Sunday, April 11, 2010

Barnearbeid!

Vi har vært ute i mange i timer i dag også, og da Leon var lei av å se på pappa snekre, tenkte jeg at vi skulle finne på noe som kan være morsomt å snakke om i fremtiden. For hvor kjekt er det vel ikke for en ti-åring å få høre at han var med på å plante akkurat det epletreet han plukker epler i!?
Nå var det storesøster Charlotte som gjorde mesteparten av jobben da...

Mamma gravde bare hullet, og gav noen instrukser, så fikset de resten selv.
Leon fulgte nøye med

Her viser Charlotte Leon hvordan han skal skuffe jorden i hullet

Mens Leon ville heller putte jorden inn i munnen da....

Greit å ha så flink storesøster!

Vanningen var mest spennende da. Leon fikk være med å holde i kannen.

Her er de ferdig da, klart for litt beskjæring.
Treet er forresten ett familie-epletre med tre sorter podet på tre grener, og var mine innflytningsgave til Andreas for snartto år siden. På høy tid å få det i jorda, ja!

Begynte omsider på årets hovedprosjekt i hagen i dag. Skissert og planlagt i fjor av meg og samboeren på vår måte: Nina kladder etter ville ideer, og Andreas tar over og tegner skikkelig.

Gravejobben er min da, siden Andreas snekkerer trapp og bordkledning til butikken. Ikke den festligste jobben, siden jorden i området ble mikset med den gamle stein-dreneringen fra grunnmurene før det ble planert med maskin i fjor.
Steinhardt!
På det lille området jeg har gravd har jeg her fylt tre trillebårer med stein, så det vil nok ta litt tid....

Dammen ble isfri i dag, og speiler ett annet stort prosjekt.
Taket. Vi har 8 paller med skifer som skal dit opp etter de er vasket og skåret rett. Puh!

Leon bekymrer seg overhode ikke over foreldrenes prosjekter, sliten som han er etter dagen. Det tar på å plante trær også! ;)
Livet er deilig!

14 comments:

  1. Åå så søt han er der han ligger å sover. Det var en god ide med treet, gøy å se til bake på da de blir store =)

    Ha en fin uke.

    ReplyDelete
  2. ♥ ååå så herlig bilde av lille Leon der han sover så søtt – utslitt etter en lang dag :) flotte bilder av Charlotte og Leon som planter epletreet også ♥ Her har vi også vært ute i hele dag, jeg og min samboer og lille Bamse. Bamse fikk for mye luft i dag tror jeg – har ikke gjort annet enn å ligger strakt ut her i hele kveld :) Vi fikk ryddet, raket, og ordnet i blomsterbeddene – i alle fall det lille jeg har. Blir veldig inspirert av deg og bloggen din. Elsker innlegg som omhandler hage, planter, blomster og hvordan ting skal gjøres – da jeg ikke har så mye greie på dette… Ønsker deg en flott uke som kommer. Klem fra Mette

    ReplyDelete
  3. Go gutten, så søt!
    Så fline dere har vært, det å være med å plante tre er gøy, i årevis. Vi må stadig se på treet bestefar plantet i Oslo da han var liten- det er gøy det ,for meg og for mine unger, så tre glede kan vare i genrasjoner. Go uke!

    ReplyDelete
  4. Så herlig bilde av Leon. Man glemmer nesten hvor gode de er som små :-)

    ReplyDelete
  5. Hei Nina, her kommer et hagespørsmål til deg =) Vi har en hundegård i netting som etter diverse omgjøring i hagen nå er helt uten solskjerming,foruten hundehuset selvsagt, det jeg lurte på er om det finnes noen busker/hekk som vokser fort samtidig som den er motstandsdyktig mot tre skvettende hannhunder??
    Er innom bloggen din daglig, og den er til stooor inspirasjon!!
    Vennlig hilsen Stine :)

    ReplyDelete
  6. Ser du prøver å få dem til å gå i sin tippoldefars fotspor ,som var gartner :)Charlotte er jammen flink hvis ho greidde dette helt alene....
    Kjempefint bilde av lisjegullet til bestemor :)
    Ta deg tid til en pust i bakken,midt opp i alle gjøremål !
    Klem.

    ReplyDelete
  7. Hei Nina !!

    Så flinke unger, som hjelper til i hagen.. Tror vi har sikkert 1 meter med tele enda :(( hmm får nesten helt abstinenser etter å starte siden du har fått det snefritt. ja ja nå regner det i alle fall så da må da denne snøen takke for seg snart !!!

    Herlig bilde av Leon som sover søtt med friske roser i kinnene etter arbeidsdag ute !!

    Ha en fin kveld-klem fra Maren.

    ReplyDelete
  8. wow, dere er jammen flittige :) mange jern i ilden, rett flink er dere;) Så koslig å ha med barna på det som blir gjort:) stas for ungene og det!

    Blir nok supert når det er ferdig!

    ReplyDelete
  9. Hei, nei smørfatet har jeg ikke. Har du husket å holde av gg til meg :D Før du blir tom;)

    ReplyDelete
  10. Så koselige bilder.. ;) Kjekt for ungan å vare med på prosessen da!

    ReplyDelete
  11. Hærlige bilder du har av ungene... så smart å la de plante epletreet :)
    Det blir det gode minner av, og ikke minst, gode epler :)

    ReplyDelete
  12. Så herlige bilder av en flott dag ute!
    Vi holdt på i haven i helgen vi også, og det er jo bare fantastisk deilig å få være ute igjen.
    Morsomt at du viser hagestoff. Der trenger jeg nemlig litt ideer!

    Ønsker deg en bra start på uken, Nina!

    Klem,
    Anette Willemine

    ReplyDelete
  13. Sukk, så nydelig en historie og dag og gutt!!! God natta fra Balke:-)

    ReplyDelete
  14. For et nydelig bilde av lille Leon der han ligger og sover med røde kinn. Og kan tenke meg han koste seg med storesøster ja:) det var nok spennende for ham å følge med på alt det som skjedde rundt ham. Det stopper nok ikke opp med prosjekter hos dere virker det som, nei ;)
    Så en annen kommentar du hadde hos en blogger..:) husker ikke hvem i farten men.. Drivhus Drømmer ja...der skal jeg lete også. Her drømmer vi om drivhus. Men blir ikke i år hos oss heller. Må få skikkelig orden på tomta først.

    Nei, nå må jeg hoppe i loppekassa :)
    Klem,Line

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)