Sunday, November 8, 2009

De som ikke liker fotball.....

Solen skinner, det er søndag og ingen er ute.....
Grunnen kalles fotball, og sendes når dagen er på sitt fineste.
Tåpelig, men i grunnen godt for oss som syns det er mye morsommere å renovere hus, enn å sitte å se på en lærkule som flyr frem og tilbake over skjermen.
Det var nemlig utrolig stille og deilig ute akkurat da. Grunnen til at det plutselig havner soveromsbilder i bloggen min i dag, er ikke fordi jeg forsov meg. Ikke at jeg har skiftet sengetøy, eller at Andreas har reiet opp sengen.
Men fordi rommet jeg har tenkt å blogge i 4 dager nå var okkupert av en dør.....

Nathalie var jo så flink å rydde rommet sitt før hun dro på fredag, men min kjære hadde satt bad-døra der, da han måtte hekte denne av for å komme til med avrettingsmassen i går. Og siden jeg ikke syns at det er noe kjekt med interiørbilder med en dør liggende på gulvet, gikk jeg heller til naborommet....

Her kommer høyglans-malingen til sin rett når sollyset skinner inn i rommet.
Herlig!
Neste gang jeg bytter på senga, skal det ikke på rosa sengetøy...
Egentlig pleier tvillingene å få disse settene, men jeg hadde lyst på en forandring, men det ble litt for feminint. Har noen kjempefine hvite med mellomverk, men de MÅ strykes for at de skal se normal ut, og strykejernet er ikke mitt favorittredskap!
Nei, gi meg heller en slipemaskin!
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å legge ut dette bildet av rønna vår, men ærlighet varer lengst, tenker jeg....
Og himmelen er jo fin!
Jeg har fått malt litt mer i dag da. Og da solen gikk ned, gikk jeg inn og malte litt der. Med samme farge, av alle ting!! ;)
-Nei, ikke samme maling, men begge boksene var "Egghvitt".

Andreas har tatt bilde av sitt eget prosjekt, utbygget på baksiden.
Han skal ha på vindpapp, lekte ut og ha på ny bordkledning her.
Veggen til høyre gjenstår å rive & isolere da. Tvi, tvi om at jeg holder på med noe innmari viktig akkurat da....
Kanskje jeg bare MÅ betale regninger eller noe slikt! Alt for å slippe det hersens glava-støvet igjen!!

Og jeg tror jeg må be Andreas lage ny trapp....
Tror ikke kundene mine vil syns det er så kjekt å klatre for å komme seg inn i butikken min! ;)

I kveld skal jeg prøve å komme meg i seng i rett tid, for å IKKE forsove meg i morgen også. Dvs. ikke legge seg igjen etter å ha sendt jentene på skolen! ;)
Det er meldt sOOOl både i morgen og tirsdag, og jeg ønsker virkelig å slippe å ha rosa hus i vinter, så ett strøk til må på disse ytterveggene!!
Og jeg venter mere varer....
Tuddelidu!

14 comments:

  1. Så koselig soverom, lyst, lett og sommerlig - I Like!!! :o) liker også god høyglansettak, veldig flott.
    Lurte på en ting? ser på et tidliger innlegg der du hadde malt en hylle først med brunt, så to strøk med hvit - lurte på hvorfor? Hylla var i alle fall veldig fin, flink du med verktøy ;o)
    Ønsker deg en fin dag i morgen. Klem fra Mette

    ReplyDelete
  2. Et tips til jobbing med glawa er å iføre seg regntøy eller tettvevet "grilldress" for å holde støvet litt unna noe iallfall. Lykke til.

    ReplyDelete
  3. Hei du :) Soverommet dåkkers e jo bare såå lekkert:) Hvilke farger e d du har brukt på¨tak og vegger der? (Hvis jeg får lov til å spør om d da..)E e heilt imponert over for en energi og pågangsmot du har!!! Ta å send over litt hit da;) Ha en strålende fin
    9.november:)))Klem fra nord:)

    ReplyDelete
  4. blås nå i om huset er rosa utapå da du, det er jo bare det lekreste inne å da spiller det ingen rolle!!

    Soverommet deres er rålekkert og blir helt sikkert til inspirasjon fo rmeg når vi skal begynne på 2. etg!!

    ReplyDelete
  5. Soverommet er virkelig lekkert og den helblanke malingen passer utrolig godt. Jeg brukte selv helblank oljebasert maling i taket på kjøkkenet men etter at jeg har brukt hvit vannbasert maling på veggene der nå må jeg nok desverre male over taket igjen da den helblanke blir altfor gul i forhold til veggene. Urk og ark for at oljebasert maling gulnes med tiden, ME NOT LIKE.
    Men uansett misunner jeg dere soverommet,så flott altså. Jeg gleder meg til vi skal bygge på også og få nytt soverom, da skal jeg tenke nøye gjennom hvordan jeg vil ha det.
    Ønsker deg en strålende dag Nina!

    ReplyDelete
  6. Fargen på soveromsveggene mine heter Sans (Jotun) og kan også ses i gangen min.

    Tips til Lenes takmaling:
    Om du maler taket med fargen S0500N (altså hvit med en dråpe svart) slipper du å få gult tak! ;)
    Det er den jeg har i taket på soverommet, og ellers ale steder untatt på kjøkkenet, men det skal males om igjen. For høyglanset egghvit ser innmari gult ut! (det er som du sier, mengden av olje i malingen som gjør det!)

    ReplyDelete
  7. For et utrolig nydelig soverom :)

    Flink du er :)

    Ha en flott uke:)

    ReplyDelete
  8. Veldig delikat og lekkert.
    Mange har frarådet meg åp bruke høyglans maling i tak,men jeg er glad jeg ikke hørte på de.Resultatet blir så lekkert og spennende.
    kan jeg spørre deg om hvor du har fått tak i gardinene dine, de hadde en nydelig farge

    ReplyDelete
  9. Kjempeflott soverom dere har:)
    Strykjernet er ikke favoritten min heller.

    Ha en fin mandag:)

    ReplyDelete
  10. EG har funne ut, på min egamle dagar, at fotball faktisk er gøy! Men det er deilig at finalen er over og at man kan gjere noko anna enn å halde pusten i spaning:)

    No sit eg klar i treningsklede og skal bestige ein liten fjelltopp!! (og det skjer ikkje kvar dag)
    Nyt finevèret!

    Anita

    ReplyDelete
  11. utrolig nydelig soverom har du..
    og elsker den blanke malinga i taket, blir det her også gitt..
    ha en flott uke
    klem victoria

    ReplyDelete
  12. Mmmmm hvilket drømmerom... Vi må gjøre noe med soverommet vårt snart, men det er på en måte i køen på alle burde, burde som finnes her i huset...
    Takk for inspirasjonen!
    Hilde

    ReplyDelete
  13. PS - du MÅ jo blogge rommet hennes når hun har ryddet så grundig. Hun blir sikkert stolt da. (Og jeg får tilfredsstilt nysgjerrigheten. For jeg må innrømme at selv om ikke hvitt er min stil så er den vakker...)

    ReplyDelete
  14. Masse inspirasjon å hente på bloggen din, Nina. Drømmer om å pusse opp et hus fra 1955. Fasongen på det er vel nesten som ditt.
    Utrolig fin blogg du har, som jeg er innom hver dag :)

    klem

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)