Thursday, May 9, 2013

Eksplosjon!

Hagen er ikke noe å skryte av for tiden, for våren i år er rekordsein. I dag var det derimot oppimot 23 varmegrader ute, og både jeg og plantene var i grunnen i sjokk......
 Her er to av mine favoritter ute nå, rosa Chionodoxa, og en liten villtulipan jeg ikke husker navnet, for den var sånn gratis-pakke ved en bestilling en gang. (PS om noen vet hvor jeg kan skaffe flere av denne, blir jeg veeeeldig glad altså!) Blomstene er ikke større enn 3-4cm.
 Noen har spist på blodroten min! *rødblødende irritert*
Disse er kjempesøte, men står akk så kort tid......
 De hvite kuleprimulaene frøsår seg selv i hagen min, og dukker opp over alt. Lyser fint opp nå.
 Jeg har en sånn flott roseportal i butikken min, og måtte teste den ut hjemme. Skal ha portal ut fra hagen der, for jeg liker å gå gjennom hagen når jeg henter posten......
Syns den passet fint der, jeg.
 Må bare grave bort noen busker først! ;)

Den andre buen min skal en gang ha en benk under seg, men benken kommer ikke av seg selv.....
 Mye brunt enda, selv om det virkelig sa pang i dag. Det var 18 grader uten da jeg gikk inn i halv ti-tiden for å prøve å legge 6 unger.....(!)
 Sånn så det ut 9 mai i 2011: KLIKK HER! Litt anneledes!!
 Mitt nye "gjerde" (selger det i butikken) :)


3 comments:

  1. Så fint og frodig hos deg!
    Tenk om man bare kunne så benkefrø, direkte på stedet. Så vokste det opp en passende benk...

    ReplyDelete
  2. Kan jeg spørr hvor du har fått tak i bordet på bilde frempå bloggen din? :)

    ReplyDelete
  3. haha ang benkefrø-da ønsker eg med kjøkkenfrø :P

    Hva koster de fine gjerdene dine? Og event mål? Burde gjerde inn min markterasse da ungene i nabolaget syns det er supergøy og komme oppå den og glo inn på hundene som da blir rabiate-jippi.

    Må sendes til Bergen og eg trenger noen meter vel?

    håper du har tid å svare for eg ser etter noe og sånn grønn hønsenetting er ikke så lekkert..... haha

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)