Thursday, October 2, 2008

Pusser opp gangen.

Når jeg har hatt ledig tid, har jeg jobbet litt med gangen. Jeg er ferdig med veggene i trappeoppgangen, og nesten ferdig med panelveggene nede. Her oppe har det imidlertidig stått i stampe pga. ett stort, stygt sikringsskap som skal skiftes. Platene som skal fjernes ligger selvsagt bak spapet, og skruene for å ta det ned, ligger bak alt det elektriske inne i sikringsskapet.....
I dag var det derimot en engel her mens vi var på jobb. Han fjernet skapet, og laget ett midlertidig kunstverk i vinduet:

Andreas fjernet plater og panel, dermed fikk vi denne utsikten:
Rett inn på Nathalies rom.

Nathalie hadde en hylle inne i veggen, som her er revet for å gi plass til det nye skapet som skal felles inn i veggen, så langt det går. På den biten som stikker ut i rommet, må nok Andreas kle med vegger og skapdør, for det er ikke akkurat vakkert det nye heller....

På mandag kommer engelen min tilbake og monterer det nye skapet. Da får Nina strøm på kjøkkenet sitt, og slipper å dra rundt på Curts orange kabel-trommel for å få lys og varme! :)

Når skapet er på plass, kan jeg gjøre ferdig male-prosjektet mitt, og fjerne de røde veggene, samt mulig male taket?? ;) Nede i den nye delen av gangen (fra 1990) skal vi legge tapet. Jeg valgte denne orginale saken, bare for å være litt sprø:

Gulvet skal slipes og behandles med Faxelut og mattlakk, slik som flere av gulvene i andre etasje.

For å vise hvor store blomsterrankene virkelig er, la jeg en telefon på tapeten: Tapeten er kjøpt hos Marita, selvfølgelig!

På jobben går det egentlig ganske greit. Unntakstilstand er når lille Nina blir plassert oppi en traktor med lesse-apparat, med beskjeden: Fyll opp med grus, og kjør på den andre siden av kirkegården! *gulp*!

Nina har aldri kjørt traktor før, bortsett fra en gang da jeg styrte traktor og leste blad, samtidlig mens bonde og co plukket stein. Jeg var gravid, og traktor gikk i sneglefart. Ikke prøvde jeg å gire heller....

Siden jeg er odelsjente og eier en gård (-jeg har derimot aldri bodd på en!) kunne jeg jo ikke si at JEG IKKE KAN KJØRE TRAKTOR! Og siden familien min eier ett stort entrepenørfirma med en haug gravemaskiner, er det da også veldig flaut å si at jeg er faktisk ikke sikker på at jeg klarer å få grusen opp i den skuffen.... Men jeg måtte bare prøve. Heldigvis var jo alle beboerne der allerede døde, da jeg duret over kirkegården i den der traktoren. Tro meg, men jeg måtte kjøre temmelig mange turer før jeg fikset å fylle skuffen full av grus! Har aldri vært så svett etter å ha flyttet på litt stein, jeg!! ;)

I dag slapp jeg traktoren, men fikk utlevert en motorisert trillebåre i stedet.

100 meter hekk har for meg fått en ny betydning, etter at jeg måtte luke denne distansen, og fylle min nye trillebår med gresset. Ingen hadde vist meg hvordan jeg skulle starte vidunderet, så jeg måtte bare holdt på til en kollega kom og sa at nå holdt de andre på å skifte.... Jeg klarte å få start, men oppdaget fort at sånne kjøretøy ikke er beregnet for en med 7 cm lange fingre, da jeg hadde store problemer med å klare å klemme rundt "kjør-hendelen" samtidig som jeg holdt rundt håndtaket. Temmelig sliten i fingrene kom jeg da omsider frem til fyllinga, og fikk tømt den, men da ville selvfølgelig ikke den motoriserte saken stilles i revers! Noen frustrert prøvde jeg å konsentrere meg om bruksanvisningen, men jeg følte øynene til mine 4 mannlige kolleger i vinduet, og hadde problemer med å fokusere. Jeg mente at jeg gjorde akkurat slik som sto der, men det nyttet ikke! Forbannet snudde jeg saken rundt med superspagetti-muskelkraft, gav full gass, og masjerte inn i garasjen! Etterpå kunne de fortelle at vidunderet av og til ikke ville i revers uten noen triks, men det kunne de ikke si da de sto og så på!

Jeg føler altså at jeg har blitt en slagt ny underholdning for gjengen i Parkvesenet. Ikke det at det plager meg da, siden jeg liker gjengen kjempegodt, og beundrer de for å være så tålmodig med meg. Så jeg gleder meg til å komme meg på arbeid hver dag, enda... -det har enda ikke pøsregnet! Vi er jo ute, uansett vær!! :?

Klem fra Spagetti-Nina, still going strong!

7 comments:

  1. Kjempe artig innlegg. Måtte le her jeg satt. Deg i traktor over kirkegården.... Du er skikkelig flink til å skrive levende må jeg si;) Kjempe nydelig tapet også. Du skulle sett gangen min... Ja, den skal også pusses opp:) Lykke til du da:) klem

    ReplyDelete
  2. Må si jeg beundrer ditt pågangsmot. Å gå løs på oppussing av et helt hus krever stor energi. Lykke til videre.

    ReplyDelete
  3. Ha-ha!! Så vittig.
    Oppussing er gøy, men så blir man plutselig så lei, før man leser sånn som dette, og har lyst til å sette i gang igjen.
    Den tapeten var jo rålekker.

    ReplyDelete
  4. Det kommer til å bli kjempefint Nina - tapeten var LEKKER!
    Hihi, synes du er flink jeg Nina - gravemaskin da gitt! Stå på!

    Har forresten fått din og Andreas' invitasjon til L's bryllup :)Har dere fått vår?

    ReplyDelete
  5. Svarer både her og der nå :)
    Ok, da har de skrevet dobbelt opp til dere og ikke til oss da - men det var riktig på konvolutten .)
    Regner med at vi skal ja - dere også?

    ReplyDelete
  6. Synes jeg ser deg over kirkegården.hihi.Du er ikke kjent for og gi deg med det første heller du,så jobben fikser du. Gratulerer med ny jobb. Ha ei fin helg

    ReplyDelete
  7. Hehe vittig :)
    Gleder meg til å se etter bilder av gangen!
    Ha en superduper helg
    *Siv*

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)