Thursday, August 28, 2014

Huset mitt....

-Kunne ha sett sånn ut, om jeg hadde fått det slik jeg ønsket meg....
 Dessverre har aldri Paradiset 3 vært en sært, flott og elegant praktvilla, bare en tidlig 30-talls enebolig, litt større enn ett gjennomsnitts husbankhus fra 50-tallet, men jeg er ganske glad i huset mitt lell.  Nå får vi dessuten ett splitter nytt tak....
Fylt opp med dette:
 Bildet under er tatt for litt over en uke siden, der de har kappet bort vindskier og utstikk på det gamle taket, og har begynt å lekte ut for å legge ett helt nytt tak, oppå det gamle.
 Huset blir litt høyere, og legger ved dette bildet for å prøve å vise det litt bedre.
Det gamle taket er her skåret bort, -da utstikket gikk rett ovenfor kledningen.
 Steinen vi skal ha er glassert, svart KDN tegl. Fant hverken en penere, eller en dyrere takstein....
 Men når en har bodd i 5 år uten noe annet enn takskingel, er det vel litt å ta igjen, -eller hva?
De to siste bildene er tatt fra Moniers bilde-arkiv, mens det første ble funnet på Facebook, og opprinnelsen er ukjent. Mulig huset kom fra en Finn annonse!



1 comment:

  1. Hei, snubla over bloggen din på "hageblogger" og popper innom på besøk. Litt nysgjerrig på navnet, for jeg synes å huske noe med " paradiset " på Grønn glede. Vet ikke om d var deg, men om d var, så var d et flott innlegg og jeg elsket ideen med badekar ute!!! ☺. Bloggen her er iallfall fin - mange fine bilder av fristelser fra messa! Taket blir blir nok kjempe bra - her er d maling av vegger (ute) som står for tur. Beklager litt rotete kommentar, må visst ha en kopp kaffe til.....ha en fin søndag!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)