Sunday, November 2, 2014

Nina gjør ting hun IKKE kan!

Jeg har en slags innstilling som sier at det andre klarer, bør Nina også selvsagt mestre....
Kjenner jeg blir dritsur, og litt misunnelig på det andre er flinkere til enn meg. 
I dag gjorde jeg noe jeg ikke har prøvd på over 20 år, nemlig å skjære glass....
 Men det gikk greit, -særlig siden en hadde litt å prøve og feile på. Jeg hadde fått ett punktert dobbelt 70-tallsvindu som en kompis skulle kaste. Gjenbruk er vel bra!
Etterpå festet jeg glassene i de gamle rammene med sånne stifter. Da vi laget bilderammer på skolen, brukte vi noen kjekke stiftemaskiner, men jeg brydde meg ikke om å kjøpe inn det, siden dette er gamlemetoden, og folk fikk til det også.
 Slik skal det iallefall være, selv om ikke alle ble like bra da.
Etterpå er det kitting som står for tur, og her er det Nina virklig blir grinete.....
For å sidet sånn, så tviler jeg STERKT på at det blir brukt flere gamle vindu på dette bruket!
DETTE LÅ IKKE FOR MEG!!!
Prøvde først med fugepistol, så med gammeldags formkitt. For noe dritt!
Ferdig kittet, kun maling som gjenstår! 
Har mengder av vindu som må kittes, og kjenner jeg jeg har mer lyst å gå ut og fjerne mose i plena med pinsett....

Nå skal jeg drukne meg i en bok, og glemme hele vindus-greia! 
Ha en flott søndagskveld.



No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)