Monday, May 9, 2011

Dårlig blomstring....

Det er forundelig lite tulipanblomstring i hagen min i år.....
Eller er det det....?
Leon har bidratt på det sterkeste på å holde tulipanbestanden i hagen nede i år.
Først ved å trampe flat de fleste spirene, så å plukke av hodene på de stakkarene som kommer opp av denne knusktørre jorda.
Bildet av Leon ble tatt for noen dager siden, -for i dag har han gått i shorts og teskjorte. Med 27 grader i skyggen, egner det seg dårlig med vattert jakke og tykk lue.....

Jeg to sjansen på å grave opp noen av Hostaene mine i dag, tross varmen. Vannet i timesvis, og krysser fingrene for at jeg ikke glemmer å vanne sendere, slik som dessverre hender av og til....
Bildet under er fra i slutten av mai i fjor, og det er ikke vanskelig å forstå at det hadde blitt trangt om plassen her i år, om jeg ikke tok bort noen, og deler andre.....
Ellers ser jeg en positiv forandring på bildet fra i fjor, kontra det fra i dag: Plenen i bakgrunnen! :)
Greit nok meg grønn plen, kontra hauger av jord og ugress, men enda er ikke sør-delen av hagen ferdig. Langt ifra.
Jobber med å få til en ganske stor plen nå, men delen der drivhuset skal stå, vil jo ikke bli klart i år. Jeg har hverken søkt om å få sette det der, eller funnet ut hva det koster....

Enda ett bilde fra i fjor.
Nå har jeg lagt kantmatter rundt nesten hele bredden av dammen slik at mose og undervegitasjon skal ha noe å vokse seg fast i, men jeg mangler en vesentlig ting: vann i dammen! ;)
(skal på med solid barnesikring først)
Tidlig kveld i kveld, -lang dag i morgen! ;)
PS Har flere Hosta for salg, inkl en stor 'Sum & Substance' som da er den største hostaen på markedet, og ett par 'Albomarginata' .

Men nå er det natta.....

7 comments:

  1. Hei Nina!
    Har beundret hagen din i over 1 år:) Lurte på om du sender blomster du selger? Sikkert veldig dumt spørsmål,men må spørre:)

    Hilsen Anette

    ReplyDelete
  2. Hei Nina,

    Lurer på hvordan du har tenkt å sikre dammen din? Vi har nettopp kjøpt hus med dam og lurer veldig på hvordan dammen kan sikres....

    Hilsen
    Eva

    ReplyDelete
  3. Nyyydelige bilder av en bemerkelsesverdig flott hage. Igjen. :-)

    Ha en fin dag, Nina.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  4. Nydelige bilder fra hagen din!
    Herlig hostabed!

    Ønsker deg en fin dag!
    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  5. Du har vel det vi kaller grønne fingre, mulig de ER grønne også sånn som du graver ;-)
    Men du verden..så blir det flott hos deg også..nyydelig.

    Hege

    ReplyDelete
  6. Haha, trøst deg med at det ikke bare du som har det sånn. Men unntaket er at Martinus ikke drar av blomsterknopper og slik da men han skal absolutt gå ikke bedene i stedet for på veiene. Skjønner ikke hvorfor han absolutt må det og jeg tror han VET at jeg ikke liker det for han bare flirer og ser lurt bort på meg.
    Oki, nå har jeg lagd en liten pakke til deg og i den er det vel en 7-8 peoner av ymse slag, stort sett bare rosa da med unntak av en som er fylt. Den blir forøvrig suuuuperhøy og her er link til bilde av den (hagegalalbumet mitt):
    http://www.hagegal.no/hagefora/v/album1625/album514/24_06_002.jpg.html
    En annen rosa, fylt peon er denne:
    http://2.bp.blogspot.com/_eK4j6VXWITs/TDdSQN0A7UI/AAAAAAAACO8/0pfs5ZSFj6k/s1600/017.JPG
    Ellers er det som jeg skrev på lappen på riddersporen, muligen rosa, men absolutt INGEN GARANTI da jeg har et drøss av ridderspore i hagen
    Fjellflokk - Poleminium 'Purple Rain'
    Noen irisen, navnløs..skal vi sjå, tror jeg har bilde av den ene (de andre er hvite)...
    http://3.bp.blogspot.com/_eK4j6VXWITs/TDdSPGTFKzI/AAAAAAAACOs/SQbEqI8jyR4/s1600/014.JPG
    Denne har end flottere farge i virkeligheten, nyyydelig lillafarge.
    Ellers så har jeg sendt med div. astilber og noen rosa torskemunn jeg har sådd i år.
    Ta det du vil og kast resten til dyrene.....

    ReplyDelete
  7. en liten luring du har! det var no grønt og frodig i hagen din selvom:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)