Monday, April 12, 2010

What are you, pink or blue?

Jeg har virkelig koset meg på verandaen i dag.
Stæsjet og dillet, og tatt bilder!
Kjempegøy!

Har vært i butikken min og hentet pynt og stæsjet.

Har fått endel varer i dag, blant annet lyseblå emalje som matcher Green Gate-blå perfekt. Det nye nummeret av Jeanne d'Arc-Magasinet kom også i dag, og det inneholdt mye bra. Ikke rukket å lese så mye enda, så jeg gleder meg.
Denne fuglekassen hadde jeg fra før, men falt for fristelsen til å ta den inn i butikken også, for jeg liker den så godt.
Tingene jag har satt sammen i dag kommer fra 8 forskjellige leverandører. Jeg tenker mye over at tingene skal passe sammen når jeg bestiller de.
Det er så deilig å ha denne plassen. Den er veldig liten, men vi har puter og pledd liggende ute hele året for det blir faktisk ikke så rått at det danner mugg eller blir surt.
Det vi ønsker oss nå er en terassevarmer som vi skal henge over åpningen ut mot hagen. Fint tips til samboerens bursdag?? ;)
Herlig blå skodde (bare en igjen av den, og selgeren sa at de hadde ikke mer på lager heller)
Utsikten blir nok litt menere om noen uker når det blir mere grønt, men det vokser i rasende fart ute da.
Se så flott emaljen går til Green Gate-serviset!
Akkurat samme fargen.
Rosa utgave.
Nydelig med rosa også....
Rosa emalje og stengods, og årets første hvitveis-bukett.

Liker så godt designet på kammerlysestakene, og har tatt de inn i både hvit, blått og rosa. Prisen er 149,- og den er laget i Europa, skikkelig kvalitet.

Mix & match. Siden fargen på skjeen går igjen i dekoren på askjetten, ble dette vakkert. Askjettene er fra Emblem-serien som er super-forsinket inn i butikken min. Er kjempelei meg for det, men grunnen var visst at leverandøren fikk mindre av serien enn de bestilte fra produsenten, er jeg blitt fortalt. I mai vil de nok komme da.
Og legg merke til de vakre bildene av magnolia fra bladet over. Jeg skal kjøpe meg minst to magnolia-trær i år, for jeg klarte å glemme det i fjor! De er jo ikke så veldig hardføre, men vil nok trives bra her i Paradiset.

Jeg rakk ikke å rydde inn alt etter denne siste foto-seansen, for jeg måtte inn til lille Leon.
Noen som kan gjette hvor prinsesse-mafiaen insisterte på å spise kveldsmaten sin?
Tvillingene er veldig opptatt av pynt og detaljer, og fikk lett med seg storesøster som er mer opptatt av alt av insekt enn lysestaker, men de fristet visst med varm te med melk.... ;)
I morgen skal jeg bruke hele dagen her hjemme. Jeg skal rydde opp resten etter vare-leveringen i dag, mate støvsugeren og pakke endel pakker til venner på Nettet. Håper også at jeg rekker å ta en tørn ute i hagen.

Hvilken farge foretrekker du?

25 comments:

  1. Definitivt the blå.Jeg har fått litt luseblå dilla sjø.

    ReplyDelete
  2. Fint med både blå og rosa;) Selv om jeg kanskje har begynt å bli litt blå i det siste;)

    Må vel nesten ta meg en tur igjen snart;))


    Hilsen Fru Rosa ....som kanskje burde ha bytta blogg navn;)

    ReplyDelete
  3. Hei hei bert.

    Må si rosa jeg assa, selv om jeg alltid har vært blå av meg. ;o) Men synes det rosa er så koselig. Vil ha den mugga av deg eller den bakebollen med helletut, å noen småboller. Priser takk! ;o)

    Klem klem

    ReplyDelete
  4. Jeg er nok ei rosa-jente selv, men er veeeeldig svak for lyseblått også, så ja, takk, begge deler!!

