Sunday, September 9, 2012

Sirkus Paradiset!

Det er søndag, og jeg har endelig tid til noen timer i hagen....
 Det har vært storm denne uken, og det bærer hagen preg av.
 Disse liljene måtte jeg ha satt ned i fjor, for jeg har ikke sett de før. Smellfine!!!
 Og en vakker solhatt.
 Det var det som var fint i hagen min i dag.
Resten ser litt mer snånn ut:
Trist, råttent og druknet.....

Plena er så lang at Leon har tatt frem gravemaskinen og gå hardt tilverks!
 Jeg skulle lage Får-i-kål til middag i dag, men butikken var utsolgt av både kål og sauekjøtt, så det utgikk. Så tenkte jeg at jeg kunne lage ball med jukse-metoden: 50/50 med potet og Toro kumlemix, og kjøpte inn pose og bacon. I dag kom jeg på at jeg hadde glemt potet....(!)
Da ble det reste-middag!
 Vi hadde scampi og Foccaciabrød på fredag, og kjøttfondue i går, så grønnsaker, hvitløk og resten av kjøttet, + noen scampi ble stekt i mengder av olje og tilsatt sitronpepper.
Smellgodt!
 Foccasiabrød med MYE fetaost mmm....

Til dessert skulle vi ha hjemmelaget polentagryn-pudding, men alle var så mette så vi bestemte oss for å vente.
Mens vi var ute en tur, hadde Leon funnet rødsausen og drukket hele kartongen, bortsett fra denne lille skvetten!
Det ble ikke dessert på oss i dag, men helgen har i grunnen vært fin lell! ;)
4 dager til ferie!!! :))


1 comment:

  1. Ikke greit å huske alt heller! ;)

    Den pelargoniaen så akkurat ut som mine har sett ut i hele sommer... Alt har bare råtna bort.. :(

    Den nye lilja var nydelig!!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)