Thursday, June 14, 2018

Toscana og vin, -rett utenfor døra!

 En av de tingene som fascinerer meg svært mye hos en av mine favoritt-hageblogger, er stier laget av kuppelstein. Anbefaler ett besøk innom Havetid å se hans nydelige stier, laget av stein fra egen hage.
I fjor prøvde jeg meg på sånn gangsti selv, for å se hvor mye vedlikehold det kreves for å holde disse fine. Så i dag supplerte jeg med ca en meter til, fordi jeg er rimelig fornøyd, -enda. Tenker jeg fortsetter med kuppelstein-sti bort fordi buen som skimtes i øvre bildekant, men ikke nå før helga!
 Det er i midlertidig ikke så enkelt for meg å finne sånne steiner her, for i min hage er det for det første omtrent bare jord, og finner du en stein, er det kun spisse, stygge som har falt av bergveggen bak huset. For meg tar det lenger tid å lete etter pene steine, enn å fjerne torv og grave hull...
Egentlig ikke morsomt i det heletatt!
 Jeg hadde ett ønske om å lage en benk her under buen, men det dukket aldri opp noen snekker... (Les: mannen) Etter flere år med gress, selvsådde stauder og løvetann,  måtte jeg ordne opp selv, og da ble det slik:
 Med litt beplantning, og nye lavendelplanter foran metallgjerdet, ble det da nesten litt toscansk. Det er forøvrig helt greit, og da mangler bare ett glass vin!
Da jeg skulle lete frem bildene til innlegget her, leste jeg: Snart tom for rødvin!!!😱
-Heldigvis var det feil, så da ble det ett lite glass i hagen. 😇
Reklamebilde fra Paradiset Interiør
 Forresten er rødvin ypperlig mot knott. Om det er fordi knotten ikke liker lukten av vinen, eller det er fordi jeg ikke kjenner bittene, har jeg enda ikke funnet ut, -men bryr meg ikke så hardt om det. 😜
Det var også en tredje grunn til at det ble ett glass i dag, og det var for å feire noe jeg har ventet på så lenge. En gledens dag! :)
I tillegg er det bare 4 dager til Ålesund Hagelag kommer hit på besøk, -med leid buss!! 😅 #prestasjonsangst! Så mange på en gang har det nok aldri vært i hagen min før!
(Pliiiiiis, la det ikke regne akkurat da!)


1 comment:

  1. Det ser så spennende ut. Jeg gleder meg til søndag den 17. juni. Da kommer vi på besøk til deg med Ålesund og omegn hagelag. Ha ei fin helg. Hilsen fra Liv

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)