Sunday, September 23, 2012

Hagen i Paradiset.....

Skal ikke skryte av store bragder i dag, for det er søndag.
Men selv om det er søndag og jeg bor i ett tettbebygd strøk med mange naboer, har jeg klippet plena. 
Rakk ikke å dure over hele matta før ferien, så da en annen nabo klippet sin plen, var jeg snar i å dra frem min egen slåmaskin og satset på at lyden ble kamuflert av grannens bråk. 
En må virkelig lete for å finne noe som er vakkert ute nå. 
Vanligvis er de ettårige kosmosene, -som jeg pleier å så, kjempeflotte i september, men å år er de råtne og begredelige....
Regn, sa du???
Klematis er ganske tøffe da.
For ellers ser det stort sett så ser det slik ut:
Knekt, flatet ut, råttent eller visset.....

Har EN sånn da, -resten ligger langs bakken!
 Ja, egentlig er det vel tre blomstre som sitter sammen da, men det ser ut som en DIGER en! ;) (Vierhortensia)
Denne solhatten er også veldig stor og fin. (Echinaeca 'Magnus')
 Og i min jungel-hage, er det neon partier som fremdeles er fine:
 :)
Eller har jeg EN virkelig fin ting i hagen nå
 Det er treet som hele sommeren bare er kjedelig grønt, men som jeg har forpyntet med storblomstrende klematis. 
 Nå står syrinhortensiaen min som en diger paraply i hagen, og i år er den finere enn de to foregående hørstene vi har hatt. (Tror fordi jeg har beskjært den enda hardere)
Noen trege, orientalske liljer. De fleste andre er avblomstret, eller synger på sitt siste vers. Disse er kjempestore og veldig fine.
Nå får vi se om høsten lar mine flotte klaseormedruer blomstre, slik de har gjort hvert år vi har bodd her.....
Hittil lover det IKKE bra! 

1 comment:

  1. Hello! Would you mind if I share your blog with my myspace
    group? There's a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thanks
    Here is my website - Nike NFL Jerseyss

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)