noen av disse også ellers tror jeg jammen en del av de går i røysa etterhvert.

    ReplyDelete
  3. Så koselig at du skal få en gutt, Nina..skjønner godt at mannen din vil kjøpe verkstøysett.. tenk bare hvor mye fint du kan få laget med TO menn i huset:o))

    Masse flott interiør hos deg.. ser ut som du har fått shoppet masse på den korte tiden. Kunne godt tenkt meg to slike sjeselonger på TV stua..de ser herlig ut. Blir litt verre å få gubben her med på å hive ut herr Slettvoll.:o))

    Kos dæ.. og klem fra mæ

    ReplyDelete
  4. Hei igjen! Nå har jeg sjekket status i annekset og ser det er flere spirer det kommer litt for mange av:
    Artemisia Ludoviciana
    Achillea Millefolium 'Cerise Queen'
    Eupatorium rugosum
    Verbascum nigrum 'Album'
    Artemisia Ludoviciana
    Linaria Purpurea

    ReplyDelete
  5. For en herlig tur dere har hatt, og heldige du som har en mann som faktisk er INTERESSERT i å kjøpe hvite møbler..hehe, hva slags kunster er du egentlig i besittelse av du? ;)
    Ps, Lene Bjerre duk på bordet?
    Litt vittig med den kirken - så du får bare gjøre det fint til vi skal dit...hihi;)
    Ha en fin dag videre:)
    NINA;)

    ReplyDelete
  6. Å helledussan, jeg skulle jo skrive tillykke med graviditeten, så utrolig kjekt :)

    ReplyDelete
  7. Haha, flashing spirit jeg liksom, den heter flashing SPIRES of course!

    ReplyDelete
  8. så herlig me gutt når du har tre jentr fra før av ;) perfect match ;)
    grattis!

    ReplyDelete
  9. Hah, jeg visste det, det blir en liten prins-artig:0)
    Sjeselongen er god å sitte i ja, vi skulle helst hatt 3 stk. for vesla, herr Fagerheim og jeg vil alle sitte i den;-P
    Søte bygaver til prinsessene også.

    Klem.

    ReplyDelete
  10. Heia Nina!! Jeg tenkte det da du sa at du hadde ett annerledes svangersk. at det kom til å bli en guttebaby!! Artig, lyseblått rom som står for tur nå da!! Så koselig! Blir kos å sitte i sjeselongen med babyen din no!
    Ha en kjempefin kveld du og dine!
    Klem!

    ReplyDelete
  11. Vet ikke helt når men skal prøve å få til ei til deg, får inn to av de nye nå da? Med monogram på og ei med tekst? Vil du se de først? Har jo den du allerede har også!
    Ja stemmer det ja! Står jo her, bare skummet over teksten da jeg skulle bade lille frøken fryd her!!
    Og da er det med engang!!
    Klem!

    ReplyDelete
  12. Hei Nina. Første gangen jeg titter innom bloggen din og må jammen si jeg blir imponert over hagen din!!! Jeg er så langt fra grønnfingret som det er mulig og komme så dette var virkelig imponerende for meg!
    Et nydelig hus har du også:)
    Jeg undrer-hvor er antikken i orkdal? hvor i O ligger den? Skal dit om fredagen og hadde vært kjekt å stikke innom der skjønner jeg:D
    MVH
    Silje Mari

    ReplyDelete
  13. Slett ikke verst hehe ;)
    Men må si at min mann likerogalt det hvite ;)
    Flotte gutter vi har ;) Og VEEELDIG moro :))

    Klem,Kari

    ReplyDelete
  14. Gratulerer med en liten gutt i magen. Og sjeselongen var kjempe fin og den så god ut og sitte/ligge i :)

    ReplyDelete
  15. Kjempefin blogg med mange flotte bilder!!

    ReplyDelete
  16. du har trent han godt den mannen din.. hihi. gratulerer så mye med en liten gutt i magen.

    ReplyDelete
  17. Gratulerer! Endelig blir det en gutt.

    ReplyDelete
  18. Så moro at du har en liten gutt i magen Nina :)

    En sånn sjeselong har jeg lyst på også, må bare få ut ett skap på stua først sånn at jeg får plass :)

    Ha en strålende dag!
    Klem

    ReplyDelete
  19. Gratulerer med gutten ;) Jeg har makan sjeselong som du stående på kjøkkenet. Jeg og mannen min kjøpte den i Sverige og kjørte hjem med den fastsurret på taket. Vi MÅTTE bare ha den. Vår har riktignok sorte blomster på det hvite.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)