Thursday, January 31, 2013

Pressmiddel!

I jakten etter hagestæsj til butikken, klarer jeg ikke å unngå å begynne å drømme om ideer til min egen hage....
Jeg elsker å hage i høyder, -dvs. klatrende planter, -gjerne med blomster, eller blomstrende trær.....
Derfor er jeg på jakt etter klatrestativer og buer for smitte flere med denne forkjærligheten.
Å hage er en fantastisk måte å rekreere på, og det gir enormt mye glede, og jeg håper flere ønsker å prøve dette. Helt genialt for folk som sliter med psykiske lidelser, men også er det bra for fysikken. Selv har jeg luket bort mang ett problem, med å rive bort ugress i hagen. 

Se for deg skatteinkreverne, eksmannen, eller din sure svigermor, der rundt dine elskede blomster! 
-Riv de opp og hiv de i komposten! 
Ett glass vin etterpå og du er ett nytt menneske! ;)

Min favoritt-klematis, 'Pink Fantacy':
 Fargene minner meg om fargene i klærne jeg brukte da jeg var liten.....
-Jeg i hagen til bestemor:
Som mor, så sønn.....
 Leon elsker å hjelpe meg i hagen.....
 Se tunga da! ;)
 Håper han blir like flink i år også.
Det første året jeg bodde her, plantet jeg denne klematisen og den rødbladede prydeplet her.
I sommer ble klematisen kjempehøy, -men jeg burde nok gi den enda mer vann & gjøtsel i år.
('Hagley Hybrid')
 Denne plantet jeg derimot sist sommer, og jeg tror nok at den trenger mer å støtte seg til i år... ;) ('Margreth Hunt')
 Clematis 'Minuet'
 Ett av klatrestativene for klematisen min etter at den har "slått ut paraplyen" ;)

 En meget mørk en som vokser midt oppi min søte 'Entel'. Trenger litt hjelp her, -kan det være 'Romantika'
 Også ny i fjor: (Glemt navnet i farten)
 Svært mange av mine klematis har jeg kjøpt hos BoGrønt Slætta i Malmefjorden. Gridseth har tatt inn spennende sorter hvert år nå, og jeg håååper han også gjør det i år! (Anita: Kan du hilse og be om det...?)
Håper at jeg og Leon fikk smittet dere litt. Og for dere som ønsker det litt enklere: Jeg har bestilt plastikk! ;)


3 comments:

  1. Åååå når jeg ser bildene dine, begynner det å klø i fingrene :-) Lengter etter å grave i jorda igjen. Lage nye blomsterbed, se det gro, gå rundt å små luke og nyte synet av blomster i alle farger :-D

    Ønsker deg en strålende dag :-)

    Klem Mona

    ReplyDelete
  2. Deilige hagebilder! Gleder meg til det blir sol og sommer igjen!

    ReplyDelete
  3. Herlige hagebilder :-) Jeg gleder meg til å fortsette å bygge opp hagen til våren! Fin inspirasjon fra deg.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)