Monday, April 19, 2010

Før og etter i glassverandaen....

Kom over ett gammelt bilde av glassverandaen vår, da jeg lette etter noe helt annet....

Alle som besøker bloggen min jevnt skjønner at dette er favoritt-kroken i huset vårt, men det er sikkert ikke alle som vet hvordan det så ut her før....
Dette bildet er ikke tatt i dag, fordi jeg har ikke rukket og knipset ett eneste bilde, så hektisk har jeg hatt det! ;)
Slik så det ut for halvannet år siden, da vi rev ned platene for å reparere råteskadene etter tak-lekkasjen. Samboeren byttet ut noen av stokkene i hjørnet til høyre + at vi skiftet ut hele gulvet pga svikt og 5 cm skjevhet.
Slik så det ut her da vi kjøpte det! :)
Andreas fjerne de buede hjørnene, og vi skal ha noen utskjæringer der, men de er bare påtenkt enda.
Vi har kledd alle veggene med perlestaffpanel (ikke MDF) og lagt gips i taket.
Via veranda-døra går du ut på vår bitte-lille innebyggede veranda, eller balkong om du vil.
Glasset i døren her skal skiftes, for det var knust da vi kjøpte huset. Om vi da ikke skifter hele døren. Sprosser skal det i allefall bli! :)
Med anonymt tak er en rosett og stukkaturlister en fin måte å maksimalisere litt.
Fargen på veggen hetter Hvit Narciss (Jotun) og jeg er kjempefornøyd med den, for den er ikke så kald som ren hvit.
Taket, derimot er hvit med en dråpe svart, som gjør at det ikke gulner så lett. (Listene også)
Utsikten fra vinduet her er rett ned på dammen i hagen. Dette er selvsagt nøye planlagt. Dammen har forrsten fått vår-vasken sin i dag, for jeg fikk tømt den og skrubbet den ren.
Grisearbeid.com! ;)

20 comments:

  1. Heia hopp!
    Har blitt gørbra da. ;o)

    Nattaklem

    ReplyDelete
  2. Hei☺
    Ska sei dåke har hatt litt av ein jobb der-men so fint det er blitt! Er ikkje rart det er favoritt kroken nei☺

    Klem M♥

    ReplyDelete
  3. så utrolig fint det har blitt,skjønner godt dette er en favoritt plass å kose seg i :)

    ReplyDelete
  4. En ordentlig kosekrok. Skjønner godt at du er stolt av den.

    Klem Ann<3

    ReplyDelete
  5. Så uttrolig koselig!
    Kjempefin blogg du har. Legger meg til som følger jeg.

    Ingunn

    ReplyDelete
  6. hei på morgen.
    så nydelig du har det der i den glassveranda,
    såå skjønt det må være å sitte der å se på dammen.
    skjønner godt dere liker dere der,
    vakkert vakkert vakkert..
    ønsker deg en nydelig dag.
    klem fra sylvia

    ReplyDelete
  7. Utrolig koselig krok du har, veldig kjekt å se bilder før og etter :) du har det veldig hjemmekoselig må jeg si :)

    ReplyDelete
  8. Nyyydelig! Elskar rosetten i taket!!!
    :o)

    ReplyDelete
  9. Så flott å se forskjellen på hvordan det så ut..Dere har gjort en kjempe jobb, du er så dyktig...Ønsker deg en fin dag, klems..

    ReplyDelete
  10. Skjønner godt at det er favorittplassen! Det er jo kjempefint der! Lyst og koselig :) Ha en fin dag :)

    ReplyDelete
  11. For en utrolig stor forskjell. Det har blitt helt fantastisk fint. Finner mye inspirasjon i bloggen din, takk for det!

    ReplyDelete
  12. Psst - ligger en award til deg i bloggen min.

    ReplyDelete
  13. Oi, skjønner godt at dette er favoritt rommet ditt! Får virkelig følelsen av at dette er et lyst og fint rom, deilig med lyset som flommer inn nå når det er vår tenker jeg;-) For en jobb dere har gjort, ikke verst. Og fine bilder du tar!

    Ha en fin tirsdagskveld!

    ReplyDelete
  14. Hei. Er alltid så kjekt å kikke innom bloggen din. Masse inspirasjon. Men håper du som fagkyndig legger litt ut om hvilke sommer blomster som passer her på vestlandet, og hvordan de forskjellig skal stelles, og hva en letter lykkes med.Er jo ikke lenge før mange av oss går til innkjøp av litt, iallefall til 17 Mai.

    ReplyDelete
  15. Hei Nina:)
    Jeg har noe til deg hos meg :)
    Klem,Line

    ReplyDelete
  16. Hei! Så koselig å komme over bloggen din. Oppmuntrende å se før og etter bildene fra hagen! Her er vi på planstadiet ennå- håper vi kan få det til like bra! Drømmene og visjonene er i allefall mange- så gjenstår det å se om evnene strekker til. Jeg har lagt deg til på blogglisten min og kommer helt sikkert innom her igjen! Takk for titten.

    ReplyDelete
  17. Hej Nina, hvilken fin blog du har, og skønne ting i butikken:-) Du har et indlæg med pink or blue, den fine lyseblå emalje, hvor har du købt det, for jeg har ikke kunnet finde det her i Danmark? Det er simpelthen så smukt, jeg vil elske, at have det i min butik. Ha en dejlig dag. Hilsen Lisbeth

    ReplyDelete
  18. Ja, du og du. Alt dere får til altså! Glassverandaen deres er NYDELIG, akkurat som resten av huset og hagen!

    hihi, kunne ikke vært mer enig i din beskrivelse av mannfolk. Helt perfekt. :o)

    Jeg har også renska damm nå, men vår er nok en del mindre enn deres. Også har jeg så grunn damm at jeg tar gjerne inn vannlilje etc for vinteren - hadde nok stryki med ute. Så dermed er det ikke SÅ grisejobb.. Men veldig deilig å være ferdig med! :o) Fant også frem fontena som jeg fikk fra spania i fjor - og jeg glemte såklart å sette i timeren før jeg gikk og la meg - og dermed stod den på om natta. Vannet hadde frysi - men bittelitt rant fortsatt.. Den overlevde! phui.

    gleder meg til å se nye bilder av dammen din etterhvert. Den er NYDELIG!!

    Ønsker deg en VIDUNDERLIG uke!!

    ReplyDelete
  19. NYDELIG!!! Vakkert ble det, og lykke til med hagen, imponerende arbeid!!! Hver gang jegs er paviljongen din får jeg dårlig samvittighet for ikke å ha sjekket den kattbortframøblersprayen som de selger på dyrebutikken på Alnabru:-( Var der igrå, men husket jeg det? Nei...Huff, eldes:-) God dag fra Marianne:-)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)