    Vil gjerne ha priser på piskebollen og emalje-kopp :)

    Klem Monica

    ReplyDelete
  5. Likte begge fargane kjempegodt :) men måtte eg velge trur eg at det hadde blitt det blå.... Men hadde eg fått noke sånt i gave hadde eg tatt imot med åpne arma uansett rosa eller blå. Du har so utrulig masse flott i butikken din Nina :)))

    ReplyDelete
  6. oi oi så masse fint....Er nok litt lyseblå for tiden men rosa var jo også nydelig...Nå får jeg bare vente på lønn og skynde meg til Paradiset :) :).......

    ReplyDelete
  7. Hadde nok endt opp med både rosa og blå jeg...

    Tove

    ReplyDelete
  8. Her blr det rosa,men det er vel ingen bombe_

    ReplyDelete
  9. Jeg er nok blå blå blå (evt litt hvit/krem) :)

    En herlig plass dere har der!

    ReplyDelete
  10. Hei Nina!
    så mange flotte varer, og når du skrev "lyse blå emalje", fikk jeg bare gåsehud!!! Jeg kan vel trygt si at jeg er blå - i alle nyanser!

    Det er herlig å se hvor flott butikken din har blitt, så all honnør til deg for den jobben du (dere) har lagt ned her!

    Med ønske om en flott vårdag fra
    Cathrine :-)

    ReplyDelete
  11. Nydelig oppsett! Personlig likte jeg best det rosa. Men det blå var også fint. :-)

    ReplyDelete
  12. Hei Nina. For en koselig liten oase du har tryllet frem. Når du presenterer den i både rosa og blått blir det jo ikke så lett å si hvilken som var finest for begge fargene har jo sin sjarm.

    Ha en strålende flott vårdag i Paradiset ;)

    Klem, Mona

    ReplyDelete
  13. Hej Nina.
    Meget flotte billeder, du bor hyggeligt.
    Jeg er personligt mest til det BLÅ :)
    Hilsen Line

    ReplyDelete
  14. Er egentlig veldig rosa av meg, men i denne settingen tror jeg at jeg hadde gått for blått :)

    ReplyDelete
  15. Nydelig!!
    Kos dere videre:-)
    kristin

    ReplyDelete
  16. Jeg liker både rosa og lyseblått, men holder en knapp på lyseblått jeg da ;)

    Jeg ønsker meg, og skal ha, et magnoliatre jeg også. Jeg som ikke har grønne fingre i det hele tatt, håper virkelig jeg klarer å få det til å vokse og gro her hos oss også. Men jeg har skjønt at de ikke er hardføre nei.Har du noen tips når det gjelder akkurat det treet ?

    Klem,Line

    ReplyDelete
  17. Bare litt småpirk, men det heter: What ARE you - I think I`m both pink and blue ;)

    ReplyDelete
  18. Jeg spekulerte litt på om det var is eller are....
    Det hetet jo What is love....
    Derfor skrev jeg is, men det henviser vel til you, og det heter jo you are....
    Nei, d e lettar å skriv trøndersk! ;)

    Hilsen en ikke-trønder!

    ReplyDelete
  19. Hei her var det mye lekkert. Litt for en hver anledning. Flotte bilder:0))

    Bente

    ReplyDelete
  20. Lekkert!
    Og som Ole Brum seier eg og "ja takk, begge deler":)

    Ha ei flott veke!

    ReplyDelete
  21. Nydelig uansett farge!! Men jeg er definitivt rosa;-))

    ReplyDelete
  22. Absolutt blått. Vet ikke hvorfor men har altid vært svag for blått, lysblått og turquis :)
    Synes det er nydelig på balkongen deres.
    Tusin takk for flotte ideer og veldig inspirerende blogg :)

    ReplyDelete
  23. Hei på deg!
    For et herlig sted å bo!! Her var det fint! Digger det stativet til potter helt øverst! Sånn vil jeg også. VElkommen til å titte innom min blogg. Har et feriested (en nedlagt gård!) som jeg pusser opp. Ligger under Villa Bakkan! Ha en finfin dag!
    Vennlig hilsen Signe

    ReplyDelete
  24. Det er ikke rart at dette er yndlingsplassen nei :)Kjempefint!!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)