Wednesday, April 7, 2010

Heller Paradisets hage enn Paradise Hotel!

Jeg lovte å legge ut bilder av noen av nyhetene mine i dag, selv om butikken kommer litt i bakleksa nå når hageåret har startet. Mye av varene mine er forsinket, men litt kom i går og noe må vel dukke opp denne uka også, ellers begynner jeg virkelig å lure.

Mens jeg la inn bildene her, gløtter jeg på tv'n som durer i bakgrunnen med Paradise Hotel etter at vi ble litt for se til å se Luksusfellen på samme kanal.
Milde himmel for nå møl!
Jeg er bare innmari glad for at jeg ikke er 20 år og singel lenger, eller at hodet -det lille som er i bruk, bare fokuserer på kjempeviktige ting som hvem som roter med hvem, og om jeg ser bra ut på håret!
Klart at å trekke noen år fra på kroppen, hadde vært greit, men ikke innholdet i hodet!
NEVER!!
Nei, jeg er utrolig glad for livets lærdom og vil ikke bytte den bort i noe!
Ikke dette baderomsettet en gang! ;)



Jeg blir pinlig berørt av selvopptatthet og ego-tenkning, og må innrømme at jeg fokuserer mye på sånt under våre familie-samtaler under middagen.
Respekt og konsekvenser er to ord jentene mine får høre gjentatte ganger, og inger er mer stolt enn meg når jentene selv innser hvor viktig det er i enkelte situasjoner.

Stettfat, hårbånd og parfymeflasker....

Men vi liker å pynte oss også, bare ikke hver eneste dag!
Og jeg trenger ikke sminke for å gå på butikken, fordi jeg vet at jeg overlever helt fint uten, og de som jobber der bryr seg overhode ikke!

Stativ for smykker og øredobber.

Men av og til pynter jeg meg litt for kjæresten, fordi han fortjener det, etter alle dagene med hageantrekk, maleklær og vaskehabitt. Blir litt dumt om jeg bare pyntet meg de gangene jeg skal bort fra han, for det er jo han som betyr mest!
Men om jeg skal velge hva jeg syns er viktigst av å være striglet på håret eller å ha en flott plen, må det vel være plenen.....

Sånn er det å være hagegal!

"Sølvfat" med dill & dall....

Har forresten krympet plenen i dag, for jeg holder på å lage ett større bedd ved innkjørselen.
Små bedd blir lett for pinglete, og er vanskelig å beplante pent enn store. Bilder kommer nok en dag, men ikke i morgen! ;)

Servietter....

Har også fått tak i flere hylleknekter, også noen få av de som er mindre enn denne.
En milepæl ble nådd i dag da vår lille hjerteknuser reiste seg opp for første gang. Jeg måtte forevige hendelsen.....
Planlegger mere ideer om romantisk hagestil, men vet ikke om jeg skal blogge mer om dette, for jeg laget dette innlegget i fjor....
Gi meg tilbakemelding om noen vil ha mer slik, så kan jeg legge hodet i bløt.

22 comments:

  1. Det baderomsettet var bare utrolig digg!!!!!

    Klem Lena

    ReplyDelete
  2. Selv er jeg 22 år, og det skal sies at jeg blir rett og slett flau når jeg hører om paradise hotel. Ser det ikke selv, men så noen episoder for 2 år siden. Hele greia er søppel, og det er da måte på dårlig tv-underholdning.

    De hylleknektene, altså de store på bildet, hva tar du for de?

    ReplyDelete
  3. Du må berre blogge hage, kjekt det! Inspirasjon! Vi gjerne vite pris på baedromssettet. Og einig med deg ang Paradise Hotel, hildrande du for ein gjeng!

    ReplyDelete
  4. :) Ville definitivt ikkje vore 20 igjen ;) Men eg var nok ikkje berre sjølopptatt som 20 åring heller eg då (håpar eg), då var eg allerede mamma ;) Veldig masse fine saker du viser Nina :)

    ReplyDelete
  5. Et herlig innlegg:)

    Så flott hage du har!! Jeg er sååå imponert! Jeg må vist følge med på bloggen din framover, for her vil det være mye inspirasjon å hente, vil jeg tro;) Vi fortsetter arbeidet med hagen til uka, så jeg suger til meg hageinspirasjon over alt om dagen:)

    Ha en fortsatt fin uke!!

