Sunday, May 2, 2010

Working Girl.

En hel dag på hagesenter gir virkelig inspirasjon til kreativitet.

To kjepper i hjulene mine hindret meg å gå i gang allerede i kveld, men jeg satser på at både sykdom og vær er forbigående. Bildene ble knipset i ett av solgløttene i denne merkelige dagen.
I dag har det nemlig vært hagl, sludd, snø, sol, regn og oppholds. Omtrent 10 minutt av hver før de byttet. Tempraturen er ikke noe å heise flagget for, men det vokser litt alikevel. Mulig det er fordi det går noen dager mellom hver gang jeg er ute når det er så kaldt.... ;)
Ny-jobben min er kjempetrivelig, akkurat slik jeg liker det. Arbeidsplassen flott, ryddig og innholdsrik og de jeg jobber sammen med virker innmari trivelige. Gleder meg til å dra tilbake i morgen.
Var ikke ute så veldig mye i dag, for det var så innmari kaldt, men jeg klarte å finne noen må-ha-planter på svært kort tid. Hagegal som jeg er, knipset jeg bilder av etikettene og googlet de da jeg kom hjem.
Her er noen klematis:
Men jeg fant også ett par magnolia, roser og vintergrønt jeg bare må finne plass til. En av magnoliaene er allerede plantet der ute, oppe i hodet mitt. ;)
Den kommende ukens dille-prosjekt blir nok denne kroken.
Ett lunt og koselig sted å sitte i ettermiddagssolen, men for øyeblikket totalt ribbet for pynt og kos. Bordplaten på kafebordet mitt ble også knust i høst, så noe drastisk må gjøres her!
Muren, derimot kan fint ignoreres noen måneder til mener jeg!
Skal også klare å få ned en klatrerose her (til venstre for stolene) og bytte ut klematisen i kassen. Den var feilmerket etter flyttingen og fikk dermed feil farge.
Håper på bedre hagevær i morgen, og en frisk baby.

10 comments:

  1. God søndag. :)

    Er så imponert over alt du kan og gjør, og hagen din titter jeg innom hver dag. Jeg innbilder meg at jeg stjeler noen ideer, men det gjør jeg egnetlig ikke siden jeg ikke har peiling på hage......
    Men jeg prøver så godt jeg kan å få fylt den 3 mål store tomten min med diverse bed og hageganger (jeg skal ikke fylle hele de 3 måla altså, guttungen må jo få ha fotballbane lell...)

    Ha en storfin søndag videre.

    ReplyDelete
  2. Ja, vi hadde merkelig ver i går. Det var vel berre høsten som mangla. Men eg rakk no ei god runde med fotoapparatet. Godt å gå rundt ute og sjå på alt som spirar og gror :) God bedring til guten din. Ha ein fin maisøndag :)

    ReplyDelete
  3. Så fine bilder fra hagen din :)
    Ha en fin Søndag.
    Klem Elin

    ReplyDelete
  4. Hei vennen. Så driftig og flink du er. Jeg er helt imponert.
    Ønsker deg en flott søndag.
    :) Susanne

    ReplyDelete
  5. Hei flinka.

    Ser bra ut. ;o)


    Ha en flott dag.

    Klem klem

    ReplyDelete
  6. heihei, har en Award til deg på fotobloggen min:) hagetestblogg.blogspot.com

    klem

    ReplyDelete
  7. Du er så flink:)) Kommer både innom deg og gartneriet en dag snart:))

    Jeg har linket deg fra bloggen min og måtte prøve å se om jeg hadde linket rett:)) og det hadde jeg jammen fått til:))


    klem fra AnnElin

    ReplyDelete
  8. Koselig hage og blogg du har. Et utrolig vakkert hjem med masse av inspirasjon og tips.

    Synd du ikke driver netthandel, for det virker som du har masse varer jeg godt kunne tenke meg..;).

    Ha en flott uke;).

    Mvh. Marilinn

    ReplyDelete
  9. Hei Turbo :))Så flink du er Nina! Det skjer visst masse hos deg..hele tiden :)
    Håper du finner en løsning på hagebordet ditt.

    God klem fra Line

    ReplyDelete
  10. Hey.

    Blir bra berta! ;o)

    Takk for at du var med på give awayen min, bedre lykke neste gang. ;o)

    Ha en strålende dag!!!! ;o))

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)