    Klem klem
    Anette:)

    ReplyDelete
  6. Hei Nina... vil gjerne ha flere innlegg om romantisk hagestil, selv om du har blogget om dette før. Kan ikke få for mye informasjon… hehe… ikke alt som sitter, i alle fall ikke hos meg – så det er helt greit selv om det er lagt ut før. Masse flotte varer du har fått inn og herlig bilde av lille hjerteknuseren deres ♥ ha en fin dag. Klem fra Mette

    ReplyDelete
  7. God morgen Nina! Gratulerer med oppreist gutt, hehe, så skjønn han er! Nå er det lenge sien jeg ahr skrevet, men har jo vært innom her og får stadighet flotte bilder på fbsiden min. Så gøy at det går så bra! Flere venninner som skryter av så kosleig en butikk! Ønsker deg en blomstrende vår;-) Klem, Marianne-også PHotelloppgitt, får vondt av dem så klarte ikke se på mere...

    ReplyDelete
  8. Mye fint du har:) Jeg vil gjerne høre mer om hage:) Men jeg leser uansett det du skriver, så skriv av hjertens lyst:)(les:det du vil) Klem

    ReplyDelete
  9. Enig med deg.. har tilgode å se det programmet, har bare sett noen klipp, ikke noe program for meg
    Fine bilder du viser

    ReplyDelete
  10. Hei, hva koster det baderomssettet? Vakkert og akkurat etter min smak...

    ReplyDelete
  11. Hahaha, jeg er helt med på den "hår vs Plen" tanken din ;-)

    ReplyDelete
  12. god morgen.
    nydelige ting du viser,det stråler energi helt hit,så levende,
    kan du skjønne de som sjekker inn på sånt hotell.lurer på hva det er som foregår i verden siden de er med på sånt,å så primitive.
    men hage kan vi se masse av,
    å det er såå deilig nå som en kan ordne å styre ute,
    ha en fin dag.
    klem fra
    sylvia

    ReplyDelete
  13. Flott det du skriver om "konsekvens og respekt". Jeg husker fremdeles den dagen moren min brakte ordet "konsekvens" på bane. Det gjorde inntrykk. For å være ærlig så følte jeg nok at jeg mistet mye frihet i det øyeblikket. Plutselig kunne jeg ikke som et barn gjør; si og gjøre hva jeg ville. Fra det øyeblikket måtte jeg tenke meg om.
    Men jeg har forstått at denne delen mangler i mange familiers barneoppdragelse, så HURRA for deg!!
    Romantiske hager? Ser gjerne mer av dette! Gjør ikke noe med gamle bilder; glemmer så lett, så litt repriser er OK. (Når jeg oppdager nye blogger, så leser jeg dem bakover til starten, eller så lenge jeg rekker. Så om det kommer gamle ting opp igjen, så er jo det bare fint for nye lesere.)

    ReplyDelete
  14. Hei på deg det ligger noe til deg på bloggen min
    Ha en fin dag
    Klem Anita

    ReplyDelete
  15. Helt enig med deg ang paradise hotel og andre jåle greier.
    Morsomt og inspirerende med hage innslag. Mange gode tips å hente...

    Ha en fin dag

    Klem

    ReplyDelete
  16. Herlig innlegg! De hylleknektene var lekre!
    Ha en flott dag! :-)

    ReplyDelete
  17. Hei og hopp!!
    Så mye fint du har fått inn!!!
    Har vær inne og sett på innlegget ditt fra i ford, og gurimalla - Yes- slike innlegg ønsker jeg meg!!!!!!!!!!!!!!
    Helen

    ReplyDelete
  18. Skapet er opprinnelig en klokke ja, stemmer det. Det siste bildet i innlegget viser tekst som sto inni skapet. Med navn på fabrikken. som er waterbery clock co.

    Han på Gråmyra har sluttet, er en ny kar som har startet opp. Så det ligger på Skogn nå. Gamle skogn vvs, som er blitt brukt handel nå.

    Kan du evt sende varer, om jeg finner ut at jeg skal ha sånne? :)

    ReplyDelete
  19. Takk for kloke ord om paradis og "Paradise". Hørte noen omtalte programmet og tittet inn, men gikk fort ut igjen. Nesten som å havne på soverommet til helt ukjente. Pinlig.
    Ellers takk for bilder av vakre ting og masse inspirasjon!!!

    ReplyDelete
  20. Bare kom med alle hageinnlegg du klarer å oppdrive. Jeg sluker alt rått. Men fra din egen hage, så klart.

    ReplyDelete
  21. Hei Nina. Kom over siden din - og så mye flott du selger! Blir så glad av inspirasjonen, og gleder meg enormt til våren har satt sitt spor for alvor - da blir det redekorering av heimen! Har du nettbutikk?

    Mvh. Marte

    ReplyDelete
  22. Herlig blanding av interiørbilder og trashing av Paradise Hotel! Så bra.
    Selger du tallerkenhyller, foresten?
    Elin

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)